Hádám korporátní tarify, sami si to nevybrečeli. Já mám ve firmě možnost od O2, vzali jsme ale TM ve firmě, kde dělá manželka, bylo to o fous lepší, hlavně co se dat týče. Pravda oba tarify jsou horší, než zde prezentované, ale výrazně lepší, než na jaké běžný zákazník dosáhne i v rámci retenční nabídky.
"Daňový doklad vystavuje poskytovatel služby (partner) na základě vyžádání od koncového zákazníka nikoli Vodafone.
To mi ale nejde moc dohromady s tím, že platby i za takováto prémiová SMS inkasuje Vodafone a zahrnuje je do svého vyúčtování, které současně slouží i jako daňový doklad."
To je správně - na faktuře koncovému zákazníkovi jsou premium služby zvlášť a je u nich jasně uvedeno, že se nejedná o daňový doklad a kontaktní údaje na poskytovatele obsahu. Vybrané částky předává v plné výši mobilní operátor přes poskytovatele služby (pokud to není on sám) poskytovateli obsahu a zároveň fakturuje svou "provizi" - cenu za tranzit premium SMS (samozřejmě v reálu se to účetně započte a poskytovatel obsahu dostane na účet jen tu svou část).
Je poměrně běžné, že poskytovatel premium služby dodává v ceně i automatizovaný webový fakturační systém.
Jsem rád,že mohu normálním zákazníkům nabídnout slušný tarif bez různých kliček / např. 1 min. za 2,50 na dobu omezenou , nebo učtování 1+1 /.
u Blesk mobilu je to všem srozumitelný a volání za 2,50 za minutu,učtování po vteřinách,SMS za 1,50 - myslím,že většina přejde od těch zlodějů,kteří vás roky okrádali.
Myslím,že je tu ale stále prostor ke zlevnování - další virtuální operátor !!!
Volám také za 1Kč/min s tarifikací 1+1. Jedná se o naprosto běžnou sazbu VOIP operátorů.
Jinak na mobilu volám za 1,25Kč/min. k dispozici mám takto 70minut měsíčně. Terifikace 60+1. 70minut mi stačí. Jedná se o VEŘEJNÝ tarif dostupný každému kdo chce.
Rozumím tomu že na naše telekomunikační prostředí (UPC, O2, Vodafone, -MOBILE, atd.) je arabské tržiště. A ti co se neozvou jsou škubáni a ti co se ozvou volají za v evropě normální ceny.
Pro mne jsou z říše snů sazby jako: paušál za nula a pak zdarma třeba 100MB internetu a volání za 0,40Kč/min kamkoli.
Detailní rozbor předplacených služeb Vodafone s nejčastějšími výhody i nevýhody http://predplacene-karty.komparomat.cz/predplacena-karta-vodafone.htm s možností porovnání s dalšími předplacenkami na trhu.
No tak to by mě zajímalo, jak definovat můj tarif:
- rodině a po firmě zdarma
- 0,60 Kč za minutu do O2
- 1,00 Kč za minutu do jiných sítí
- 20 Kč za měsíc za internet 150 MB FUP
- paušál 20 Kč za měsíc
- účtování po vteřinách
A podobný tarif si může vysoutěžit kdejaká firma, anebo i státní správa: http://mobil.idnes.cz/tajna-nabidka-vodafonu-pro-plzensky-kraj-fp0-/mobilni-operatori.aspx?c=A121108_114819_mobilni-operatori_jm
Pokud bydlíte v místě, kde se poskytuje internet zdarma, jako např. v obvodu M. Č. Praha 8, šance by tu byla. Pořídit si takovýto internet, k němu VoIP telefon a pak už si jen vybrat VoIP operátora. Pokud vlastníte hardwarově vhodný notebook, (wifi) můžete si do něj nainstalovat VoIP klienta a pak už nemusíte řešit ani roaming při volání ze zahraničí. Sice to není tak pohodlné, jako mobil, ale o hodně levnější. (žádný paušál, sekundová tarifikace, volání ve vlastní síti zcela zdarma a cena kolem max. 1,50 za minutu. Já jsem tímto způsobem vyřešil příbuzné v Kanadě, Austrálii a na Novém Zélandu. Pořídili si rovněž český VoIP a spolu mluvíme zcela zdarma, oni pak volají do ČR za stejné ceny, jako já. V Sydney se po nich zaopičila část české komunity a nyní je to o tom, že místní hovory v Sydney běží přes českou ústřednu a zdarma.
Ani nečekal - ale udělal jsem to, co pocítí: koupil jsem dětem Blesk mobilové karty a převedli jsme čísla. Ať si nad tím Vodafone přemýšlí, až se mu to projeví ve statistikách. Nebo ať se na to vykašle, mě to je jedno.
Když někdo (kdokoliv) přijde s předplacenkou bez podmínek a omezení třeba s tarifem 2Kč/min účtovaným 1+1, tak zase přenesu několik čísel.
Zatím to vypadá, že O2 je o něco chytřejší, než Tmobile s Vodafonem dohromady: udělali dobrovolně dřív to, co ostatní budou muset udělat - a tím sice získávají z řady předplacenek "jenom" 2,50/min, ale místo toho Vodafone nebo T-mobile nedostanou svých 3-7,20.
Nepohodlných možná, nechtěných asi ne - protože ani na 2,50 neprodělávají. Při ceně hovoru 1Kč/min mají pořád marži 60%, při ceně 0,50Kč 80% (a to je otázka, jestli skutečná cena není nižší). Kdepak, za 2,50/min to nejsou proděleční zákazníci. Obtížní být můžou, ale linka operátora je placená, tak za svých 20Kč ať si klidně otravují.
Jedno řešení by bylo. Pokud máte k dispozici, jako obyvatelé Prahy 8, internet zdarma od městské části, pořiďte si ho, vyberte si pak někoho z mnoha VoIP operátorů, zřiďte si u něj účet, (za stejných podmínek) a pak máte na vybranou: Buď VoIP telefon, který připojíte přímo k internetové lajně, nebo si nainstalujete VoIP klienta do notebooku. Druhé řešení je mobilnější a navíc pokud pojedete do ciziny a budete mít NB ssebou, nemusíte řešit roaming, voláte přes libovolnou wifinu za stejné ceny, jako z domova a za ,,domácí" ceny mohou ostatní volat i vám.
Pomerne bezne bych ocekaval, ze mi prijde ucet od toho, kdo po me ty penize chce, a ne od nejakyho prostrednika, spolecne s jinym, naprosto nesouvisejicim. A uz vubec nemuze byt v tom pripade reci o nejakem vymahani one castky - coz operatori zcela bezne delaji (jak divne, coz ...). V opacnem pripade, by totiz muselo zaroven operatorovi byt zcela uprdele, kdyz ony premiove sluzby zakaznik jednoduse nezaplati (trebas proto, ze si zadne neobjednal - necht dodavatel dokaze opak).
Je to totiz naprosto totez, jako kdybych zavolal vam, ze chci cojavim, kilo brambor, a operator mi nauctoval 40Kc za to kilo brambor ... a kdybych ja zacal tvrdit ze sem si zadny neobjednal, tak by mi tvrdil, ze zaplatit to ale musim ... (viz nedavne SMS akce).
Kde jste na to přišly? Podle toho, co říkáte na světě asi moc virtuálních operátorů neexistuje... Viz. třeba Slovensko: Tesco Mobile SWAN Mobil – Telefónica SK, Funfón – Orange SK a v minulosti Mphone – Slovak Telecom a naynmobile – Telefónica SK... A ne, nebavím se o poskytovateli sítě, ale o tom s kým uzavíráte smlouvu. Jste střelení. Typičtí čecháčci.
Když pominu cenu a FUP při používání Internetu tak má Eurotel/Telefonica celkem ucházející služby... Tedy se dovoláte a poznáte s kým hovoříte (kvalita kodeku pro přenos hlasu je dostačující).
Ale jinak jsou to kurvy, které vaše kontakty neustále prodávají (podobně Vodafone prodává čísla která komunikovala s jejich zákazníky, T-Mobile zatím nemám stabilní názor) do nejrůznějších databází nejrůznějším podvodníkům.
Přímou reklamu (přinejmenším dočasně) skrze SMS lze sice omezit tím, že operátorovi zakážete (ne neudělají to sami od sebe) aby vám byla doručována reklama (požádáte ho o to), ale i tak vás budou prozvánět z nejrůznějších automatických ústředen (většinou pěkných podvodníků) a následně (po zjištění že žijete a necháte se otravovat) vás budou lanařit pro pochybný bussines, nebo nákup zajíců v pytli.
Od té doby co Eurotel je španělská Telefonica, tak kromě toho že všechny slevy a bonusy spíše uživatele ještě více okrádají namísto odměňování (u Eurotelu se dalo během roku ušetřit až 50% z ceny, respektive získat jednou tolik služeb a to bez otravování a nesmyslných podmínek) je ono prodávání na běžném pořádku a štve mne více než změna tarifikace na minutovou, rušení starých tarifů, zkrácení platnosti kreditu, nemožnost cokoli vyřešit s podporou... hahaha
Takže já BleskMobil určitě zkusím, a risknu i to že ho technologicky zajišťuje právě Telefonica. Ale v okamžiku kdy mne opět začne otravovat reklama a prozvánět podvodníci se na celej slavnej telefon vyseru (ostatní operátory už ukončuji - nedobíjím - definitivně) a budu bez telefonu.
Momentálně, v rámci přípravy (nevěřil jsem že v dohledné době příjde nějaký nový operátor), už stejně sebou telefon nenosím, leží doma, přijímá jen hovory od známých čísel, voláme (zkoušíme se vrátit k modelu jeden telefon na domácnost) z něj minimálně. Tak, stojí vám to opové (tím je myšleno poskytovatelé hlasových a datových služeb) za to? Nám ano!
P.S.
Jak lze u BleskMobilu vyjádřit nesouhlas s poskytnutím reklamy? Stejně jako u OO, akorát za peníze (operátorská linka má být placená).
Nechci slevu zadarmo. Jenže, ty 2,50 za minutu jsou jen jedna a to ještě ,,menší" strana, mince. Druhá jsou podmínky dobíjení, defaultně povolené a nehorázně drahé datové služby a... Ostatně počkejte, kolik budete platit za měsíc, nebo dva používání téhle super služby v reálu!