Podobný problém je všude a pomalu se nedá spolehnout na nic. Já třeba hodně nakupuji na eBay. Něco vydražím/koupím a tu samou minutu odesílám platbu PayPalem. Tzn. ideální nakupující, lepší pro prodávajícího být nemůže. Ale dostanu pozitivní hodnocení? Ne. Prodejce počká, co napíšu já a podle toho až potom "ohodnotí" mě. Tím si vynucuje pozitivní hodnocení.
Bejvávalo. Dnes prodejce kupujícímu NEMŮŽE dát negativ. Takže se nebojte ho osolit. I kdyby došlo ke sporu, v USA je pravidlo, že kupující má vždy pravdu.
I dřív to šlo očůrat, že se čekalo na poslední chvíli, dokud ještě šlo hodnocení dát a prodávající se nestihl pomstít negativem :)
Horší je Aukro, kde i prodávající může dát negativ a je tam plno mstivých podvodníků.
Přesně tak. A vede to k tomu, že lidé flákají všude pozitivy. Pokud chci kupovat něco dražšího, pak jsem často dělal to, že jsem oslovil někoho, kdo si danou věc koupil před delší dobou (tak půl roku) a zeptal se na zkušenosti. Kolikrát se stalo, že to bylo ve stylu "zprvu to vypadalo dobře, ale...".
Bohužel na eBayi začali id kupujících i hodnotících skrývat, takže se ověřit nedá vůbec nic a tak tam dražší věci nekupuju.
Dovolte mi možná pitomou otázku - ale k čemu mi vlastně na Ebay jsou jako nakupujícímu pozitivní hodnocení??? Na Ebay jsem začal nakupovat už dost dávno, ještě v době, kdy o tom většina lidí v ČR nic netušila, za ty roky mám nákupů určitě hodně přes 100. O hodnocení jsem se ale nikdy nestaral a nikdy jsem nenarazil na to, že by to nějak extrémně řešil. Předpokládám, že za tu dobu pár pozitivních hodnocení mít budu, ale aby mě nějak trápilo, že mi někdo nedá pozitivní hodnocení jde fakt mimo mne. Přicházím tím o něco?
Na Aukru je to skutečně o něco horší, tam občas prodávající vyloženě opruzují :-(
Nemůže dát negativ, ale nemá povinnost dát pozitiv, což znamená, že vydírání typu "dokud mi nedáš pozitiv, já ti ho nedám taky" tam stále je. Ano, na Aukru je to krušnější, protože tam je vydírání "dáš mi negativ, dám ti ho taky".
A o tom, jak má kupující na eBayi vždy pravdu, jsem tu už na Lupu psal. To je možná vaše vroucí přání, ale rozhodně ne realita. Na eBayi i Amazonu se na zákazníka kašle úplně stejně, jako u nás.