Naprostá blbost je to, co jste napsal:
"Dale naprosta nepouzitelnost pripojeni po prekroceni FUP objemu, nejde pres to pak precist ani email."
Používám Mobil.cz na internet cca 1,5 roku, a to z 99,9 po FUP, a normálně přesto denně v mobilu surfuju (traffic cca 50-100MB), čtu+posílám maily (občas i s přílohami ~0,5-20 MB), někdy i stahuju větší soubory (např. 2× jsem stahoval hru Real Racing 3 pro Android o velikosti cca 1,6 GB) . Takže ta vaše "naprostá nepoužitelnost připojení" je bohapustý blábol. Akorát to prostě dlouho trvá, a někdy se u většího souboru stahování párkrát přeruší, ale stačí ručně kliknout na pokračování.
Rozhodne nic netaham ve velkem, ale staci si pustit jedno jedine video na Youtube a jste na nule. V podstate staci aby vam jen Youtube naserviroval video reklamu a tech 50MB muze byt pryc. Staci udelat v jednom tydnu jediny update Google aplikaci v Play Store a tech 50MB je v haji behem nekolika vterin. Problem je, ze si clovek nevybere, ze ted chce stahovat proste pomaleji, ale vzdy to stahne plnou maximalni moznou rychlosti. Pokud clovek ma k dispozici rychle LTE, tak proste se to video v YT nacte rychlosti tomu odpovidajici a patricne se do zarizeni nabufferuje.
Tohle mi prijde jako naprosta hloupost. Pri rychlostech pripojeni a tim jak jsou casto jejich systemy zasekane mi zprava o priblizeni se k 80% prijde klidne i pul hodiny po prekroceni. To mi mezitim tedy nauctuji poplatek, kdyz mi to ani neprijde vcas a ja mam sotva par okamziku na reakci? Pri pouziti nejnizsiho tarifu s pouzitim LTE to jen hvizdne a FUP neni a reakce uzivatele tak v podstate neni mozna aby zabranil precerpani a automatickemu navyseni.
Uz jen pri logickem uvazovani, ze rychlost LTE u O2 muze byt "az" 110Mbps tak tech 50MB u nejnizsiho tarifu clovek precerpa za 3.6 vteriny. Jak ma na to zakaznik reagovat?
Podobné praktiky řeší § 1817 OZ, který zakazuje požadovat platbu, se kterou nedal zákazník výslovný souhlas. Výslovný souhlas nelze nahradit jednostrannou změnou obchodních, byť by tam bylo ustanovení: "zákazník výslovně souhlasí s ***."
Námitku vůči reklamaci od Vodafone máme u ČTU, jakmile to spustí O2, budeme postupovat stejně.
Píšete o všem tak neinformovaně jako o veřejném tarifu s malým FUPem? Dva z dominantních operátorů maj na LTE 30GB FUP. Po vyčerpání 30GB html a pošta bez omezení, zbytek pomalejš. Tak uvidim, zda se podaří tunelovat "přes 80" až FUP vyčerpam ;-) ... a jestli se s tim vůbec budu chtít babrat.
Marketingove strategie ceskych operatoru jsou jen otrepana pisnicka. Jednoduse chteji ze zakazniku dostat vic penez. Nic noveho pod sluncem. Kdyz neni zakaznik totalni hlupak, tak se zaridi podle sveho, aby neplatil vic.
Podle mne v CR vse funguje ke spokojenosti zakazniku. V Belgii se na Belgacom nedovolate. Kdyz chcete zmenu, tak to trva tydny a ve finale skutek utek. V Bruselu mi pripojka ADSL bezi neskutecnych 7Mbs, to je terno za 42€ mesicne. Proti tomu je ceske O2 prochazka ruzovym sadem.
Ackoliv je tu 3G-4G skoro vsude, tak si nezavolate, protoze je sit pretizena a data se sunou sneci rychlosti vpred. Lepsi prepnout na 2G a doufat, ze stara sit bude fungovat.
ČTÚ je úřad, který může konat dle ZEK... Omyl je soukromoprávní skutečnost, která max může znamenat neplatnost právního jednání. Není to trestný čin v tomto směru. Trestní odpovědnost firem je omezená a zákon zrovna tento trestný čin nezná. S novým OZ nic nepřibylo. Postavení klient dodavatel a nerovnovážné postavení spotřebitele směrnice řeší č. 93/13/EHS a byla implementována i ve starém OZ a ne všechna ujednání jsou nepřiměřená. Doporučuji si přečíst tu směrnici. Zrovna jednostranná změna smluvních podmínek, když vám dá dodavatel možnost odstoupit od smlouvy nelze považovat za ujednání, které by způsobovalo nepřiměřenost ve smluvních vztazích. Musíte bohužel pokud chcete, aby to bylo jinak za poslanci - Ti mají zákonodárnou moc... Úřad si prostě nemůže vymyslet svoje právo a konat ;-)
Jiste, kolik % zakazniku ma zarizeni, ktere jim zadnou SMS nezobrazi? Kolika % z nich pak budete uctovat statisice, protoze se jim automaticky dokupovala data v zahranici?
Pochopitelne, spravny zakaznik ma 24/7 sledovat zda si probuh dodavatel nezmenil smlouvu jak se mu zrovna hodi, a mlceni je preci souhlas.
Tak mi z toho vychází, že opové zjistili, že většině zákazníků stačí i těch 100Kbps, na které rychlost klesne při vyčerpání dat. A z toho žádné další peníze nekoukají, když je to "v ceně".
To je krutá realita pro opy, kteří stavějí 3G a 4G sítě a prostý lid běží spokojeně i na těch 100Kbps. Na mobilní surfování to opravdu stačí.
Pakliže však mobil supluje pevné připojení, je to jiná story a na to ČTÚ chystá nové frekvence.
Radši jsem si v ČR od mobilních dat odvykl. Lepší natvrdo zablokovat a používat v případě potřeby jen přes wifi.
To jen když je člověk v zahraničí v takových destinacích jako Thajsko, Kambodža, Malajsie, tak si koupí na letišti za pár dolarů místní sim s datovým balíkem a pak nemusí měsíc nic řešit.
i bez sms. Nebo můžeš požádat podporu, jestli máš dobré nervy.
Já jsem to zakázal u vodafone v jejich samoobsluze. Největší sranda je, že mám vodafone modem, a při každé zbytečné sms mě to přeměruje na jejich stránky a tak minutu se nemohu nikam připojit. Když jsem to chtěl řešit s podporou, tak zapřeli i existenci Vodafone.
co treba podvod? zamerne uvedeni v omyl? co takle poslat generalniho reditele a sefa marketingu za mrize (kdyz uz mame tu trestni odpovednost firem)?
a pak je spousta regulatornich ustanoveni tykajicich se nerovneho postaveni klient-dodavatel (a s novym OZ jich jeste pribylo).
kdyz vidim, jak se telekomunikacni firmy (a i jine velke firmy) chovaji k zakaznikum jak prasata, tak se nedivim, ze v USA lze firmu (uspesne) zazalovat o astronomicke castky. asi je to k necemu dobre...
Hezký den,
deaktivaci bude možné provést přes odkaz, který bude součástí SMS, jež bude zasílána na kontaktní číslo, které je uvedené k mobilnímu připojení. Zároveň až přijde čas, vyskočí vám při připojení okno přímo ve webovém prohlížeči, přes které bude také možné automatické obnovení zrušit.
Navíc máme nastavenou „ochrannou dobu“ jeden den – 24 hodin před koncem zúčtovacího období bude nutné automatickou obnovu potvrdit ručně.
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Vzhledem k tomu, ze predpokladate spotrebu dat vyssi nez 10 GB za mesic, tak zadny ze zdejsich (verejnych) tarifu stejne neni pouzitelny. O roamingu nemluve, to by stalo statisice Kc.
Kdysi davno mel Vodafone sluzbu Vodafone Passport, kde za dvojnasobek ceny bylo stejne pripojeni po Evrope. Pak ji jeste jednou zdrazil a ted pro jistotu zrusil uplne. Koupit si mistni predplacenou SIM kartu by nemel byt problem. Zacit se da treba tady http://forum.mobilmania.cz/viewtopic.php?f=17&t=1084012
Pritom v zahranici se stejny operator dokaze chovat naprosto jinak. Respektive je mu to tak narizeno.
Nejde jen o smesne objemy dat za silene ceny. Dnes ani jeden z operatoru nema verejny tarif s objemem vice jak 10 GB / mesic, o neomezenem nemluve. Dale naprosta nepouzitelnost pripojeni po prekroceni FUP objemu, nejde pres to pak precist ani email. Zatimco jinde rychlost "klesne" na stale aspon trochu pouzitelnych 256 kbps a dokoupit je mozne si opet na plnou rychlost (az 150 Mbps). Vse za nizsi ceny nez tady.
Situace v CR je ostudna, ale to se tyka prakticky vsech oblasti, kde nemuze z principu fungovat naivni "neviditelna ruka trhu" utrzena z retezu. Pro priznivce teorii o absolutne volnem trhu doporucuji tento clanek o Chile http://trzaskalik.blog.idnes.cz/c/452677/chile-realita-za-fasadou-skvelych-cisel.html Tam je videt jak daleko to lze dopracovat, kdyz stat vzda kontrolu nad vsim.
Zrovna řeším jak na mobilní internet v zahraničí. Jestli si pořídit něco tady nebo koupit něco v jiné evropské destinaci.
Chorvatsko, Rakousko, Německo, Svýcarsko
Všude budu cca 14 dní pracovně, denně mi to sežere cca 600 - 800MB jen na práci (ekonomický systém, e-maily, skype hovory).
Je vůbec dostupného něco bez závazků, koupit simku a modem a neřešit smlouvy apod?
Uvědomte si, že regulátor může řvát jak chce, ale když to není v rozporu se zákonem, tak vykřičí stejně kulové... Chyba je v legislativě, že tyto praktiky jim jsou umožněny. V tomto případě by měl být zcela z principu ochrany spotřebitelů jim zákonem přikázán zcela opačný postup. Pokud o takovou službu stojí, tak ať si ji objedná a ne, že to aktivují všem a plaťte - to je skoro jako nevyžádaná objednávka. Jenom doufejme, že operátor prokazatelně bude informovat zákazníky o této změně... Si myslím, že nikoliv a informování bude kličkovité jako u zkrácení závazku a následné autoprolongace, jak předvedl v předchozích měsících. Prostě jak v prosinci sliboval generální ředitel jiný přístup k zákazníkům, tak zatím předvedli zcela pravý opak a ukazují se jako šmejdi na předváděčce.
Za 200MB chtít stovku, to je nehorázný, je to tak někde na roveň roku 1995. Za ty peníze si můžou internet v mobilu strčit za kloubouk všichni operátoři v ČR. Nadruhou stranu, při kvalitě pokrytí, se to pořádně snad nedá ani vyčerpat - pokrytí LTE, které funguje tak akorát v centrech větších měst, jinak je to děs a hrůza. Jak já bych jim přál pořádnou konkurenci, bohužel mají zalobováno na správných místech, takže se nic dít nebude. Situace v ČR je ostudná.
Ono by také šlo automaticky predikovat, že zákazník má zájem v pokračování přenosu nižší rychlostí a dokupování dat by pak musel stvrdit obligátními dvěma kliky ... Ale, to by omezilo náhodné aktivace, od kterých si tolik slibují. Bohužel praktiky šmejdů s mlčením regulátora na milionech zákazníků nikomu nepřipadají za hranou, zvlášť když už tihle operátoři zvládli zrušit své datově neomezené tarify, které léta nabízeli.