Problem podle me neni v ucetnich - ti chcou jen to co po nich vyzaduje zakon/financni urad.
A pokud jsem slysel jak vypada prubeh kontroly ve firme provadene financnim uradem, tak nekdy se nekdy davaji pokuty za absolutni prkotiny.
A mimochodem, to ze mam registrovanou domenu, ale nemam na to v ruce zadny duveryhodny doklad, mi neni dvakrat po chuti.
Jako dyveryhodny doklad by mi stacil i nejaky text s elektronickym podpisem.
Ale takhle mam akorat potvrzeni o tom, ze jsem za neco nekomu zaplatil.
Přesně tak. Po nás také zákazníci chtěli, abychom jim na daňové
doklady uváděli nejrůznější věci, které nemají žádnou oporu v zákoně.
Ze začátku jsme to také řešili tak, že jsme zákazníkovi poslali příslušný
odstavec ze zákona s tím, že jim musí stačit, to co tam je, a že to musí stačit i finančnímu úřadu.
Jenomže když pak ta kontrola z finančního úřadu přijde a chce po zákazníkovi doplnit
i zjevné nesmysly, má zákazník dvě možnosti. Buď se postí do nepříjemného sporu s finančním úřadem,
který v důsledku nejde vyhrát, nebo nás požádá o nestandardní úpravu. Pokud bychom nevyhověli, jsme objektivně my ti,
kdo si řeší svůj spor s finančním úřadem na účet nešťastného zákazníka.
My jsme na to, že to je chyba přišli dost rychle, EUnet, protože nemá konkurenci, ještě ne.
Ucetni za to mohou. Pracuji v dost velke firme. A ta ma ucetnictvi v poradku.
Uz nekolikrat prisel FU a zadal podklady, ktere proste nemel pravo zadat.
Moznosti jsou dve. Bojacny neschopny ucetni, ktery se boji, ze kdyz se postavi,
budou stourat a neco najdou - ten ustoupi a papir s razitkem doda. Nebo to dopadne jako u nas -
pozadate o vyjadreni vedouciho FU, kdyz nejste spokojeni, pozadate o vyjadreni
ministerstvo financi (to je pro FU zavazne) a kdyz tohle nepomuze tak se soudite.
To ale musite mit kovane ucetni a ne jen opisovace faktur do foxkoveho programu.
Takze, mozna za to nemohou ucetni. Jen ti mene schopni ucetni, co poradne neznaji svoji praci.
No jo ve velke firme to se to zije. Kdyz ma firma celkem 4 lidi, zadny z nich neni profi-ucetni ani pravnik, tak postavit se uredni zvuli neni jen tak. Ono je to dost casove narocne a nakonec skoncite s tim, ze misto abyste penize vydelaval vy, tak je vydelava pravnik, ktereho jste si musel najmout.
Bohuzel musim priznat, ze urednikovi a jeho blbosti radsi ustoupim, protoze me to vyjde mnohem levneji. Jak financne, tak casove.
Pokud je firma dost velka, tak ma jak vlastniho ucetniho, tak vlastniho pravnika, kteri maji dost casu na to aby bojovali s uradem. V male firme tomu tak neni. Bud muzete podnikat (pracovat) nebo muzete studovat zakony a dumat nad tim, jak je ten zakon vlastne mysleny.
Jinak variantu - hnad to pres nadrizeny urad jsme si vyzkouseli. Nase stiznosti vystoupaly az na ministerstvo. Z ministerstva jsme nakonec dostali dopis, ktery v v podstate obsahoval citaci prislusneho zakona, ktera nam byla na prd. My jsme potrebovali vyjadreni ministerstva o tom, jak si ten zakon a prislusny odstavec mame my a urednik vykladat. Ale takove vyjadreni od nikoho nedostanete.
I kdtybyste ho dostal, tak se muze stat, ze se dozvite, ze vyjadreni urednika z ministerstva neni zavazne a jste tam, kde jste zacal, pouze s tim rozdilem, ze jste problemu venoval nekolik desitek hodin casu.
Znacna cast zakonu stoji za ho..., ministerstva maji stejnou uroven jako zakony a v tom je podle me nejvetsi problem teto zeme.
Petr