Spamový filtr, jim v současné době nefunguje vůbec. Ani jedna zpráva (a že jich bylo hodně) za posledních 24 hodin nebyla označena jako spam, přestože 99% z nich je lehce rozpoznatelných podle předmětu zprávy, a podíl obrázkového spamu v těchto zprávách je téměř nulový.
Jen pro informaci - podíl obrázkového spamu v posledních měsících neustále klesá. Už není tak efektivní jako dříve, takže od něj spammeři pomalu upouštějí.
Ano, máte pravdu, že problém je mnohem komplexnější. Jak je možné, že spamem je zahlcen jen server O2 ? Na ostatní SMTP a POP3 servry jiných providerů spamy snad nechodí? Jak je možné, že klienti jiných providerů nemají s maily problémy ? Nebude to v tom, že O2 nabízí placenou službu PC strážce (antispamový filtr) a umělým vyvoláváním prpoblémů a vymlouváním se na spamy chtějí nutit své klienty k objednávce doplňobvé placené služby? Zatímco jiní provideři mají antispamový filtr jako samozřejmost, O2 jej nabízí jako placenou službu.
1. ADSL - uživatelé MS Exchange s konektorem smtp.iol.cz od léta 2007 mají problémy, které se projevují tak, že při odeslání pošty dojde k "zahlcení" uploadu, webové stránky se načítají velmi pomalu nebo vůbec ne. Nepomůže ani přechod na rychlejší službu, přitom původní služby z uploadem 256 neměly žádný problém. 02 tvrdí, že uživatelé musí používat řízení datového toku
2. smtp.iol.cz je téměř nefunkční od pondělí 10:00. Některé odeslané e-maily nebyly dosud doručeny. Níže vyjádření technické podpory
3. hodnocení situace u 02 - nemohu najít vhodná a slušná slova, ale hlavně mi chybí osobnosti na straně novinářů, které by pro změnu k lepšímu něco konečně udělali místo článků o ničem
3. nepomohu si sám - jsem rukojmí 02. ADSL k jinému poskytovateli nepřevedete dříve než za 2-3 týdny. Pokud máte jiné zkušenosti, napište prosím.
Vážený zákazníku,
Vámi zaznamenaný občasný problém s odesíláním emailu, (v inkriminované době i možnými prodlevami při přihlášení k emailové schránce) je způsoben mimořádným zatížením našich emailových SMTP serverů, které je vyvoláno extremním nárůstem emailového spamu a virů ,jež jsou odesílány ze zahraničí na náhodné emailové adresy v české republice, tedy i na emailové adresy zákazníků Telefoniky O2. Problémem jsou zejména obrázkové spamy jejichž podíl se v posledních měsících více než trojnásobně zvýšil a jež vyžadují na zpracování více strojového času serverů. Celkový podíl spamu tak činí až 90% všech emailů, které do emailových schránek zákazníků přichází. Tento problém se týká všech poskytovatelů emailových služeb, nejen Telefoniky O2.
Telefonica O2 Czech Republic usilovně pracuje na systémovém řešení tohoto problému a připravuje efektivní technologické řešení jež omezí tyto nepříjemné vlivy a zároveň plánuje navýšení výkonu celého systému tak, aby prostředí emailových serverů reflektovalo na překotný vývoj objemu komunikace i směrem do budoucnosti. Finální vyřešeni situace očekáváme do konce března.
Tímto se vám omlouváme za případné problémy. Pokud si přejete kompenzaci podejte si prosím písemnou stížnost na oddělení reklamací ( viz.linka 800123456 ). Děkujeme za pochopení
S pozdravem :
Špička Viktor
Specialista technické podpory
Consumer Customer Care
Telefónica O2 Czech Republic, a.s.
Za Brumlovkou 266/2, Praha 4 - Michle, PSČ 140 22