Mimochodem, pocet domen, ktere mesicne vyexpiruji (=klient nezaplati udrzovaci poplatek), je skutecne velmi maly - yudiz ten problem je marginalni.
Jinak telefonni cislo neni primarne urceno na komunikaci CZ.NIC zakaznik, ale na kontakt mezi uzivateli domen. Napriklad v pripade, ze nejaka domena nefunguje, nebo je zdrojem SPAMu ci cokoliv dalsiho. CZ.NIC samozrejme nezkouma, k cemu jsou telefonni cisla v databazi pouzivana :-)
Za nulte je binec lidi, kteri nevi, jak se pise spravne jejich telefonni cislo. FYI, je to na zacatku kazdeho telefonniho seznamu.
za druhe i pres tu pestrost to precislovat jde, jenom chtit
Nepochybuji o tom, ze spravna telefonni cisla jde korektne precislovat, v DB vsak narazite treba na jiz dlouho neplatna cisla z dob analogovych ustreden, ktera nejakym algoritmem neprecislujete (ackoliv nahrada nefunkcniho cisla jinym nefunkcnim asi neznamena zhorseni stavajiciho stavu;-)) -- a to je opet binec osob, ktere ta cisla jiz davno neopravily...
Podle nejakych neoficialnich informaci se snad o nejakem automatickem "precislovani" uvazovalo, ale nakonec nebylo provedeno vzhledem k "pestrosti" formatu uvedeni cisel v databazi. Schvalne si zkuste par cisel najit. Zavorkami, pomlckami a lomitky se to jen hemzi :-)
Zaroven musim upozornit na to, ze CZ.NIC na zmenu telefonnich cisel a vhodnost udelat to drive, upozornoval. Tusim, ze to proslo i nejakym clankem na LUPE. Je samozrejme otazka, zda by nemel CZ.NIC pri kazde zmene davat celostrankovy inzerat do MF DNES, ale myslim, ze takhle je to lepsi.