Nová směrnice EU, pokud bude přijata v navrhované podobě zničí on-line televize. Stanovisko Conora Murrayho z EGTA říká ale pravý opak. Představme si tedy film, který nebude přerušován reklamou a upoutávkami každých 30 minut, ale rovnou každých 20 minut. To je jako rozřezat obraz na čtyři díly a ukazovat z něj v galerii v každé místnosti jen část. Co z toho divák bude mít? Divím se například autorům filmových děl, že si nedají do podmínek vysílání v televizích podmínku nepřerušovat film reklamními bloky, nebo maximálně 1x za celý film. Soukromým televizím platíme několikrát. Jednou v ceně za výrobky prezentované v reklamách, podruhé prostřednictvím šiřitelů satelitního, kabelového atd. vysílání, kteří si musí tyto náklady připočítat k ceně balíčků, nebo zvýšit poplatek za službu. Další náklady jsou za koncesionářský poplatek, protože vlastníme televizní přijímač, abychom se vůbec mohli dívat.
Ono když se to mírně přežene, tak televize reklamou nic víc nevydělají, protože lidé od té reklamy utečou na čas na jiný kanál, k HbbTV, na toaletu, k chladničce, nebo si nahrají událost a pak si v záznamu reklamy přeskočí atp.
Na této polské stránce v závěru zprávy o direktivě EU je mj. návod jak se televizním reklamám bránit i jinak: http://satkurier.pl/news/156918/reklamy-co-20-minut-filmu-nowa-dyrektywa-unijna.html
Televize se přílišnou reklamou zničí sama. Direktiva to jen usnadňuje. Ale fakticky i teď může být pořad přerušen reklamou po 20 minutách, protože zákon sice tvrdí 30 minut, ale do těch se započítává i délka reklamního bloku. Navíc se toto omezení nevztahuje na pořady točené přímo pro TV - viz zákon 231/2001, paragraf 49.