Názory k článku Úvaha o CZ.NICu, aniž by se hovořilo o něm

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 11. 1999 13:12

    Ladislav Vojtisek (neregistrovaný)
    Tvrzení, že "platby za domény nelze hradit složenkami České pošty" má v zákoně asi tak stejnou oporu, jako tvrzení prodavače v pekárně, že "housky nelze hradit dvacetikorunovými mincemi". Platba jakýmkoli platebním prostředkem má za následek splnění podmínky dané zákonem kupujícícmu, že za odebrané zboží nebo službu musí zaplatit. To platí i bez ohledu na to, že vás jako příjemce platby Česká pošta OKRADE tím, že vám z převáděné částky strhne jakýsi "poplatek" nevím za co, a že vám u platby svévolně pozmění platební údaje tak, že z bankovního výpisu je pro vás platba neidentifikovatelná. Poplatek by mohl pak být např, za to, že vám následně, za několik dnů, doručí svůj vlastní výpis s údaji správnými, v každém případě ale ne za převod, neboť za ten již zaplatitl celkem slušnou částku, která o dost přesahuje běžné poplatky v bankovních ústavech, ten, kdo platbu zadal.
  • 5. 11. 1999 18:01

    Ladislav Vojtisek (neregistrovaný)
    Podívejme se na to z druhé strany. Když požádám EUNET-NIC o převod vlastnictví a současně jim napíšu, že jim to mailem musí stačit, že jim faxem ani písemně nic nepošlu, natož tak něco ověřeného úředně, tak mám jistotu, že mi ani neodpoví, natož aby moji žádost vyřídili. Bohužel, já jim nemohu pohrozit zrušením čehokoli, takže, ač nerad, zachovám se podle jejich diktátu.
    Nějak mi tady chybí rovnost smluvních stran.
    Smlouva je podle § 34 obč. zákoníku právní úkon, tedy projev vůle směřující zejména ke vzniku, změně nebo zániku těch práv nebo povinností, které právní předpisy s takovým projevem spojují. Podle § 37 odst. 1 obč. zákoníku musí být právní úkon učiněn svobodně a vážně, určitě a srozumitelně; jinak je neplatný.
    Všimli jste si tam toho slovíčka svobodně?
  • 4. 11. 1999 16:41

    Petr (neregistrovaný)
    No jo ve velke firme to se to zije. Kdyz ma firma celkem 4 lidi, zadny z nich neni profi-ucetni ani pravnik, tak postavit se uredni zvuli neni jen tak. Ono je to dost casove narocne a nakonec skoncite s tim, ze misto abyste penize vydelaval vy, tak je vydelava pravnik, ktereho jste si musel najmout. Bohuzel musim priznat, ze urednikovi a jeho blbosti radsi ustoupim, protoze me to vyjde mnohem levneji. Jak financne, tak casove. Pokud je firma dost velka, tak ma jak vlastniho ucetniho, tak vlastniho pravnika, kteri maji dost casu na to aby bojovali s uradem. V male firme tomu tak neni. Bud muzete podnikat (pracovat) nebo muzete studovat zakony a dumat nad tim, jak je ten zakon vlastne mysleny. Jinak variantu - hnad to pres nadrizeny urad jsme si vyzkouseli. Nase stiznosti vystoupaly az na ministerstvo. Z ministerstva jsme nakonec dostali dopis, ktery v v podstate obsahoval citaci prislusneho zakona, ktera nam byla na prd. My jsme potrebovali vyjadreni ministerstva o tom, jak si ten zakon a prislusny odstavec mame my a urednik vykladat. Ale takove vyjadreni od nikoho nedostanete. I kdtybyste ho dostal, tak se muze stat, ze se dozvite, ze vyjadreni urednika z ministerstva neni zavazne a jste tam, kde jste zacal, pouze s tim rozdilem, ze jste problemu venoval nekolik desitek hodin casu. Znacna cast zakonu stoji za ho..., ministerstva maji stejnou uroven jako zakony a v tom je podle me nejvetsi problem teto zeme. Petr
  • 3. 11. 1999 23:16

    Jiri ZUJIC (neregistrovaný)
    Vazeny pane,

    mate urcite v necem pravdu, nicmene musite trochu zjistit par podrobnosti nez se pustite na tenky led. Ta ucetni samozrejme zauctovava ty EUROTEL doklady, ale to hlavne pro to, ze jste s EUROTELem na zacatku podepsal smlouvu a tudiz mate jiz drive razitko, podpis, vypis z OR a vsechny nutne a podobne doklady. Vas clanek je zmatecny a neni v zadnem pripade k veci. Jsem totalnim priznivcem elektronickeho obchodu, viz moje domeny www.labrador.cz a www.delicatessse.cz nicmene musim tez, se zodpovidat danovym urednikum, kteri zdaleka nejsou tak daleko jako my, internetovi fandove. Tedy i NIC si musi tuto skutecnost uvedomit a chovat se dle platnych zakonu, protoze ja si kvuli nim problemy delat nenecham. Pokud vite co to je boj s financnim uradem danovym priznanim a pod. tak vite o cem mluvim, pokud ne, tak nemate pravo psat podobne clanky.

    S pozdravem Jiri ZUJIC

  • 3. 11. 1999 22:33

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Vsak ja take navrhoval, aby NIC posilal elektronicky i danove doklady. To byla ale prilis radikalni myslenka ...

    A to, ze kdyz zaplatite v jeden den padesat domen zpusobi, ze vam dorazi padesat dokladu povazuji za projev neprofesionality a bezohlednosti od toho, kdo ty doklady obalkuje a pevne doufam, ze si tohle tandem EUNET-NIC take casem nejak vyresi.

  • 3. 11. 1999 21:31

    Petr Pobořil (neregistrovaný)
    hovori jasne co ma obsahovat danovy doklad. Ve vyjmenovanych polozkach jednoznacne CHYBI papir, razitko a podpis. A ono je to skutecne nejenom o ekologii, ale take o tisku, baleni do obalek, svevoli posty (mozna je to vymluva klientu, ale ztrati se oklem 10% faktur). A proto hlasuji za elektronicke dokumenty i v podobe mailu.
  • 3. 11. 1999 21:09

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Ucetni za to mohou. Pracuji v dost velke firme. A ta ma ucetnictvi v poradku. Uz nekolikrat prisel FU a zadal podklady, ktere proste nemel pravo zadat. Moznosti jsou dve. Bojacny neschopny ucetni, ktery se boji, ze kdyz se postavi, budou stourat a neco najdou - ten ustoupi a papir s razitkem doda. Nebo to dopadne jako u nas - pozadate o vyjadreni vedouciho FU, kdyz nejste spokojeni, pozadate o vyjadreni ministerstvo financi (to je pro FU zavazne) a kdyz tohle nepomuze tak se soudite. To ale musite mit kovane ucetni a ne jen opisovace faktur do foxkoveho programu. Takze, mozna za to nemohou ucetni. Jen ti mene schopni ucetni, co poradne neznaji svoji praci.
  • 3. 11. 1999 13:51

    Pavel janousek (neregistrovaný)
    Problem elektronickeho obchodovani u nas je jeste v jedne veci a sice v platbach. Kdyz si na zapade obchodnik z kreditni karty vezme o cent vice, pak jako obchodnik skoncil... Jenze u nas? U nas si klidne vyberete celou cizi karty a prava se domuzete kdy? Jiste, mate plne pravo to dat k soudu, jenze kdo a kdy to bude posuzovat? Elektronicke obchodovani je hezka vec, bohuzel pokud se k tomu vsechny strany budou stavet tak jak stavi - jedina aktivita, ktera je mi znama je SET, jenze to je omezena komunita, nemame zadny snadard el. plateb, ne kazda banka ma jiz nyni SET atd... (BTW o bezpecnosti napr. v KB ma vlastni obrazek, takze bezpecne 'transakcovani' vse nevyresi) Ostatne i nedavna studie EU mluvi jasne o tom, ze jeden z hlavnich problemu naseho pravniho systemu je temer naprosta nedovolatelnost se sveho prava... Proc nam mizi ponikatele v Jizni Americe a jinde s ukradenymi penezi? (napr. od DPMB) Protoze nikdo na ne neslapne...
  • 3. 11. 1999 13:36

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Přesně tak. Po nás také zákazníci chtěli, abychom jim na daňové doklady uváděli nejrůznější věci, které nemají žádnou oporu v zákoně. Ze začátku jsme to také řešili tak, že jsme zákazníkovi poslali příslušný odstavec ze zákona s tím, že jim musí stačit, to co tam je, a že to musí stačit i finančnímu úřadu. Jenomže když pak ta kontrola z finančního úřadu přijde a chce po zákazníkovi doplnit i zjevné nesmysly, má zákazník dvě možnosti. Buď se postí do nepříjemného sporu s finančním úřadem, který v důsledku nejde vyhrát, nebo nás požádá o nestandardní úpravu. Pokud bychom nevyhověli, jsme objektivně my ti, kdo si řeší svůj spor s finančním úřadem na účet nešťastného zákazníka.
    My jsme na to, že to je chyba přišli dost rychle, EUnet, protože nemá konkurenci, ještě ne.
  • 3. 11. 1999 13:22

    Petr (neregistrovaný)
    Problem podle me neni v ucetnich - ti chcou jen to co po nich vyzaduje zakon/financni urad. A pokud jsem slysel jak vypada prubeh kontroly ve firme provadene financnim uradem, tak nekdy se nekdy davaji pokuty za absolutni prkotiny. A mimochodem, to ze mam registrovanou domenu, ale nemam na to v ruce zadny duveryhodny doklad, mi neni dvakrat po chuti. Jako dyveryhodny doklad by mi stacil i nejaky text s elektronickym podpisem. Ale takhle mam akorat potvrzeni o tom, ze jsem za neco nekomu zaplatil.
  • 3. 11. 1999 11:24

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Myslím, že ta úvaha jde trochu dost mimo podstatu věci.
    Nejprve k elektronickému obchodu. Ať již u McAfee nebo NSI, všude je elektronický obchod pro uživatele mnohem pohodlnější, než klasický. U CZ.NIC / EUnetu je to ale právě naopak - pod záminkou, že se prosazují moderní metody jsou zákazníci zbytečně šikanováni. Tedy to porovnání kulhá na všechny nohy.
    I ten Network Solution umožňuje různé způsoby úhrady a posílá papírovou fakturu se splatností 30 dní poštou.
    Je třeba lidem vysvětlit výhody elekronického zpracování a slušně je požádat o to, aby CZ.NICu pomohli rychleji zpracovat tak velký nápor plateb. Slušné žádosti vyhoví většina lidí. Zato proti diktátu se bouří kdekdo. Celé je to o slušnosti a kultuře. Neexistuje žádný rozumný důvod pro to, aby CZ.NIC neposílal na požádání proforma faktury poštou. Stejně za poštovné utratí několikanásobně víc než je nutné díky tomu, že na každou doménu posílá daňový doklad samostatně. Stejně tak neexistuje žádný důvod pro to, aby neexistoval na CZ.NIC telefon, na kterém by bylo možné se domluvit. A je jen příznak nekonečné zpupnosti odpovídat pouhým konstatováním "Tato vyzva nebude zasilana v tistene podobe." bez jediného slůvka vysvětlení, proč tomu tak je. Stejně tak šikanovat zákazníky s tím, odkud a jak mají a nesmějí posílat peníze. Proč třeba nezainteresovat zákazníky na elektronické formě tím, že jim bude poskytnuta určitá sleva, úměrná sníženým nákladům?
    Proč je voleno až vydírání pod pohrůžkou zrušení domény? Nikoho nemůže překvapit, že se to zákazníkům nelíbí.

    Požadavek na zaslání autorizovaného znění smlouvy poštou považuji za zcela oprávněný. Jestliže je moje podnikání životně závislé na mé doméně, tak chci pochopitelně smlouvu písemně. Zkuste požádat o živnostenský list ústně, zkuste si otevřít účet v bance na základě ústní žádosti, podejte daňové přiznání ústně .. :-)
    Podobně relativizovat lze platnost všeho. Proč vyžaduje CZ.NIC faxy, když jdou zfalšovat ještě snadněji než maily? Proč vyžaduje notářské ověření, když to s pomocí oné zmíněné brambory vyrobím taky?
    A že požadavek na autorizovanou kopii smlouvy a dalších dokumentů je zcela na místě, o tom mě zcela přesvědčili pracovínci na info@nic.cz, když mi napsali, že to, co je na webu už neplatí, že jsou nová pravidla, která se ale pořád mění, takže je ani na web nedávají. Není to Kocourkov?
    K té poště - ta převádí plnou částku, jenže účtuje bance nějaký poplatek, který banka přenáší na klienty. Vím, že o tom byla velká diskuse, ze které nebylo vůbec jasné, na které straně je skutečný problém. Koneckonců, v mezibankovním styku je úplně běžné, že nějaký subjekt si strhne za to, že peníze šly přes něj, rekordmanem je jedna slovenská banka, která nám strhla 65DM. Jenže nepsaná pravidla obchodního styku jsou taková, že plátce platí pouze poplatky své banky.
    A k tomu závěru - opravdu si myslím, že je pro CZ.NIC/EUnet platí "spotřebovat úplně zbytečně taková kvanta papíru je pitomé a k tomu neekologické..." - proč to tedy dělá?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).