Zaroven musim upozornit na to, ze CZ.NIC na zmenu telefonnich cisel a vhodnost udelat to drive, upozornoval. Tusim, ze to proslo i nejakym clankem na LUPE. Je samozrejme otazka, zda by nemel CZ.NIC pri kazde zmene davat celostrankovy inzerat do MF DNES, ale myslim, ze takhle je to lepsi.
Mimochodem, pocet domen, ktere mesicne vyexpiruji (=klient nezaplati udrzovaci poplatek), je skutecne velmi maly - yudiz ten problem je marginalni.
Jinak telefonni cislo neni primarne urceno na komunikaci CZ.NIC zakaznik, ale na kontakt mezi uzivateli domen. Napriklad v pripade, ze nejaka domena nefunguje, nebo je zdrojem SPAMu ci cokoliv dalsiho. CZ.NIC samozrejme nezkouma, k cemu jsou telefonni cisla v databazi pouzivana :-)
Podle nejakych neoficialnich informaci se snad o nejakem automatickem "precislovani" uvazovalo, ale nakonec nebylo provedeno vzhledem k "pestrosti" formatu uvedeni cisel v databazi. Schvalne si zkuste par cisel najit. Zavorkami, pomlckami a lomitky se to jen hemzi :-)
Za nulte je binec lidi, kteri nevi, jak se pise spravne jejich telefonni cislo. FYI, je to na zacatku kazdeho telefonniho seznamu.
za druhe i pres tu pestrost to precislovat jde, jenom chtit
Nepochybuji o tom, ze spravna telefonni cisla jde korektne precislovat, v DB vsak narazite treba na jiz dlouho neplatna cisla z dob analogovych ustreden, ktera nejakym algoritmem neprecislujete (ackoliv nahrada nefunkcniho cisla jinym nefunkcnim asi neznamena zhorseni stavajiciho stavu;-)) -- a to je opet binec osob, ktere ta cisla jiz davno neopravily...