Víte mě vadí jiná věc. Jakou obrovskou mediální pozornost dostávají zcela nesmyslné projekty typu nějaké chlastací hry tady na Lupě před pár měsíci.
Každému je jasné, že takový projekt prostě nemá budoucnost, ale hergot jednou o sobě kluci říkají, že sou startupisti tak je musíme natočit, napsat o nich... .
Pak sou tu projekty lidí, kteří se z 0 vypracovali k desetitisícovým návštěvnostem, po nikom žádné investice nechtěli, ale o nich nikdo neutrousí ani půl slova, to totiž přeci není žádný startup žejo, když na webu poctivě pracovali několik let.
Startup je jen nějaká hovadina do které přiožralý/zkokainovaný investor právě nalil půl milionu dolarů a všichni čekají jestli o ně přijde, nebo je nějakým zázrakem 100 násobně zhodnotí.
Celkem by mě zajímalo podle jakého klíče si vybíráte tady na lupě o jakých projektech budete informovat, nezdá se mi, že by vše bylo skrytě zaplaceno (i když mnoho asi bude), takže roli hraje jistě i nějaká psychologie. Typu ukážeme každý den na Nově alespoň jednoho zloděje a podvodníka, namísto nějakého poctivého podnikatele...
Už těch keců startupistů a investoru začínám mít dost. Všude samý startup vychválený do nebe, přitom je jasné že se ujme 1 z 1000 ale hned už je u Krause v show s tim že je milionář, stejně jako před lety redboss který skončil s dluhy.
Namyšlení investoři, kteří si hrají na férové chlapíky a přitom v životě nic nedokázali, měli za zády velmi bohatou rodinku, mohli si klidně v pozdním dětství zkusit utratit milion dva aniž by z jejich ztráty vznikli nějaké vážné důsledky.
Lupo pište prosím o nečem normálním, začínáte se velmi kazit.
Slovo startup je urážka u hloupých lidí, ne u lidí ze staré školy. Chytré lidi zajímá myšlenka, autor, plán. A jistě, že se i tehdy používal ten pojem, jen v Česku tolik ne, protože nám to přišlo příliš honosné na ty firm
Každý úspěšný startup vzniká v ideálním čase, to je jednoduché. Co je na tom složité, je určit předem, který čas je ideální. V roce 1996, kdy Seznam vznikal, naprostá většina lidí, která o internetu věděla, nevěřila tomu, že se stane tím, čím dnes je. Začít na něm podnikat, bylo bláznovství. V roce 2005 byl bláznovstvím Facebook. Pak Groupon. A další a další. A hromady těch, kteří neuspěli. Říct dnes zpětně, že Seznam měl ideální čas, může jen člověk, který o tom opravdu moc nepřemýšlí :)
Je jich samozřejmě více, jen nejsou tak "mediálně atraktivní". Zkuste třeba Rival, Skrz, AAApoptávka a další a další - a to se bavíme o převážně interneetových. Nicméně samozřejmě nějaký poměr tu bude a neodhadnu si ho odhadnout, protože záleží na tom, co do něj počítáte za "startupy" :) Takže je to na investorovi, aby přemýšlel. Kdyby to šlo bez toho, bylo by to asi povolání pro každého :)
To, že výsledkem hospodaření je ztráta, bych neviděl negativně, je třeba číst výsledovku v kontextu. Kdo by chtěl cpát daně do kapsy kmotrům...
Zaplaceno není nic. PR články jsou označeny jako PR články, jestli myslíte tohle.
Klíč je vcelku jednoduchý: je to zajímavé, inovativní, alespoň potenciálně perspektivní a víme o tom. Možná znáte desetitisíce nových perspektivních internetových firem, ale nám nějak docházejí a v tom je ta psychologie. Klidně nějaké nadhoďte, rádi o nich napíšeme.
Upozorňuju, že startup pro nás není ani linkfarma, ani instalace Wordpressu.
Upozorňuju, že startup pro nás není ani linkfarma, ani instalace Wordpressu.
Pane, vy jste ale Demagog :-)
http://startup.lupa.cz/
7. 3. 2012
doručuji podat stížnost na AAA potkávky na UOOU http://www.uoou.cz/uoou.aspx?menu=13&loc=326 pokud vám něco vadí, musíte se ozvat a slušné chování, minimálně v mezích zákona, vynucovat, jinak to v dnešní době nejde.
Presne tak, ti parchanti nenapisu o tvojom projekte, ktoreho nazov ani sam neuvedies. Normalne nechapem ako je mozne, ze projekt, ktory ma neuveritelnych 500!!! uzivatelov este nie je v hlavnom spravodajstve, ale namiesto toho su tam veci, ktore pouzivaju desiatky tisic uzivatelov a ich autori sa redaktorom este sami snazia predstavit napriklad formou tlacovej spravy! To uz kde sme? Ako moze tento svet dalej fungovat?
Tomas, tu predsa vobec nejde o to, od kolko uzivatelov je to startup (take cislo z principu nemoze existovat a akekolvek tvrdenie, ze existuje, je nezmysel) ale od kolko uzivatelov je nejaky web zaujimavy pre medium akym je Lupa.
Podla tvojej metriky by som si mohol zalozit web, kam chodim ja a moja babka a byt nasraty, ze som pisal do Lupy a nechcu o mne napisat, hoci robim startup a potom sa pytat ze teda od kolko ludi to uz je startup (tak, ako to teraz robis ty).
Napriek tomu ze ziadne konkretne cislo neexistuje, kazde medium na svete musi zohladnovat, ako zaujimava je nejaka informacia. Ked je demonstracia v New Yorku, kam pridu stovky tisic ludi, bude to zrejme zaujimava informacia pre vecerne televizne noviny. Ked je demonstracia pred domom kultury v Spiskej Novej Vsi, kam pride 23 ludi, nebude to zaujimava informacia pre vecerne televizne noviny ale maximalne tak pre lokalny tyzdennik.
A 500 uzivatelov nejakej stranky (ak kazdy neplati za vstup aspon po 1000 eur, ked sa z toho stava pikoska) je zaujimavych prave pre ten lokalny tyzdennik - v tvojom pripade nejaky maly blog jedneho blogera.
V USA to ludia chapu a snazia sa zaujat konkretnych blogerov, pretoze ked o tebe napise 5 mensich webov, sanca ze si to vsimne nejaky vacsi (napriklad Lupa alebo Techcrunch), sanca ze to vdaka tym 5 malym webom vyvola zaujem je o dost vacsia.
Okrem toho (neviem posudit ako to bolo u teba), pisal som o tlacovej sprave. Neviem ci si posielal do Lupy tlacovu spravu alebo mail "no tuto som nieco urobil, mozete to dat na titulku chalani?", ale uz to samo o sebe je dostatocny filter pre akukolvek redakciu. Format tlacovej spravy nie je nejaka domaca uloha, ktoru sa nikomu nechce robit, je to znak istej firemnej kultury (aj ked ta firma este nie je firmou a je zlozena z jedneho cloveka).
tiez ma to zaujima . ked som rozbiehal svoj projekt chcel som aby ho skusily a nenapisaly recenziu. Ich odpoved bola napiste nam koncom roka aku mate navstevnost a kolko ludi to pouziva a bodka. Smutne na tom je ze potom sa tu pisalo o dakom skolskom zosite a vyzdvihovalo sa to do nebies. Pritom a mozno aj bez nadhladu mozem povedat ze moj projekt\(naschval nepoviem nazov.) v sucasnej dobe aktivne vyuziva okolo 500 uzivatelov pripravujeme novu verziu a ani ciarka o nom a ziaden investor ani propagacia nic. Na druhej strane napriklad na trend .sk som cital o novych podnikateloch kde propagovaly jeden obchod ako top predajcu na SK trhu a pritom je to neznama firma o ktorej sa dokopy nic nevie a nebolo to PR. Proste si myslim ze je to neobjetivne a pise sa o znamych a kamaratoch inak si neviem vysvetlit kvalitu alebo nekvalitu sekcie. A neda mi preco uz nepropagujete slovenske a ceske projekty?
lol, slovo odbornika na zcela jasne a srozumitelne uvedeny dotaz
porovnavat projekt ktery vznik v idealnim case se soucasnosti je ukazkou inteligence
navic v te dobe slovo startup nikdo neznal a nikdo nepouzival
dnes je v ocich mnoha lidi, predevsim tech ze stare skoly, slovo startup jako urazka
Hlavně mám pocit že jsme ty startupy pojali typicky česky.
Všichni kecají, pořádají večírky případně se chvástají s kým spolupracují a skutek utek.
Respektive pořád jen čtu o startupech, které začínají a ne o žádném funkčním, který by se dostal do fáze generování příjmů.
Na druhou stranu, že investor pustí nějakou korun není vůbec špatné...
Děkuji Vám za odpověď, cením si osobní reakce. Bohužel musím říci, že z ní upřímně nejsem moc moudrý.
Hned vysvětlím, v sekci startupy, jsou zařazeny Facebook, Twitter, Linked in... tj. hledisko data založení/trendu/obratu zřejmě pro definici "startup" nehraje roli.
Pak jsou v této sekci projekty jako Jídelní lístek na Ipadu...., které už používá 1!!! restaurace. A s prominutím o nic jak to říci inovativního, neopakovatelného nad čím by člověk musel měsíce dřít nejde... tj. originalita, návštěvnost pro definici "startupu" také očividně roli nehraje.
Čili prostě mi totálně uniká proč si nikdy na Lupě nepřečteme článek i o stránkách na které chodí tisíce lidí za den, návštěvnost jim roste a stojí za nimi třeba obyčejný člověk, pár lidí a skutečně se nejedná o nějaký blog.
Pokud opravdu netušíte kde podobné stránky najít doporučuji navštívit např. toplist.cz a prohlédnout si v každé kategorii např. TOP 10 stránek... .
Prostě mi jde o to, že jednou setřete stránku s tím, že má směšnou návštěvnost v řádu pár tisíc x ipad aplikace pro 1 restauraci.
Nebo nejde o trend - neustále zmiňované aukro vs např. také velmi úspěšný rostoucí bazos.cz o kterém sem tu také snad ještě nic nečet.
Nejde o technologicky inovativní projekt: blogíšek demagog.cz vs nové databáze/sociální sítě seriálů, knih, postav... .
Vážně tedy nevím co je TÍM důležitým faktorem, který o uveřejnění rozhoduje... .