Názory k článku Uživatelé si stále stěžují na problémy s e-maily u IOL

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 2. 2008 13:19

    stan novy
    1. ADSL - uživatelé MS Exchange s konektorem smtp.iol.cz od léta 2007 mají problémy, které se projevují tak, že při odeslání pošty dojde k "zahlcení" uploadu, webové stránky se načítají velmi pomalu nebo vůbec ne. Nepomůže ani přechod na rychlejší službu, přitom původní služby z uploadem 256 neměly žádný problém. 02 tvrdí, že uživatelé musí používat řízení datového toku

    2. smtp.iol.cz je téměř nefunkční od pondělí 10:00. Některé odeslané e-maily nebyly dosud doručeny. Níže vyjádření technické podpory

    3. hodnocení situace u 02 - nemohu najít vhodná a slušná slova, ale hlavně mi chybí osobnosti na straně novinářů, které by pro změnu k lepšímu něco konečně udělali místo článků o ničem

    3. nepomohu si sám - jsem rukojmí 02. ADSL k jinému poskytovateli nepřevedete dříve než za 2-3 týdny. Pokud máte jiné zkušenosti, napište prosím.

    Vážený zákazníku,



    Vámi zaznamenaný občasný problém s odesíláním emailu, (v inkriminované době i možnými prodlevami při přihlášení k emailové schránce) je způsoben mimořádným zatížením našich emailových SMTP serverů, které je vyvoláno extremním nárůstem emailového spamu a virů ,jež jsou odesílány ze zahraničí na náhodné emailové adresy v české republice, tedy i na emailové adresy zákazníků Telefoniky O2. Problémem jsou zejména obrázkové spamy jejichž podíl se v posledních měsících více než trojnásobně zvýšil a jež vyžadují na zpracování více strojového času serverů. Celkový podíl spamu tak činí až 90% všech emailů, které do emailových schránek zákazníků přichází. Tento problém se týká všech poskytovatelů emailových služeb, nejen Telefoniky O2.



    Telefonica O2 Czech Republic usilovně pracuje na systémovém řešení tohoto problému a připravuje efektivní technologické řešení jež omezí tyto nepříjemné vlivy a zároveň plánuje navýšení výkonu celého systému tak, aby prostředí emailových serverů reflektovalo na překotný vývoj objemu komunikace i směrem do budoucnosti. Finální vyřešeni situace očekáváme do konce března.



    Tímto se vám omlouváme za případné problémy. Pokud si přejete kompenzaci podejte si prosím písemnou stížnost na oddělení reklamací ( viz.linka 800123456 ). Děkujeme za pochopení




    S pozdravem :

    Špička Viktor
    Specialista technické podpory
    Consumer Customer Care

    Telefónica O2 Czech Republic, a.s.
    Za Brumlovkou 266/2, Praha 4 - Michle, PSČ 140 22

    e-mail:techhelp@o2isp.cz

    Máte problémy s viry,spyware či spamem ? - Naše společnost vám nabízí řešení -O2 PC Strážce viz.
    http://www.cz.o2.com/o2internetadsl/cz/pcstrazce/index.html
  • 6. 2. 2008 11:11

    anonymní
    ja to kdysi zkousel, pred dvema lety kdyz sem si nechal udelat o2 adsl a vysledek, udelal sem si ssh tunel na svuj server a pres nej posilam postu, je to jistejsi :)
  • 6. 2. 2008 11:33

    Kevals (neregistrovaný)
    Mám naprosto stejnou zkušenost, včetně toho, že to není poprvé.
    A že takový moloch, jako je Kyslík, neuzná za vhodné problémy s poštou oznámit (a nedejbože se i omluvit), mne už nepřekvapuje.
  • 6. 2. 2008 11:44

    kajman (neregistrovaný)
    Od 1.1. spustili hostovanou Exchange. Když nejsou schopný zajistit spolehlivost systému na IOL, tak je provozování mailů na jejich Exchange hotová sebevražda.
  • 6. 2. 2008 11:44

    Robert Bareš (neregistrovaný)
    Ačkoliv jsem jinak celkem spokojeným zákazníkem O2 ADSL, tak jejich poštovní servery jsou dlouhodobě naprosto nepoužitelné.

    Maily odeslané přes jejich SMTP dochází nejméně s několika hodinovým zpožděním, někdy i po více než 24 hodinách. Dnes byl SMTP server několik hodin zcela nefunkční, což už se také stalo několikrát.

    Co se týče příjmu pošty, tak jsem problémy nezaznamenal, ale já jejich email prakticky nepoužívám.

    Zajímavé je, že podobné potíže měla i společnost GTS Novera minulý rok, když jsem ještě byl jejich zákazníkem. Tehdy o tom psala i Lupa. V obou případech je z hlaviček zjevné, že jsou přetížené antispamové a antivirové servery a že s tím nikdo nic nedělá.

    Jediná rada: nepoužívat servery ISP, ale radši servery poskytovatelů webhostingu, nebo i freemaily - protože i ty jsou mnohem spolehlivější.
  • 6. 2. 2008 13:06

    JaCi (neregistrovaný)
    Ano, maily na O2 mají opravdu problém - od prosince jim cesta skrz O2 servery trvá hodinu až 3 dny dle nálady a počasí, spam filtr občas vypínají (né, že by to pomohlo ;-), když je "dobrý" den, nedá se pořádně ani připojit na jejich POP3...
    Měl jsem pro ně dlouho pochopení - přecijen spamu je čím dál větší hafo, situace se ale nelepšila a zřejmě ani neřešila. Naše firma naštěstí právě přestěhovala doménu a hosting jinam. Takže... O2 jako pošťáka nebrat!
  • 6. 2. 2008 13:10

    JaCi (neregistrovaný)
    Teď se mě zeptal o situaci informovaný kamarád "Kdo zabil holuba?"...
    ...asi španělská chřipka, řekl bych ;-)
  • 6. 2. 2008 13:51

    Robert Bareš (neregistrovaný)
    Já mám stejnou zkušenost i s GTS Novera, takže ono je to prašť jako uhoď. Nejlepší je se na mailservery ISP vykašlat a používat vlastní.
  • 6. 2. 2008 15:09

    Petr Andrš (neregistrovaný)
    Jo, dlouhodobé a soustavné i několikadenní zpožďování e-mailů mě přimělo k radikálnímu kroku - regnul jsem si vlastní doménu a přecházím na Google Apps Premier Edition. Bude to bolet, protože e-mailová adresa je zažraná hodně hluboko, ale jeví se to jako nutnost.
  • 6. 2. 2008 15:30

    fast (neregistrovaný)
    Ba ne, maji i ostani problemy. Vcera odpoledne az do noci byl stejny problem s odesilanim i z UPC.
  • 6. 2. 2008 15:42

    Jaja (neregistrovaný)
    Jo, tak vobrázkové spamy za to můžou. Tak to se těším až se bude spamovat videama. To asi přemigrujeme na dopisy k české poště.
  • 6. 2. 2008 15:52

    Jiří Macich ml.
    Jen pro informaci - podíl obrázkového spamu v posledních měsících neustále klesá. Už není tak efektivní jako dříve, takže od něj spammeři pomalu upouštějí.
  • 6. 2. 2008 16:40

    kenny (neregistrovaný)
    Spamový filtr, jim v současné době nefunguje vůbec. Ani jedna zpráva (a že jich bylo hodně) za posledních 24 hodin nebyla označena jako spam, přestože 99% z nich je lehce rozpoznatelných podle předmětu zprávy, a podíl obrázkového spamu v těchto zprávách je téměř nulový.
  • 6. 2. 2008 19:53

    Mejlista ze Seznamu (neregistrovaný)
    Opět pozoruji značné problémy i na Seznamu. Zpoždění mejlů v těchto dnech dosahuje už úctyhodných řádově deset hodin. Ze Seznamu se stává velmi nespolehlivá služba, navíc zcela nevhodná pro odesílání mejlů do zahraničí, protože adresy @seznam.cz jsou automaticky filtry vyřazovány jao SPAM.
  • 7. 2. 2008 14:10

    Hasa (neregistrovaný)
    O2 Business Mail – e-mail profesionálů
    31.1.2008 On-line

    Profesionální, uživatelsky příjemné a zároveň garantované e-mailové řešení už není jen výsadou velkých firem a nadnárodních korporací. V podobě služby O2 Business Mail je nyní dostupné také všem podnikatelům a drobným živnostníkům.
    Jak uvádí oficiální tisková zpráva, služba O2 Business Mail je dostupným řešením pro všechny menší i větší podnikatele, ale svojí cenou dokáže zaujmout i náročnější jednotlivce, kteří hledají dostupné e-mailové řešení a chtějí se vyhnout problémům s nespolehlivou poštou.
    Jak už bylo zmíněno v úvodu, služba je poskytována na základě Exchange Serveru 2007 od Microsoftu, díky čemuž můžete mít veškerou poštu, kontakty, úkoly, kalendář a poznámky dostupné z e-mailového klienta, webového rozhraní, ale i mobilního zařízení. Provedené změny v jednom klientovi se pak automaticky jedna ku jedné objeví i na klientovi druhém.
    Službu O2 Business Mail nabízí Telefónica O2 ve dvou variantách. Základní varianta O2Business Mail Standard nabízí objem dat až 100 MB, zákazník přitom měsíčně zaplatí jen 125 Kč. Další možností je O2Business Mail Profi s objemem dat 500 MB a bezplatnou licencí na poštovního klienta MS Outlook 2003 nebo 2007. Cena této varianty je 299 Kč za měsíc. Kapacitu je možné flexibilně zvyšovat: každých 100 MB stojí 100 Kč. Zřízení i instalace služby jsou bezplatné.

    Krátce a stručně řečeno. Kdo chce, aby mohl používat e-mailové služby u O2 bez potíží, ať si připlatí. Nemyslím,že by O2 neuměla problémy s e-maily řešit. Spíše se tímto úmyslným bojkotem a sabotáží e-mailových služeb snaží dohnat všechny uživatele, kteří jsou zvyklí na včasné doručování e-mailových zpráv k tomu, aby si objednali "BUSINES MAIL" a zavázali se platit několik stovek měsíčně navíc za to, co dříve fungovalo bez problémů a co u jiných poskytovatelů je v základní nabídce a funguje bez potíží. Jinak řečeno, omezili nám úmyslně službu a teď nás vydírají: Buď zaplatíš, nebo ti maily budou chodit dva až tři dny anebo někdy vůbec. Tomu se říká vyděračství nejhrubšího zrna. Podobné je to se spamy. O2 každému vzkazuje: Připlať si a my ti budeme spamy filtrovat. A ten "úžasný" límit 100 Mega, to snad si z nás dělá O2 srandu ! To znamená, že běžné grafické studio, které komunikuje se zákazníky a posílá jednu přílohu mailu v objemu cca 100 až 200 mega, by se za měsíc nedoplatilo. Děkujeme, nechceme, však vy se vzpamatujete, až se s těmi vašími telekomáckými dráty budete moci jít vycpat a my budeme u konkurence, která se dokáže chovat ke klientům méně hajzlovsky !!!
  • 7. 2. 2008 22:07

    RioKiller (neregistrovaný)
    Uz jsem tretim rokem u modrych (puvodne zlutych) vyderacu a s internetem to je super a to SMTP se mi stalo poprve, ale za to, to boli mnohem vice, protoze mi to nici zisky.

    Snad to brzo opravi
  • 6. 2. 2008 14:20

    Hasa (neregistrovaný)
    Ano, máte pravdu, že problém je mnohem komplexnější. Jak je možné, že spamem je zahlcen jen server O2 ? Na ostatní SMTP a POP3 servry jiných providerů spamy snad nechodí? Jak je možné, že klienti jiných providerů nemají s maily problémy ? Nebude to v tom, že O2 nabízí placenou službu PC strážce (antispamový filtr) a umělým vyvoláváním prpoblémů a vymlouváním se na spamy chtějí nutit své klienty k objednávce doplňobvé placené služby? Zatímco jiní provideři mají antispamový filtr jako samozřejmost, O2 jej nabízí jako placenou službu.
  • 7. 2. 2008 10:17

    stan novy
    Dobrý den,

    e-mail odeslané z MS Exchange přes smtp.iol.cz mají zpoždění pouhé tři dny. Přes den téměř vůbec neodchází.

    Škoda, že nemáme v ČR schopnou právnickou firmu, která by podala hromadnou žalobu pro náhradu škody a ušlý zisk atd.

    Jak je vidět, O2 opravdu dodrží slovo a nechá to v tomto stavu do konce března. Dokonce mi pracovník hot-line řekl, že se stydí za současný stav, protože technické zařízení je v zoufalém, archaickém stavu.

    A něco pro potěšení od managementu O2 - Fernando Astiaso, ve Španělsku s tím nedělají žádné cavyky, prostě jdou na koridu. To už by totalitní předchůdce se ustrnul a za flašku by poštu pospravil :-(

    EKONOM.IHNED.CZ 7. 2. 2008 00:02 (aktualizováno: 6. 2. 2008 23:24) Sloupky manažerů pro Ekonom.cz O průměrných zákaznících reklama I když jsem se letos opravdu snažil, ani já jsem s příchodem nového roku neunikl shonu a vyčerpal příděl prezentací snad na deset let dopředu. Ze všech těch podkladových materiálů mi v mysli utkvělo jedno slůvko - zákazník, respektive zákazník průměrný (běžný, standardní, či chcete-li "cliens vulgaris"), který se v obchodní říši vyskytuje nejčastěji.
    Používá se ve všech firmách, oborech a zemích a ani české telekomunikace pochopitelně nejsou výjimkou. Stalo se magickou formulí, zaklínadlem, kolem kterého se všechno točí a které je univerzálním receptem na úspěch. I když dnes všichni máme moderní marketingové nástroje, pečlivě segmentujeme trh a všechny kampaně detailně cílíme, někde tam uvnitř v nás pořád je - šedivý pan Novák (Smith, Müller, Wang...) s šedivou paní Novákovou, kteří mají jedno a tři čtvrtě dítěte, polovinu auta a v obýváku 0,6 počítače. To kvůli nim často chodíme z práce pozdě v noci a pro ně se snažíme neustále vymýšlet něco nového, abychom jim zase o něco usnadnili život a na oplátku si ukousli větší kousek z jejich spotřebního koláče.

    Je neuvěřitelné, jak se pan Novák s postupem času změnil. S jistou mírou nadsázky by se dalo říci, že zmoudřel. Už ví, že běžný prací prášek pere stejně bíle jako jakýkoli jiný, že jeho děti dostávají na svačinu o 20 % více cereálií než loni a jeho žena používá řasenku od maskérky oblíbeného filmu. Jeho auto má víc airbagů než sedadel, televize velikost menšího kina a jeho připojení k internetu je rychlejší, než měl před pár lety Pentagon. Je tu ale ještě jeden trend, který se u pana Nováka projevil - poněkud nám zpohodlněl. Nechce (nebo nemůže) vynakládat tolik času a úsilí, aby porovnával všechny nabídky, chce prostě uspokojit svoji potřebu a pokud se objeví někdo, kdo ho dokáže cenou a kvalitou dostatečně zaujmout, pak jeho nabídku akceptuje. I když to tak na první pohled nevypadá, i v tomto případě se jedná o známku spotřební vyspělosti. Pan Novák si uvědomil cenu volného času, který chce trávit co možná nejpříjemněji s blízkými, a ne ležet dlouhé hodiny v prospektech a katalozích.

    Tato změna ve spotřebním chování probíhá sice pomalu, ale jistě a neodvratně. Zejména v Česku je proměna markantní. Zdejší trh byl vždy velmi citlivý především na cenu, nyní se ale stále více soustřeďuje na komfort zákazníka. I Češi jako národ kutilů objevili kouzlo pohodlí a pocitu, že se o ně někdo stará a oni nemusí nic řešit.
    Mnoho analytiků dodnes nechápavě kroutí hlavou nad tím, jak může nějaká společnost prosperovat, když její konkurence nabízí (zdánlivě) stejný produkt za nižší ceny. Jenomže to je jenom jedna cesta. V podnikání můžete být buď nejlevnější, nebo nejlepší. Pan Novák se ale stále více kloní k tomu druhému. Recept na úspěch je tedy jednoduchý - pokud se budete o svého zákazníka náležitě starat, dáte mu možnost volby a dokážete se přizpůsobit všem jeho přáním, potom se úspěch dostaví sám. Hnát se v byznysu za co nejnižší cenou sice může přinést krátkodobý úspěch, ale kromě konkurence házíte klacky pod nohy i sami sobě. Odměnou za kvalitně odvedenou práci bude zástup Nováků, kteří se k vám budou rádi vracet.

    Fernando Astiaso
    viceprezident pro firemní zákazníky, Telefónica O2

    Nekrácené znění sloupku najdete na Ekonom.cz
  • 6. 2. 2008 12:42

    Zóna (http://zona.bloudil.cz) (neregistrovaný)
    Mailovou schránku (placenou) mám u IOL cca 7 let. Odesílám i chodí mi až několik set mailů denně (mail je firemní), takže používám služeb mailu IOL de facto nepřetržitě, včetně víkendů. Až do loňska vše fungovalo bezproblémově, maily přicházely i odcházely včas. Po loňském několikadenním zhroucení (popisovaném i zde na Lupě) se mail IOL už nevzpamatoval a "zmítá se v křečích" - obvykle pár hodin, v lepším případě i dní, jakžtakž funguje, to je ale střídáno obdobími, kdy maily odcházejí i přicházeji s mnohahodinovým zpožděním. Velký výpadek byl před 14 dny, kdy po několik dní doručovalo IOL maily s až třídenním (!) zpožděním, k další katastrofě došlo předevčírem (pondělí), kdy se maily začaly zpožďovat, včera a dnes IOL nefunguje prakticky vůbec (stále tu nemám mnoho mailů, o nichž vím, že mi byly odeslány v pondělí, a to je teď středa odpoledne), dnes jsou doručovány jen SPAMy. :) Že by IOL rozeslalo svým uživatelům mailových schránek alespoň omluvný "hromadný" mail, to se nestalo nikdy, na urgence a dotazy nereagují... Přitom opakuji, že jde o PLACENOU službu, nikoliv freemail.
  • 6. 2. 2008 12:51

    anonymní
    Muzete si za to sami. Misto abyste prestali kecat a presli k nekomu, kdo ma kvalitnejsi sluzby, tak akorat nechavate o2, aby na vas rejzovala a problemy ignorovala. Dokud budete jenom takhle bezcilne kecat, tak se to nezmeni. Uzivatele musi zrusit smlouvy, prejit ke konkurenci, nebo aspon pozadovat nejakou nahradu (prinejmensim slevu) z mesicnich poplatku.

    Az teprve zacnou prichazet o prachy, tak zacnou neco delat. Dokud budete jenom kecat, nebudou delat nic.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).