Vlákno názorů k článku UPC se topí v problémech od Martin - Autor psal článek během upřímného rozhořčení nad nefunkčním...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 7. 2003 8:50

    Martin (neregistrovaný)
    Autor psal článek během upřímného rozhořčení nad nefunkčním Mistralem.

    UPC by zasloužilo vycinkat za dvě věci. Nejprve za to, že informování o výpadku bylo nedostatečné. Alespoň mohli zvedat telefony (postačí dvě studentky na brigádě) s lidským hlášením stylu "máme problém, víme o něm a řešíme jej". Mlčením jen naštvali nechytré uživatele.

    Pak dále zaslouží vynadat za upgrade IOS routeru, který podle oficiálních informací provedli v pátek. Je docela smrtonosná kobinace dělat "něco" na páteřním routeru v pátek a zároveň během "něco" použít nejnovější IOS (usuzuji podle oficiálního vyjádření). To se prostě nedělá. Bezpečnostní chyba, (ani Zbyněk nečetl to hlášení od CISCO :c(( ) jde řešit i jinak než pomocí upgrade IOS.

    To že odešla karta v routeru se stává, je to jen technika. Router byl ale podle mne již na problémy naveden a karta je jen odstartovala.
  • 22. 7. 2003 9:13

    Zbynek Pospichal (neregistrovaný)
    Ale cetl... ip pim atd. na jeden protokol a na zbyle tri pouzit access-listy - na svych routerech jsem tohle reseni zamitl jako nevhodne (vykon tech routeru je lepsi pouzivat na routovani, nez na filtrovani). Krome toho v clanku se nikde nepise, ze jedina moznost opravy je upgradem IOS, je vhodne to cist tak, jak je to napsane... ;-)
  • 22. 7. 2003 9:55

    Martin (neregistrovaný)
    Zbyňku, nečetl jste moji reakci tak jak je napsaná :c))

    Nekritizuji Vás, že nezmiňujete jiné možnosti opravy. Mám jen výhrady k celkovému znění článku, to jsem ale myslím vysvětlil.

    Kritizuji UPC (práce techniků UPC si jinak velmi vážím), že prováděli upgrade v pátek a k tomu naprosto horký IOS. Oba asi víme, jak problematické IOSy občas CISCO vypouští, kolik je v nich chyb, někdy nepostatných, někdy trochu zásadnějších. Dát na páteř nejnovější IOS je prostě v mých očích hazard.

    Osobně raději nechám router chvíli filtrovat, než si zadělávat na problémy, např. u UPC s chybujícím OSPF. Loni v únoru jej používali, aktuální stav může být jiný.
  • 22. 7. 2003 10:13

    Zbynek Pospichal (neregistrovaný)
    Uznavam, mate pravo se mnou pochopitelne nesouhlasit nebo souhlasit jen castecne. Ja se opravdu ptam, jak je mozne, ze maji vypadek na plne zalohovane infrastrukture a jak to, ze ten vypadek resi 15 hodin. Neco takoveho si proste nedovedu predstavit.

    K tomu filtrovani - je otazka, zda by v tech routerech jeste na filtrovani meli vykon. Pretizit router neni vubec tezke a vysledny packet loss je take pekny prusvih (a 7200 neni distribuovana a i kdyz se do ni delaji uz docela pekne desky jako NSE-1 nebo NPE-G1, tak pres to neni az tak uplne z nejvykonnejsich).

  • 22. 7. 2003 18:46

    Petr (neregistrovaný)
    Proste je to tak, ze to jsou jenom lidi a kdyz tomu zbynku rozumite trochu vic nez oni, tak vas to nastve, no ale to je asi tak vsechno :-) Kazdopadne jim muzete nabidnout nejake to poradenstvi, pokud se na to citite.

    Nepracoval jste nahodou pro Cesky Telecom?
  • 23. 7. 2003 8:30

    Zbynek Pospichal (neregistrovaný)
    No v podstate je to tak. Nastvalo mne, ze platim UPC za neco, co bych zvladl podle meho nazoru lepe nez to zvladlo UPC (mimo jine mi v dobe vypadku lezel na stole i jeden kompletni, funkcni a zrovna nepotrebny router C7206VXR) ;-) Skoda ze si od nich nemohu pouze pronajmout local loop treba ze Sitelu domu (konektivitu od UPC totiz nepotrebuju)...

    Pro Cesky Telecom jsem nepracoval. Pracoval jsem kdysi asi sedm mesicu pro jednoho dodavatele (Alcatel) na jednom velkem projektu pro CT, ale jinak jsem s nimi nemel nikdy nic spolecneho (dikybohu).

  • 22. 7. 2003 11:13

    C (neregistrovaný)
    Jen k akci "dvě studetnky na brigádě".
    Předpokládám, že nevolalo celých 20 000 zákaníků, ale třeba jen 5 000. Předpokládám, že normální volající nepoloží telefon ihned po té, co si od brigádnice vyslechne jednu či dvě předem připravené věty, ale bude chtít komunikovat (hádat se, rozčilovat?). Předpokládám, že se nebude volat po celý den, ale těch 5 000 lidí se vejde do cca 6 - 8 hodin. Pokud by byli rovnoměrně rozděleni, vyjde na každého při dvou brigádnicích a 8 hodinách max. 0,05 minuty. A to jak uznáte, opravdu nestačí. Takže akce dvě brigádnice moc nepomůže.
    I kdyby každý trávil telefonováním jen minutu a všichni byli rovnoměrně rozděleni (což je naprosto nepravděpodobné), zvládly by dvě brigádnice maximálně tisíc lidí denně.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).