Ono taky bohužel hodně záleží na tom, jak ten recenzent to hodnocení napíše. Měl jsem třeba v jednom hotelu problém s platbou, prostě při příjezdu chtěli vyšší částku než byla rezervovaná skrz booking.com. Následně se po chvíli vše vysvětlilo, zřejmě nějaká chyba v systému či komunikaci mezi rezervačním serverem a jejich systémem, cena upravena na to, co bylo potvrzeno. Takže do recenze bych mohl napsat "hotel mě zkoušel natáhnout, ale nepovedlo se mu to" a dát negativní hodnocení. Nebo bych tam mohl napsat - "i přes problém se špatnou cenou během chvíle vše vyřešeno, s úsměvem a omluvou".... a tak je to se vším.
Jako horší se mi spíš jeví přístup googlu apod., kteří prostě vytváří stále nové a nové aplikace a možnosti, ale bez tlaku na kvalitu obsahu apod. Konkrétně google to vede poslední cca rok, rok a půl tak, že za chvíli to bude tak "příjemná" firma jako microsoft a jeho produkty pro uživatele. A nejvíc je to právě vidět na tom jejich alibismu "my do toho nezasahujeme". Přitom pak stačí nějaká totální drobnost a zablokují účet, některou službu aniž by tam byl nějaký problém. Prostě si každou chvíli dělají co chtějí. Ten jejich dřívější jednoduchý, nekomplikovaný přístup už je bohužel dávno pryč.
Ano, velmi zábavné byly třeba recenze cca před půl rokem, kdy byla akce na Nikony J1 s pevným sklem 10mm. To by jeden nevěřil, kolik lidí si koupí přístroj s pevným sklem a pak je v recenzi udiveno, že nemá zoom :-)
A v tomto případě asi lze zlý úmysl zcela vyloučit, tohle bude čistě o neznalosti (až hlouposti)...
Podobný problém je všude a pomalu se nedá spolehnout na nic. Já třeba hodně nakupuji na eBay. Něco vydražím/koupím a tu samou minutu odesílám platbu PayPalem. Tzn. ideální nakupující, lepší pro prodávajícího být nemůže. Ale dostanu pozitivní hodnocení? Ne. Prodejce počká, co napíšu já a podle toho až potom "ohodnotí" mě. Tím si vynucuje pozitivní hodnocení.
Docela se mi líbí systém recenzí na booking.com, kde zpětnou vazbu můžu zadat až po ukončení svého ubytování. Stejně je ale potřeba recenze brát s rezervou. Osobně jsem našel zatím jediný hotel, kde byly všechny recenze pozitivní. Ubytoval jsem se tam a recenze byly pravdivé... Tak nevím, jestli záleží na recenzích nebo spíš na úrovni a kvalitě samotných služeb?
Pokud je pětina falešná, tak máte stále 80% informací, co mají vypovídající hodnotu. Když odfiltrujete trouby, tak řekněme 50%. To je pořád slušné na internet. Osobně se tím nijak neznepokojuji. Odfiltrujte 5% nejlepších a 5% nejhorších a budete zhruba na svém.
Jiná otázka je samozřejmě cílená "pomluva". Tam bych byl být soudem nemilosrdný, a prokáže-li se takováto činnost (zvlášť za úplatu), tak bych rozhodně pokutami nešetřil. 350k dolarů mi přijde ještě slabej odvar na 19 firem.
Bejvávalo. Dnes prodejce kupujícímu NEMŮŽE dát negativ. Takže se nebojte ho osolit. I kdyby došlo ke sporu, v USA je pravidlo, že kupující má vždy pravdu.
I dřív to šlo očůrat, že se čekalo na poslední chvíli, dokud ještě šlo hodnocení dát a prodávající se nestihl pomstít negativem :)
Horší je Aukro, kde i prodávající může dát negativ a je tam plno mstivých podvodníků.
Krásně jste prokázal, že byste se možná dobře uchytil v diskuzi na iDnes nebo zena.cz
Vzhledem k tomu, že RAM je - skutečně - označení konkrétního typu paměti, pak pro jednoznačnost bohatě postačí věta " že mu ukradl z počítače RAM".
CD je zkratka "compact disc" a těžko to může znamenat vypalovačku. Netuším, v jakém paralelním vesmíru se pohybujete, ale compact znamená kompaktní a disc znamená disk, takže zkrátka a dobře kompaktní disk - žádná vypalovačka, žádný přehrávač. A vy mi budete říkat, co je zavádějící a nesmyslné. Přehrávač CDček je CD player a vypalovačka je CD writer nebo CD burner :-D
Az na to, ze to jsou zcela bezne pouzivana oznaceni, protoze RAM je oznaceni zcela konkretniho typu pameti, stejne jako display muze byt CRT, LED, ... a kupodivu se to presne stejne pouziva i v EN. CD muze byt totiz taky prehravac/vypalovacka/... tudiz pouhe uvedeni CD je zavadejici a nesmyslne.
Přesně tak. A vede to k tomu, že lidé flákají všude pozitivy. Pokud chci kupovat něco dražšího, pak jsem často dělal to, že jsem oslovil někoho, kdo si danou věc koupil před delší dobou (tak půl roku) a zeptal se na zkušenosti. Kolikrát se stalo, že to bylo ve stylu "zprvu to vypadalo dobře, ale...".
Bohužel na eBayi začali id kupujících i hodnotících skrývat, takže se ověřit nedá vůbec nic a tak tam dražší věci nekupuju.
"a tak je to se vším."
Ne, tak to se vším opravdu není, kdyby Vám tu původní cenu neuznali a trvali na vyšší, takže byste buď šel jinam nebo zaplatil víc, tak byste to do recenze nejspíše pozitivně opravdu nevylíčil. Jinak řečeno, zdaleka ne každý problém je promptně vyřešen ke spokojenosti zákazníka (což je právě ten případ, kdy lze rozhodovat, jak to v recenzi podat).
Dovolte mi možná pitomou otázku - ale k čemu mi vlastně na Ebay jsou jako nakupujícímu pozitivní hodnocení??? Na Ebay jsem začal nakupovat už dost dávno, ještě v době, kdy o tom většina lidí v ČR nic netušila, za ty roky mám nákupů určitě hodně přes 100. O hodnocení jsem se ale nikdy nestaral a nikdy jsem nenarazil na to, že by to nějak extrémně řešil. Předpokládám, že za tu dobu pár pozitivních hodnocení mít budu, ale aby mě nějak trápilo, že mi někdo nedá pozitivní hodnocení jde fakt mimo mne. Přicházím tím o něco?
Na Aukru je to skutečně o něco horší, tam občas prodávající vyloženě opruzují :-(
No to ale prominte. Vy byste si opravdu pres internet koupil zarizeni, u ktereho by bylo uvedeno, ze charger neni v cene (zakladnim baleni), popripade, ze se to nenabiji pres nejakou variantu USB?
V kazdem pripade, pokud v popisu zbozi neco z predchoziho neni uvedeno, tak to klidne muzete vratit s narokem na vratku plne ceny (bohuzel - legislativa EU ochranujici lidi pred vlastni blbosti)
Jen pro zajímavost - co to má za nabíjecí konektor?
Pár Android tabletů bez možnosti nabití po USB jsem viděl, ale konektor samostatné nabíječky byl vesměs normální "kulatý" a jeho sehnání byla otázka pár korun v GME, vlastní nabíječka pak tuplem není problém.
Toto samozřejmě není omluva pro dodavatele, ale řešení zas takový problém není. Jiná kapitola by byla, kdyby to neumělo USB a ještě navíc by byl nabíjecí konektor nějak "divoký".
no já jsem si třeba, idiot, koupil přes internet na CZC tablet, i s atyp nabíječkou, kterou jsem si ale po třech měsících sám vlastní blbostí zničil - a CZC prostě na tyto tablety náhradní nabíječky nedodává a neumí sehnat, tablet přes usb nenabíjí. čtyřměsíční diskusi s CZC bych mohl vydat jako seriál - jistě by se spousta lidí pobavilo, několikrát mi nabídli jinou (nepoužitelnou) nabíječku, a z jiného oddělení mne pak opakovaně urgovali že ji mám k vyzvednutí. nabíječku mi opravdu nebyli schopni prodat. kdyby mi to někdo řekl, poslal bych je do kšá ještě před nákupem, a na jeho osobní zkušenosti bych netrval.
Nás málem zlikvidoval člověk, který se rozhodl mstít- několik desítek kritik denně pod několika jmény -policie samosebou monitorovala, ale nic nevymonitorovala - kamarád "co to umí s počítači ;-)" zjistil odkud kritiky chodí- naservírovali jsme to soudruhům na zlatém podnose- pak vypátrali(!), a náš super právník (dnes už kamarád) z https://comeflexoffice.cz/sluzby/pravni-sluzby nám pomohl k odškodnému za ušlý zisk (dodnes ho vymáháme), museli jsme firmu na několik měsíců odstavit a snažit se o vymaání co největšího počtu komentů- na ákladě rozsudku- nebylo to lehké období, nakonec jsme začali od nuly s čistým štítem a paranoiou, kdy se zase někomu znelíbíme...
Nemůže dát negativ, ale nemá povinnost dát pozitiv, což znamená, že vydírání typu "dokud mi nedáš pozitiv, já ti ho nedám taky" tam stále je. Ano, na Aukru je to krušnější, protože tam je vydírání "dáš mi negativ, dám ti ho taky".
A o tom, jak má kupující na eBayi vždy pravdu, jsem tu už na Lupu psal. To je možná vaše vroucí přání, ale rozhodně ne realita. Na eBayi i Amazonu se na zákazníka kašle úplně stejně, jako u nás.
Prodejci, zákazníci se musí orientovat na takové servery kde si dávají s nějakou kontrolou uživ názorů práci.
Že to jsou většinou ony malé, které se s růstem zkazí je nesmí odrazovat on se časem najde někdo s lepším přístupem.
Bohužel situace je taková, že i prodejci např. odkazy slepě podporují toho největšiho "recenzenta" a pak se diví, že když dosáhne oligopolního postavení si s nima vytírá zadnici.
Oto, to je s dovolením strašně obecné tvrzení, i když termíny jako "pozérské elitářství" v diskuzi dobře zní, to zas jo. Osobně si nemyslím, že by na to Scuk nějak trpěl, Scukaři mají většinou opravdu hodně nadprůměrný "kulinární rozhled", ale budu ráda za odkazy na konkrétní recenze, aby to mělo větší váhu :)
Paměť RAM se běžně se používá,protože se běžně používá i "Paměť Flash"
A to co tu děláš ty se běžně nazívá "Trolling"
a popravdě nechápu že někdo může bejt bláznivej natolik,že v komantářích řeší jestli někdo napsal Paměť RAM nebo jen RAM...viděl jsem spoustu zhuleneckejch a ožraleckejch debat o ničem,ale tohle je moci na mě...to už je fakt na nějakou diagnozu
Problém je, že dneska mít e-shop a nemít implementovaný ověřeno zákazníky je velký problém. Lidi můžou psát recenze i když nenakoupí, takže když jsem to na rok vypnul, tak za ten rok mi tam naskákalo pouze 10 negativních recenzí od těch, co si chtěli postěžovat - a bylo vytapetováno. Oni si chtěli postěžovat protože jim to třeba přepravce roztřískal a oni nebyli ani schopný se na to při přebírání podívat. To, že jinak jsem prodal tisíce objednávek spokojeným zákazníkům nemá vliv - málokdo pochválí sám od sebe. Podle Heuréky jsem byl prostě špatnej e-shop.
Takže jsem to zase zavedl jen kvůli tomu, aby to tam zaspamovali kladnejma hodnoceníma - protože jsme dobrej e-shop....ale deptá mě, že nemám volbu. Za chvíli to bude stejný na zboží. A do budoucna to bude vypadat tak, že při každý objednávce zákazníka vlastně proti jeho vůli zaregistruju do X různých systémů typu Ověřeno zákazníky, a pošlu mu k jeho objednávce X žádostí o recenzi - prostě jen proto, abych nebyl negativně hodnocen :( Můj názor je, že by tam měli hodnotit jen od zákazníků, kteří nakoupili - ne od každého břídila, co jde okolo.
Dobrý den Jakube,
zrovna na střet zájmů si dáváme na Scuku velký pozor a "kamarádi hodnotící podniky svých kamarádů" je situace zcela proti etickému kodexu Scuku.
A pokud Vám na Scuku chybí nějaká dobrá kavárna, pošlete nám prosím tip na info@scuk.cz, budeme rádi.
Michala
Flash je označení typu paměti bez toho, aby v sobě název implikoval, že jde o paměť. Pokud toto nechápete, divím se, kde berete to sebevědomí zapojovat se do diskuze bez základního povědomí o tématu.
Raději se vraťte na ty vaše zhulenecký a ožralecký debaty o ničem, tam se vám bude dařit skutečně lépe ;-)