Vlákno názorů k článku UPC se topí v problémech od Informovany anonym - a)Jednak nevim jak jste dosli k nazoru ze...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 7. 2003 14:23

    Informovany anonym (neregistrovaný)
    a)Jednak nevim jak jste dosli k nazoru ze u UPC delam, ale to je celkem zcestne.

    b) V neděli 20. července spadla UPC síť užívaná pro poskytování internetových služeb, prodávaných pod obchodním jménem Mistral. Výpadek se nekonal nikde na poslední míli, tcpdumpem vidím ARP requesty ostatních uživatelů sítě a dokonce vidím na druhé vrstvě i svoji default gateway (edge router UPC):


    # arp -a -n
    Address HWtype HWaddress Flags Mask Iface
    62.24.73.1 ether 00:00:0C:07:AC:67 C * eth1

    to ze ma kdosi zarizeni v arptabulce VUBEC ale VUBEC nevypovida o tom ze zarizeni je k siti pripojene. do ARP tabulky se zarizeni zapise po odpovedi na ARP dotaz a po nejakem timeoutu je z nej zase smazano. navic to ze na ARP/ICMP pakety odpovida vnitrni router dokazuje jen to ze vnitrni router bezi.

    b) Ale to je bohužel vše - nic jiného se neděje (výše uvedené zařízení není dostupné už ani pomocí utility traceroute).

    To znamena co? Ze vnitrni router nesnizuje TTL? A to souvisi s vypadkem jak?

    c) Komunikace kamkoli jinam mimo síť Mistralu není možná. Jedná se tedy zcela jasně o výpadek páteřní sítě Mistralu a podle níže uvedených informací zcela zjevně o výpadek celé páteřní sítě Mistralu, nebo ještě přesněji: všech zařízení, která obstarávají konektivitu Mistralu se zbytkem světa (tranzit i NIX.CZ).

    Fajn. Pokud by vypdla cela paterni sit tak se nedopingate ani na ten vnitrni routert (ano take cast paterni site).
    A ano cast paterni site obstaravajici konektivitu do nix.cz a do zahranici opravdu bohuzel vypadla.

    d) Poprvé volám UPC v 8:58 - automatický odpovídač mi sděluje, že jsem se dovolal mimo provozní dobu (v neděli v UPC fungují až od 10:00) a hodlá mě přesměrovat na záznamník. Se záznamníky se nebavím, zavěšuji. Možná dělám chybu, takový záznamník je často chytřejší, než bývají slečny v call-centrech.

    Ten zaznamnik ma svuj vyznam. To ze se s nim bavit nebudete je JEN a JEN vas problem. Me i ten zaznamnik uz nekolikrate pomohl.

    e) Podruhé volám UPC v 10:34, dostává se mi odpovědi "všichni naši operátoři momentálně hovoří, čekejte prosím". Čekám déle než jedenáct minut, stále mi jen hraje hudba, zavěšuji (tohle umí totiž i moje tranzistorové rádio a hraje výrazně levněji než za šest korun za minutu, což si účtuje Eurotel za hovor na pevnou linku).

    ano kdyz kazdy radobyexpert zavola na hotline aby se zeptal proc to nejde tak je jasne ze i kdyby tam bylo 10 operatoru a kazdy mel 4 usi tak to proste nestihnou. a to ze mate drahy telefon je opet vas problem. kdyz vidite ze to nejede a sam rikate ze problem neni u vas tak nechapu co vas vede k tomu volat na hotline? chcete presny popis zavady ze byste prisel vypomoci? nebo jen potrebujete zaminku proc psat podobny clanky?

    f) Potřetí volám UPC v 11:23, na hlásce již je nahráno, že pokud volám kvůli poruše v lokalitách Praha a Brno (nikde jinde tuto službu neposkytují, takže mi není jasné, proč jsou tato dvě města explicitně zmíněna), jsem žádán o strpení, protože technici UPC již pracují na odstranění závady.

    Takze dokonce uz i vite ze se na tom pracuje tak jaky je vas problem?

    g) V 15:10 síť nabíhá a po výpadku dlouhém téměř 15 hodin po dobu deseti minut funguje.

    V 15:20 se opět pokládá a v 15:24 znovu na několik hodin nabíhá.

    Desetiminutovy vypadek po nekolikahodinovem je reklbych uplne normalni jev. (napriklad prepocitani bgp nebo cokoliv jineho muze takovyto vypadek zpusobit)

    h) Je však velmi zvláštní, že i když vypadlo spojení do NIX.CZ, zjevně nespadly BGP peery s ostatními partnery v NIX.CZ a routery tedy směrují packety pro prefixy oznamované v NIX.CZ tudy a nikoli přes funkční tranzitní konektivitu. Zde jsou příklady toho, jak to dopadne, když od peeringových partnerů v NIX.CZ sice prefixy dostáváte, ale jinak vám tam neprocházejí data:


    # traceroute 194.50.6.66
    traceroute to 194.50.6.66 (194.50.6.66), 30 hops max, 40 byte packets
    1 s2.mistral.cz (62.24.84.2) 9.17 ms 9.892 ms 8.85 ms
    2 * * *
    3 * * *

    # traceroute 217.11.224.1
    traceroute to 217.11.224.1 (217.11.224.1), 30 hops max, 40 byte packets
    1 s2.mistral.cz (62.24.84.2) 8.785 ms 19.343 ms 9.752 ms
    2 1hopven-fe4-0.dkm.cz (62.24.68.69) 9.104 ms 9.895 ms 8.761 ms
    3 * * *
    4 * * *


    pokud se vinou chyby v IOSu rozpadne vnitrni routovaci protokol mohl byste vedet ze pak uz neni zadna automaticka cesta jak toto presmerovat pres zahranicni konektivitu

    i) V neděli odpoledne procházím diskuse Mistralu a překvapuje mě, že ač uživatelé sítě ve fórech svorně nadávají, co jim síly stačí, z UPC se nikdo nenamáhá ani zde oficiálně informovat o tom, co se děje a jak dlouho bude UPC trvat, než závadu odstraní, a zda byla či nebyla přijata alespoň nějaká provizorní opatření, aby se situace nemohla opakovat.

    informace v obou pripadech na webu mistralu byly!


    j) Nejprve je třeba se zeptat, jak je možné, že UPC zjistí, že má výpadek, až téměř jedenáct hodin poté, co výpadek nastal (a velmi podobný scénář se zopakuje i další den).

    Vypadek se zacal resit behem 10ti minut od chvile kdy nastal. Jak jste prisel na 11hodin opravdu netusim.

    k) Jak je tedy možné, že síť UPC není podrobena nepřetržitému dohledu?

    Take nevim jak jste dosel k tomuhle nazoru. O zavade technici UPC vedeli behem nekolika malo minut a okamzite ji zacali resit.


    l) K této otázce se váže i otázka další - a sice proč si UPC neváží svých zákazníků? Jak jinak si lze vysvětlit, že linka technické podpory není nepřetržitá a bezplatná a že doba čekání na této lince je tak vysoká, že pod vidinou obrovského telefonního účtu to volající raději vzdá?

    mozna ze je to dobre. alespon tak kazdy radobyexpert nevola na hotline a nepozaduje exaktni popsani problemu. Vzhledem k povaze site mistral je nepretrzita linka vicemene samoucelna (k uspokojovani radobyexpertu) protoze pokud nebezi cela (nebo vetsi cast site) technici o tom vedi. A pokud nebezi jen jeden modem nebo jeden dum neda se s tim v nedeli v 1 rano opravdu nic delat.

    m) z řad 2950 a 3550, která sice jsou výrobcem určena pro využití jako desktop switche

    vsadim se ze vy uz jste jiste take nekdy pouzil sve OSOBNI auto k prevozu napriklad velke bedny nebo nejakeho nakladu presto ze se jedna o auto OSOBNI, protoze auto NAKLADNI by bylo naprosto nevyuzite a tim padem pro vas nerentabilni. stejne je to se switchy (docela zajimava cestinska hricka btw. - aneb poucte me nekdo jak to spravne napsat :) ).
    Switche Cisco Catalyst 3500 Series sou spickove a vykonne switche ktere na traffic v siti UPC staci a jeste maji rezervu - opravdu v tom nevidim problem.

    n) avšak Mistral je na své páteřní síti dle informací čerpaných ze schématu této sítě hojně a s oblibou používá.

    gratuluji vam poznate cisco switch podle obrazku. urcite by vam cisco melo zaslat CCNP certifikat

    o) Nemůže být současný výpadek páteřní sítě způsoben útokem na zařízení v páteřní síti Mistralu s využitím právě této chyby?

    ne nemuze. oba postizene routery byly (rozdilnymy zpusoby) osetreny v den kdy cisco vydalo svou zpravu.

    p) Kromě této výše uvedené možnosti je zde ještě možnost druhá. Mistral nedávno oznámil, že spouští systém registrace MAC adresy zařízení, které bude připojeno na straně zákazníka za kabelovým modemem. Není současný výpadek páteřní sítě Mistralu způsoben zcela exemplárním nezvládnutím implementace systému registrace MAC adres do stávající sítě? Osobně sice tuto možnost nepovažuji za pravděpodobnou, nicméně zcela ji vyloučit nemohu.

    ano opravdu to nijak nesouvisi (btw. odkourena karta z fora se mi opravdu libila (jen jesli by nebylo hezci napsat zkourena :) ) )

    q) Dalším problémem je nejen doba zjištění poruchy, ale také doba od jejího zjištění do jejího odstranění. Technici UPC problém podle toho, co sděluje zákazníkům technická podpora, odstraňovali zhruba šest hodin. Jsou skutečně lidé, kteří spravují síť Mistralu, dostatečně kompetentní?

    ano kompetentni jsou. proste jsou zavady ktere se nedaji vyresit tim ze se na router mile podivate, hezky ho poprosite aby fungoval a on zas pojede. vzhledem k tomu ze jeden router odesel vinou HW problemu a tento HW opravdu v cechach neni tak uplne beznou zalezitosti (aby si nekdo drzel sklad plny desek do routeru ...) a druhy router mel neuveritelne problemy s routovacimi protokoly (pravdepodobne vinou noveho software) neda se to proste vyresit tim ze vystoupite a nastoupite ala windows. a hledani nejakych provizornich reseni by mohlo znamenat riskovat jeste vetsi problemy.

    r) Dále se ptám: jak je možné, že může dojít k výpadku celé páteřní sítě? UPC snad nestaví svoji síť odolnou proti výpadkům?

    Ta sit je postavena tak (a to byste mohl videt i ze schematu kdyz v nem tak krasne umite cist (nebo poznate jen switche podle obrazku?)) ze je redundantni. At vypadne kterykoliv prvek je sit vzdy provozuschopna. Bohuzel se stalo to ze chyba na jednom routeru vyvolala jinou chybu na routeru druhem (ke ktere se afaik nevyjadrila zatim ani spolecnost cisco). a proti tomu aby vam nevypadla vsechna zarizeni v redundanci se proste zadna redundance postavit neda (i kdyby tam bylo routeru 100 tak se muze stat ze nejakou blbou chybou spadnou vsechny routery a jaka byla redundance?).

    s) vyvodí Mistral ze svého katastrofálního selhání nějaké důsledky?

    nevim presne co z toho chcete vyvozovat? ma upc nakoupit 30 dalsich routeru (pokud mozno kazdy od jineho vyrobce) kdyby se opet nasla nejaka chyba v IOSech?
    t) najde se vůbec v UPC někdo, kdo se odváží na tyto otázky odpovědět?

    z UPC asi nikdo ale snad vam moje odpoved staci

    u) opet se nepodepisu a 'Informovany anonym' muzete klidne pokladat za muj nickname. mam k tomu sve duvody

    v) koukam ze kdyz vymyslim jeste neco tak mi dojdou pismenka :D

    w) jo a pokud to chce nekdo seriozne probrat tak se nekdy domluvime a zajdem nekam na pivo a muzeme si o sitovani v pohodicce popovidat. takhle to akorat skonci tim ze ja proste neuznam vasemu clanku nic dobreho (btw. podivejte se na znamky - ja znamkoval jen jednou - hadejte jak) a vy se tu budete zubynehty branit ... to nema smysl

    x) pro vsechny. UPC dodrzelo smlouvu a zachovalo se velmi profesionalne. na prikladu s nefungujicim eurotelem muzete videt ze chyby at uz hardwarove, softwarove nebo dokonce i lidske (ty se nam v tomto pripade vyhly) proste nevyhnou ani firme s miliony zakazniku

    y) pokud nekdo potrebuje linku s 99.9% dostupnosti urcite se najde firma ktera mu ji zaruci (a ani te se to nemusi podarit) ale zaplati za ni mnohem vice nez za mistral

    z) ano cena mistralu je vyrazne podhodnocena (alespon v CR) a ke zvysovani rychlosti muzu rict akorat to ze jedine pripojeni s konkurenceschopnou cenou je ADSL ale zeptejte se uzivatelu ADSL jak je to s jejich dostupnosti a jak rychle jsou reseny vypadky


    Informovany anonym

    (nekoho drazdilo ze jsem se nepodepsal tak ted je to i s podpisem)



  • 22. 7. 2003 14:45

    robert bareš (neregistrovaný)
    Díky za tenhle příspěvek :). Narozdíl od článku z něj mám dojem že autor ví o čem mluví.

    Lupo styď se! Pan Pospíchal dle mého názoru dluží UPC omluvu.
  • 22. 7. 2003 14:58

    Hanka S. (neregistrovaný)
    a)Jednak nevim jak jste dosli k nazoru ze u UPC delam, ale to je celkem zcestne.

    Zkusím hádat: že ho máte v rubrice WWW? Pokud tam neděláte, tak souhlasím, že je to scestné, ale proč si to tam teda dáváte? Jinak já si všímám, že jindy tu spíš hájíte Telecom/IOL, tak mi to taky přišlo trochu divný, že jste náhle přešel jinam.

  • 22. 7. 2003 15:02

    Informovany anonym (neregistrovaný)
    Ja si tam muzu dat uplne co chci jen www.upc.cz mi prislo relativne relativni k tomuhle clanku :D
  • 22. 7. 2003 15:24

    Vítězslav Novák (neregistrovaný)
    Ale to my všichni víme, že si tam můžete dát třeba bílej dům nebo Pamelu Anderson, když budete chtít.
    Ovšem dát si do WWW odkaz (rozumně vypadající) a pak se divit, že to někdo veme jako pravdu, je takové, ...divné,...no, ...divné,... holčičko (to byl citát).

    Kromě toho jste tady roztrušoval, jak jste informován, což tedy asi jste, tak to máte druhý důvod.

    A kdybyste rovnou napsal něco tak informovaného a informativního jako tenhle příspěvek, tak by vás možná diskutující nepovažovali za kecajícího sprosťáka.

    Tož tak.
  • 22. 7. 2003 16:33

    Roj (neregistrovaný)
    Copak to nechapete? Pan je nejinformovanejsi na svete. Pan je chytrejsi nez vsichni autori a vsichni co ctou Lupu.
    Jen hlupak si odvodi, ze kdyz se podepise odkazem na stranku, ze s tou strankou ma neco spolecneho.
    Vlastne jen hlupaci se podepisuji, pan evidentne nad hlupaky ohrnuje nos. Proste se musime smirit s tim, ze pan nikde nepracuje a o vsem vi vic nez my.
  • 22. 7. 2003 15:05

    Michal Kara (neregistrovaný)
    Jojo, pekny nazor. Jen bych doplnil:

    > b) Ale to je bohužel vše - nic jiného se neděje (výše
    > uvedené zařízení není dostupné už ani pomocí utility
    > traceroute).
    > To znamena co? Ze vnitrni router nesnizuje TTL?

    Nebo tise zahazuje UDP packety traceroute...

    Je legracni jak moc se dokazi lide cilit, ze nekdo spravil (navic s hodne slusnou rezervou) chybu do lhuty stanovene ve smlouve :) Proste takovehle veci (odejde nejaky vzacny kus HW a zalozni reseni nezafunguje, protoze se z duvodu bezpecnostni chyby aktualizoval OS a jeste se nezvladl ten fallback vyzkouset jestli opravdu chodi) se obcas stavaji i v lepsich rodinach.

    Suma sumarum - pokud by to takto padalo kazdy tyden, asi by byl duvod se rozcilovat, ale jak jsem vyrozumel, podobne vypadky jsou velmi ridke. A jak uz tu psali lide prede mnou - pokud potrebujete spolehlive pripojeni, tak urcite existuje spousta firem, ktere vam budou garantovat 99.99%. Ale cena bude _hodne_ jinde nez u UPC...

  • 22. 7. 2003 16:27

    Zbynek Pospichal (neregistrovaný)
    a)Jednak nevim jak jste dosli k nazoru ze u UPC delam, ale to je celkem zcestne.

    Ci chleba jis, toho pisen zpivej. Krome toho scestne je zvykem psat se s. Nebo jste snad ministrem zbytecnych zalezitosti?

    To ze ma kdosi zarizeni v arptabulce VUBEC ale VUBEC nevypovida o tom ze zarizeni je k siti pripojene. do ARP tabulky se zarizeni zapise po odpovedi na ARP dotaz a po nejakem timeoutu je z nej zase smazano.

    No jiste, ale vy cekate, ze se tam MAC adresa dotycneho zarizeni zapise, kdyz nebude to zarizeni k siti pripojene? (pominme ted staticke zaznamy v ARP tabulce).

    b) Ale to je bohužel vše - nic jiného se neděje (výše uvedené zařízení není dostupné už ani pomocí utility traceroute).

    To znamena co? Ze vnitrni router nesnizuje TTL? A to souvisi s vypadkem jak?

    To souvisi s vypadkem tak, ze dokud tam vypadek nebyl, tak se dotycne zarizeni takhle nechovalo. Coz pochopitelne neni dostacujici ke zjisteni problemu, ale pro jeho diagnostiku jsou nekdy i podobne informace hodnotne.

    Fajn. Pokud by vypdla cela paterni sit tak se nedopingate ani na ten vnitrni routert (ano take cast paterni site).

    Kazdy, kdo ma alespon trochu v poradku terminologii, rozlisuje pristupova (edge) a paterni (core) zarizeni. Pokud vy tak necinite, je to vas problem (nemate v poradku ani projev v materskem jazyce a i psani na klavesnici vam zjevne cini potize). Ze schematu Mistralu jasne vyplyva, ze Catalysty 6500 jsou edge zarizeni a ty 7k2 jsou core.

    Ten zaznamnik ma svuj vyznam. To ze se s nim bavit nebudete je JEN a JEN vas problem. Me i ten zaznamnik uz nekolikrate pomohl.

    Zadna jina firma, jejiz sluzby vyuzivam, nema misto hotline zaznamnik.

    ano kdyz kazdy radobyexpert zavola na hotline aby se zeptal proc to nejde tak je jasne ze i kdyby tam bylo 10 operatoru a kazdy mel 4 usi tak to proste nestihnou. a to ze mate drahy telefon je opet vas problem. kdyz vidite ze to nejede a sam rikate ze problem neni u vas tak nechapu co vas vede k tomu volat na hotline? chcete presny popis zavady ze byste prisel vypomoci? nebo jen potrebujete zaminku proc psat podobny clanky?

    "Radobyexpert" nevola na linku za ucelem dotazu, v cem je presny problem. "Radobyexpert" ma zajem nahlasit poruchu v souladu s vseobecnymi podminkami poskytovani sluzeb. Vseobecne podminky jsou pravni dokument, cili s logikou zde neargumentujte. Jinak "radobyexpert" nema za potrebi psat zadne clanky, ma sve vlastni prace dost.

    Takze dokonce uz i vite ze se na tom pracuje tak jaky je vas problem?

    Problemem je pochopitelne ten vypadek. Ani tak zakladni vec vam neni jasna?

    Desetiminutovy vypadek po nekolikahodinovem je reklbych uplne normalni jev. (napriklad prepocitani bgp nebo cokoliv jineho muze takovyto vypadek zpusobit)

    Napriklad prepocitavani BGP takovy jev v sitich, ktere spravuji ja, nezpusobuje. U vas mozna ano. Jiste, k urcitym dalsim mensim vypadkum dojit muze. A chci-li uz o necem informovat, snazim se o tom informovat pokud mozno ucelene.

    pokud se vinou chyby v IOSu rozpadne vnitrni routovaci protokol mohl byste vedet ze pak uz neni zadna automaticka cesta jak toto presmerovat pres zahranicni konektivitu

    To mate zajiste pravdu, nicmene v takovem pripade by se ty prefixy nadale nemely propagovat do NIX.CZ (pokud se pouziva redistribuce prefixu a neni to reseno pomoci network na tech hranicnich routerech). Zde si myslim, ze znam i robustnejsi reseni tohoto problemu.

    informace v obou pripadech na webu mistralu byly!

    Ano, mea culpa, zde mate pravdu. Nicmene pouzivam ponekud jine nez mistrali DNS servery a konektivitu si tuneluji take odjinud, takze jsem se na forum mistralu dostal az po odstraneni zavady. Vim, ze to neni omluva, ale jen vysvetleni.

    Vypadek se zacal resit behem 10ti minut od chvile kdy nastal. Jak jste prisel na 11hodin opravdu netusim.

    Teprve za 11 hodin na nej nejak dokazala zareagovat technicka podpora.

    vsadim se ze vy uz jste jiste take nekdy pouzil sve OSOBNI auto k prevozu napriklad velke bedny nebo nejakeho nakladu presto ze se jedna o auto OSOBNI, protoze auto NAKLADNI by bylo naprosto nevyuzite a tim padem pro vas nerentabilni. stejne je to se switchy (docela zajimava cestinska hricka btw. - aneb poucte me nekdo jak to spravne napsat :) ).

    Ehm, me se do auta zadna velka bedna nevejde. Jedine, co vozim, je taska s notebookem a pripadne osobni zavazadla. Jinak slovo switch je ciziho puvodu, a je tedy mozne v nem psat mekke I po ch. A nebo existuje cesky ekvivalent "prepinac".

    Switche Cisco Catalyst 3500 Series sou spickove a vykonne switche ktere na traffic v siti UPC staci a jeste maji rezervu - opravdu v tom nevidim problem.

    No, spickove rozhodne nejsou. Spise zastarale. Serii 3500 uz davno v nabidce nahradila serie 3550 (3500 uz je EOS) a spickova je nyni v teto kategorii rada 3750. Jinak zeptejte se treba v NIX.CZ, proc desktopove switche vyrazuji. Slovo vykonne predpokladam myslite relativne. Na traffic mozna staci, nicmene je otazka, zda postacuji i po strance dostupnosti (maji jen jeden procesorovy modul, zadne active/standby supervisor engines jako 4507 nebo 6500, dale je otazka zda je UPC pouziva spolu s RPS atd.)

    (btw. odkourena karta z fora se mi opravdu libila (jen jesli by nebylo hezci napsat zkourena :) ) )

    Do toho vam mluvit nebudu. Zkurte se treba i s backplane a sasi, kdyz vam to dela dobre. ;-)

    ano kompetentni jsou. proste jsou zavady ktere se nedaji vyresit tim ze se na router mile podivate, hezky ho poprosite aby fungoval a on zas pojede.

    Vazne? To je ale skoda... ;-)))

    vzhledem k tomu ze jeden router odesel vinou HW problemu a tento HW opravdu v cechach neni tak uplne beznou zalezitosti (aby si nekdo drzel sklad plny desek do routeru ...)

    Pokud mate koupenou LTW (lifetime warranty), pak ho tu pro vas drzet budou. Jenze to stoji X% (podle typu zarizeni) z porizovaci ceny.

    a druhy router mel neuveritelne problemy s routovacimi protokoly (pravdepodobne vinou noveho software) neda se to proste vyresit tim ze vystoupite a nastoupite ala windows. a hledani nejakych provizornich reseni by mohlo znamenat riskovat jeste vetsi problemy.

    By mohlo. To muzu rikat ja, protoze mohu samozrejme nad pricinami jen spekulovat. Vy jste prece dokonale informovany a tak byste si mel byt jisty. Podle mne by navrat stare verze OS a osetreni rozhrani metodou popsanou v popisu chyby na cisco.com mohl cely problem vyresit v mnohem kratsim case - tedy kdyby byl zajem tu dobu vypadku skutecne minimalizovat. U UPC tedy podle vaseho vyjadreni neexistuji havarijni plany pro takoveto situace?

    Ta sit je postavena tak (a to byste mohl videt i ze schematu kdyz v nem tak krasne umite cist (nebo poznate jen switche podle obrazku?)) ze je redundantni. At vypadne kterykoliv prvek je sit vzdy provozuschopna. Bohuzel se stalo to ze chyba na jednom routeru vyvolala jinou chybu na routeru druhem (ke ktere se afaik nevyjadrila zatim ani spolecnost cisco). a proti tomu aby vam nevypadla vsechna zarizeni v redundanci se proste zadna redundance postavit neda (i kdyby tam bylo routeru 100 tak se muze stat ze nejakou blbou chybou spadnou vsechny routery a jaka byla redundance?).

    No, vyhorela deska by vas na zarizeni s redundantnimi supervisor enginy nemela az tak bolet - pokud slo tedy o desku procesorovou. Pokud slo o PA, tak ty patrne jsou skladem.

    nevim presne co z toho chcete vyvozovat? ma upc nakoupit 30 dalsich routeru (pokud mozno kazdy od jineho vyrobce) kdyby se opet nasla nejaka chyba v IOSech?

    Ne, spise krizove planovani.

    jo a pokud to chce nekdo seriozne probrat tak se nekdy domluvime a zajdem nekam na pivo a muzeme si o sitovani v pohodicce popovidat. takhle to akorat skonci tim ze ja proste neuznam vasemu clanku nic dobreho (btw. podivejte se na znamky - ja znamkoval jen jednou - hadejte jak) a vy se tu budete zubynehty branit ... to nema smysl

    To neni az tak spatny napad.

    z) ano cena mistralu je vyrazne podhodnocena (alespon v CR) a ke zvysovani rychlosti muzu rict akorat to ze jedine pripojeni s konkurenceschopnou cenou je ADSL ale zeptejte se uzivatelu ADSL jak je to s jejich dostupnosti a jak rychle jsou reseny vypadky

    Obavam se, ze okolni svet je dukazem, ze nemate pravdu. To ostatni je uz pouze o business-planu, dobe navratnosti investic, odpisech atd. Aneb o tom, jestli chcete mit investice do optiky v zemi zpatky za tri roky nebo za pet nebo za deset.

    Tolik asi k cele veci. Nemam v umyslu se zuby nehty branit. Nikdo neni neomylny a uznavam, ze jsem v jedne veci nebyl az tak uplne presny. Nicmene vypady, napadanim a oznacovani nekoho za idiota fakt nechme pubertakum do nejakych jejich diskusnich for.

  • 22. 7. 2003 16:50

    Informovany anonym (neregistrovaný)
    nj vazne se tu takhle muzem hadat dozejtra...
    krom toho ze jste me prave presvedcil ze opravdu ani to schema precist neumite ...
  • 22. 7. 2003 17:44

    Unidentifiable Lying Object (neregistrovaný)
    Jo, jo pekný příspěvek. Jsem taktéž uživatelem UPC z domova a jestliže mají 48h na opravu, tak není co řešit (to jen k autorovi článku). Byl jsem v inkriminovanou dobu v práci, takže o internet jsem nouzi neměl, ale doma bych to holt neřešil a počkal bych až to bude fungovat.

    Teď malý komentář k anonymovi:

    "o) Nemůže být současný výpadek páteřní sítě způsoben útokem na zařízení v páteřní síti Mistralu s využitím právě této chyby?

    ne nemuze. oba postizene routery byly (rozdilnymy zpusoby) osetreny v den kdy cisco vydalo svou zpravu."

    -->
    Někdu tu o několik řádků výše tvrdil, že to bylo způsobeno tímto problémem a tvrdil, že spolupracoval na odstranění, proto to ví... Prosím, co na to vy říkáte?
    <--


    "q) Dalším problémem je nejen doba zjištění poruchy, ale také doba od jejího zjištění do jejího odstranění. Technici UPC problém podle toho, co sděluje zákazníkům technická podpora, odstraňovali zhruba šest hodin. Jsou skutečně lidé, kteří spravují síť Mistralu, dostatečně kompetentní?

    ano kompetentni jsou. proste jsou zavady ktere se nedaji vyresit tim ze se na router mile podivate, hezky ho poprosite aby fungoval a on zas pojede. vzhledem k tomu ze jeden router odesel vinou HW problemu a tento HW opravdu v cechach neni tak uplne beznou zalezitosti (aby si nekdo drzel sklad plny desek do routeru ...) a druhy router mel neuveritelne problemy s routovacimi protokoly (pravdepodobne vinou noveho software) neda se to proste vyresit tim ze vystoupite a nastoupite ala windows. a hledani nejakych provizornich reseni by mohlo znamenat riskovat jeste vetsi problemy."

    -->
    Naprostý souhlas a kdo toto nepochopil, tak se mu asi nic podobného ještě nestalo. Moje zaměření je na sítě WAN (prosím, povšimněte si, že tu nepíšu, že jsem kdovíjaký specialista - to jen pro rypálky) a musím říct, že problém na páteřích se opravdu všude řeší téměř ihned (max. do 30min se s tím už něco dělá - výjezd technika, popř. přesměrování), ale občas se vyskytnou závady, kdy je nejen problém identifikovat závadu, ale i zajistit normální chod po výměně vadného HW dílu (nehledě na to, že některé díly jsou tak finančně nákladné, že si firma nemůže dovolit mít plný sklad těchto dílů a jen tak zkoušet vyměňovat díly - zajišťují se až po zjištění závady na tom konkrétním dílu a doba dodání je samozřejmě ošetřena tak, aby se nepřekročil časový limit na opravu, popř. okamžitý výjezd technika od dodavatelské firmy - UPC na to má 48h, takže to prostě zmákli, tak jak jim praví smlouva).
    <--

    Podle mě mají u UPC 24h dohled přinejmenším na páteře (ale to je jen má doměnka).

    Nic proti autorovi článku, protože, kde bychom to byli, kdyby si kdokoliv nemohl ani napsat svůj názor? (čili i já)

    U.L.O.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).