Také se divím, že to někoho překvapuje.
Všechno je to jen a jen o lidech a organizaci. A hlavně o důvěře.
Informační systém a vůbec cokoli je založeno jen na lidech. A tito lidi rozhoduji o tom, co tam dát, co ne, a zda tam dát zadní vrátka. A když už tam ty vrátka jsou, tak je to zase jen o lidech, zda toto budou nebo nebudou zneužívat.
Také vytvářím informační systémy, takže vím jak to chodí a co se nabízí. Všechno záleží na zadání a rozhodnutí klienta. Pokud se řekne, že by bylo dobré mít přístup k jiným uživatelům, pro potřeby technické podpory, tak se tam tento mechanismus přidá. Pak všechno závisí na důvěře. Důvěra v tom, že se tato funkcionalita nezneužije.
Je bláhové si myslet, že vaše data, která jste jim poskytli, jsou pro ně neviditelná. Administrátoři, moderátoři či jiné role prostě k vašim datum mají přístup. Je to dáno tím, že oni občas musí provést úkony, které neudělá uživatel.
Třeba u Facebooku. Musí mít přístup k vaším datům. Protože pak by třeba funkce nahlášení příspěvku postrádala smysl. Jak by smazali závadný příspěvek, kdyby k tomu příspěvku neměli přístup?