Vlákno názorů k článku Úspory a překvapení od noname - souhlasím s finálním vyzněním, tedy že krize pomáhá...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 3. 2009 11:01

    noname (neregistrovaný)
    souhlasím s finálním vyzněním, tedy že krize pomáhá firmám hledat efektivitu.
    Co se týče konkrétního případu, tam to vypadá, že se opravdu zaměstnanci IT nepředřou - jestli mají 100 zásahů za 3 měsíce (60 pracovních dní), tak to znamená 1 zásah na 5 hodin a na to opravdu nepotřebujete 8 zaměstnanců, stačí vám v pohodě 2 včetně možnosti střídání na oběd.
    Nevím kolik má společnost zaměstnanců a jak má vyřešenou techniku, když jsem dělal ajťáka já, tak se dalo zvládnout nějakých 60 zaměstnanců (v jedné osobě), bez větších problémů, včetně nějakých školení, programování interních aplikací atp. (byl jsem mladík těsně po střední škole za 14 hrubého, dnes by to odpovídalo asi 20).
    Hodně úspor se dá najít efektivním řešením problémů - třeba neřešit interně opravy počítačů, ale prostě mít dobrou servisní smlouvu s jejich dodavatelem (a mít pokud možno tak max. 2-3 typy počítačů ve firmě). Optimálně též neřešit nějaké softwarové krachy - udělat místo na serveru kam mají lidé ukládat data a při problému lokálního stroje prostě udělat kompletní obnovu. No a samozřejmě zakázat lidem maximum kravin, jako instalace sw atp., protože to je zdroj 99% potíží.
  • 30. 3. 2009 13:38

    Oik (neregistrovaný)
    Co se týče konrétního případu - posuzovat výkon celého IT oddělení podle počtu vyžádaných zásahů, to je velmi zavádějící. Tedy pokud se nejedná o síly vyhrazené jen pro tyto zásahy. Udržovat a vyvíjet síťové prostředí tak, že je minimum zásahů, přece není špatný výsledek práce!
  • 30. 3. 2009 13:40

    anonymní
    Dost tezko muzeme hodnotit zminovanou situaci, ale souhlasim spise s jiz uvedenym nazorem - ITci jsou schopni do jiste miry zastat klidne 50% kolegu, ovsem za cenu, ktera se muze (tezko rict kdy) projevit jako naprosta katastrofa.

    Hodnotit zatizeni podle poctu zasahu ..... vite kulove co v te firme IT zajistuje (stejne jako ja), ovsem protoze jsem IT pracovnik, tak vam sklidem reknu, ze 80% me prace spociva v prevenci (to je to "nicnedelani" a cumeni do pocitace, ktere nikde neni videt a stoji to spoustu penez), jen 20% je reseni problemu, kterym nelze predchazet.
    Pokud se pomer bude muset zmeni = nejakou dobu (klidne rok i vice) muze vse zdanlive fungovat OK, jen se proste nebudu venovat prevenci = nebudu mit cas overovat aktualizace = bud je tam prasknu metodou "dej ze vule Bozi" nebo nebudu aktualizovat, nebudu mit cas na zkoumani proc neco nefunguje (abych tomu mohl napriste zabranit) = budu stale dokola resit totozne nasledky cestou nejmensiho odporu (= reinstalace a pod).

    Ve finale jednoho krasneho dne dojde k situaci, ze se nedostatecne casove dispozice projevi zasadnim selhanim podstatne komponenty a nebude v moznostech IT to nejak rychle vyresit.

    Ostatne, je to stejne jako se zalohovanim, je temer neuveritelne jak k nemu spousta firem pristupuje. Kdyz jmenujete rizika a jejich nasledky, tak reaguji "ale nam se nikdy nic takoveho nestalo, tak proc bychom meli zalohovat?". Je to jen otazka casu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).