Osobní názor zákazníka UPC na možné důvody úbytku zákazníků kabelové TV:
1. Ti, co si dříve platili za kabelovou analogovou nabídku Mini, přešli na DVB-T, kde můžou nyní pozemní cestou přijímat 9 i více programů.
2. Podivná cenová politika - nový zákazník dostává slevu, dlouholetý si ji musí vyhádat jak na tržišti.
3. Nedobrá webová prezentace - často chybí aktuální novinky o přidávání a odebírání programů, chybí rozpis kmitočtů v různých lokalitách, chybí propagace služby rádií v FM pásmu, na webu jsou staré informace (Public TV).
4. Naprosto špatný systém fungování klientského centra - při každém telefonátu mluvíte s jiným operátorem, takže je velmi složité cokoliv řešit. Stejně tak při písemné komunikaci prostřednictvím formuláře, vyřizuje žádost pokaždé někdo jiný, takže na předchozí komunikace nelze navázat.
Možná řešení:
1. Vyhovět těm, kterým stačí analogové programy - rozšířit mírně jejich počet, aby byl vyšší než v DVB-T a nalákat zákazníky zajímavou cenou.
2. Propagovat, že je možné přijímat v kabelové síti základní programy v normě DVB-T (i 2 HD programy), což je vhodné pro druhou a další televizi v domácnosti.
3. Propagovat, že zákazník dostává zdarma nabídku FM rádií (v některých lokalitách včetně hudebních rádií Valc).
4. Nastavit ceny tak, aby byly zajímavé pro nové i stávající zákazníky.
5. Ptát se svých zákazníků na spokojenost a získávat informace o jejich požadavcích.
6. Přebudovat naprosto tragický systém klientského centra.
7. Mít aktuální a přehlednou webovou prezentaci.
("2. Podivná cenová politika - nový zákazník dostává slevu, dlouholetý si ji musí vyhádat jak na tržišti." ) - v podstatě, když si koupíte novou SIMkartu, tak při prvním dobití máte většinou nějaký bonus. Když ji používáte dál, tak už nic nemáte. Takže teoreticky, když si budete kupovat nové a nové SIMkarty a po jednom dobití je vyhazovat, budete volat levněji, než "věrný zákazník", který bude dobíjet pořád tu stejnou kartu ...