Neví někdo, kolik SDTV programů se dá nacpat do jednoho 8MHz kanálu v DVB-C? Podle této tabulky je pro 256-QAM dosažitelná rychlost asi 51MBit/s, takže při cca 4MBit/s na program by to bylo asi 12 programů?? To je takový problém pro kabelovky vymezit 2x8MHz kanál pro všechny programy z DVB-T?
Osobně se mi zdá blbost, aby kabelovky měly povinnost distribuovat programy z DVB-T převedené do analogu. Must carry by měla platit jen pro minimální nabídku v DVB-C. Jak dlouho ještě chtějí lidi proboha viset na analogovém kabelu?
Ano, taky si myslim, ze spouste lidem vyhovuje a bude vyhovovat analogova kabelovka. A kableove TV by byly sami proti sobe, kdyby nenechali v analogu bezet aspon zakladni (?4?) programy a nutili lidem DVB-C. S tim hodnocenim kvality uplne nesouhlasim, kdyz pominu rychle a narocne sceny je obraz DVB-T vyrazne lepsi nez v kvalitni kabelovce.
Já jsem v Praze 4 připojen na analogovou kabelovku, ale artefakty digitálu (zamrznutí, kostičkování a pod.) se objevují i tady. UPC asi už nyní šíří páteřní signál v digitálu a proto následný analog pravděpodobně nemůže být lepší než primární digitál.
Chápu, že ten, kdo má možnost si kabelovku pořídit, tak může být spokojen, pokud je kvalita vyhovující (není to pravidlem). Berte v potaz to, že hodně lidí bydlí na vesnicích, kde jaksi kabelovka není a nebude. Ti jsou odkázaní na pozemák, často bez nabídky kvalitního příjmu všech 4 stanic.
Kdo má možnost volby formy příjmu je na tom líp než ten, kdo si může volit jen mezi 1-2 alternativami.
Spoustě lidí analog vyhovuje, pokud má kabelovka kvalitní signál, je výsledný obraz lepší, než z digitálu, kde vlivem komprese signálu navíc dojde ke ztrátě dat - obraz nemá detaily, často nestíhá rychlé scény, kostičkuje atd. A zajeďte se podívat na Domažlicko, jak jsou tam lidé s digitálem spokojeni. Tak pokud mi funguje analogová televize k mé spokojenosti, proč bych měl rušit kabelovku? A takto uvažují desítky lidí, kteří kabelovku mají. Jestli o něco nestojím, je to obludná reklama v TV a to je na druhou stranu hlavní důvod pro digitalizaci. Je to celé o získání prostoru pro rozšíření trhu s reklamou a ne o zájmu o diváka.