1. ADSL - uživatelé MS Exchange s konektorem smtp.iol.cz od léta 2007 mají problémy, které se projevují tak, že při odeslání pošty dojde k "zahlcení" uploadu, webové stránky se načítají velmi pomalu nebo vůbec ne. Nepomůže ani přechod na rychlejší službu, přitom původní služby z uploadem 256 neměly žádný problém. 02 tvrdí, že uživatelé musí používat řízení datového toku
2. smtp.iol.cz je téměř nefunkční od pondělí 10:00. Některé odeslané e-maily nebyly dosud doručeny. Níže vyjádření technické podpory
3. hodnocení situace u 02 - nemohu najít vhodná a slušná slova, ale hlavně mi chybí osobnosti na straně novinářů, které by pro změnu k lepšímu něco konečně udělali místo článků o ničem
3. nepomohu si sám - jsem rukojmí 02. ADSL k jinému poskytovateli nepřevedete dříve než za 2-3 týdny. Pokud máte jiné zkušenosti, napište prosím.
Vážený zákazníku,
Vámi zaznamenaný občasný problém s odesíláním emailu, (v inkriminované době i možnými prodlevami při přihlášení k emailové schránce) je způsoben mimořádným zatížením našich emailových SMTP serverů, které je vyvoláno extremním nárůstem emailového spamu a virů ,jež jsou odesílány ze zahraničí na náhodné emailové adresy v české republice, tedy i na emailové adresy zákazníků Telefoniky O2. Problémem jsou zejména obrázkové spamy jejichž podíl se v posledních měsících více než trojnásobně zvýšil a jež vyžadují na zpracování více strojového času serverů. Celkový podíl spamu tak činí až 90% všech emailů, které do emailových schránek zákazníků přichází. Tento problém se týká všech poskytovatelů emailových služeb, nejen Telefoniky O2.
Telefonica O2 Czech Republic usilovně pracuje na systémovém řešení tohoto problému a připravuje efektivní technologické řešení jež omezí tyto nepříjemné vlivy a zároveň plánuje navýšení výkonu celého systému tak, aby prostředí emailových serverů reflektovalo na překotný vývoj objemu komunikace i směrem do budoucnosti. Finální vyřešeni situace očekáváme do konce března.
Tímto se vám omlouváme za případné problémy. Pokud si přejete kompenzaci podejte si prosím písemnou stížnost na oddělení reklamací ( viz.linka 800123456 ). Děkujeme za pochopení
S pozdravem :
Špička Viktor
Specialista technické podpory
Consumer Customer Care
Telefónica O2 Czech Republic, a.s.
Za Brumlovkou 266/2, Praha 4 - Michle, PSČ 140 22
Ano, máte pravdu, že problém je mnohem komplexnější. Jak je možné, že spamem je zahlcen jen server O2 ? Na ostatní SMTP a POP3 servry jiných providerů spamy snad nechodí? Jak je možné, že klienti jiných providerů nemají s maily problémy ? Nebude to v tom, že O2 nabízí placenou službu PC strážce (antispamový filtr) a umělým vyvoláváním prpoblémů a vymlouváním se na spamy chtějí nutit své klienty k objednávce doplňobvé placené služby? Zatímco jiní provideři mají antispamový filtr jako samozřejmost, O2 jej nabízí jako placenou službu.
Jen pro informaci - podíl obrázkového spamu v posledních měsících neustále klesá. Už není tak efektivní jako dříve, takže od něj spammeři pomalu upouštějí.
Spamový filtr, jim v současné době nefunguje vůbec. Ani jedna zpráva (a že jich bylo hodně) za posledních 24 hodin nebyla označena jako spam, přestože 99% z nich je lehce rozpoznatelných podle předmětu zprávy, a podíl obrázkového spamu v těchto zprávách je téměř nulový.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).