I kdyby by ke zruseni § 97 odst. 3 a 4 zakona 127/2005 Sb. doslo, tak by to rozhodne v praxi neznamenalo, ze operatori (nejen) tato data prestanou shromazdovat - nedovedu si sam predstavit, ze by sitovi operatori chteli byt dobrovolne slepi, tedy ze by se vzdali moznosti vedet, co se v jejich infrastrukture deje. Tedy stiznosti sledovany cil by stejne v praxi naplnen nikdy nebyl.
Stejne tak tu je obecna pravni uprava (napr. § 8 zakona 141/1961 Sb) narizujici obecnou soucinnost fyzickych i pravnickych osob - a tu pri potencialni absenci specialni pravni upravy dnes obsazene prave v zakone 127/2005 jde logicky vztahnout i na data ziskana dle predchoziho odstavce (aka Lex specialis derogat generali) . Paradoxne soucasna pravni uprava dle vyhlasky 357/2012 Sb. soukromi chrani lepe, nez kdyby zadna uprava neexistovala - fakticky se pro potreby data-retention pracuje jen s polovinou IP hlavicek - zpracovava a prislusnym organum se predava pouze IP adresa a cislo portu, ze kterych bylo pripojeni uskutecneno (tedy source), ale uz ne druha (zajimavejsi) cast - tedy cilova IP/port (destination). Zni to jako paskvil, ale je to primy dusledek onoho rozhodnuti Ustavniho soudu z roku 2010.