Hmm, zajimalo by me, co je podle vas clanek na urovni? Neco ve smyslu: "Utratili/utrati miliardy, za nefunkcni navrhy. Danovy poplatnici to zamazli a nikdo nebyl hnan k zodpovednosti. Holomci!"
zpravy bez osobniho nazoru na vec s kapkou dramaticnosti budete muset opravdu hledat jinde.
Nemusim ani za mak souhlasit s nazorem v clanku a trebas je to cele uplne blbe. Je to proste jen nazor nejakeho cloveka, ktery se tim zivi (at uz uspesne, nebo neuspesne). Podle me ma takovy clanek vetsi vahu, nez smes kritiky bez naznaku reseni. Ziskal jsem pohled na nejakou problematiku a jeden z mnoha nazoru na ni. Je ciste na me, co si z toho vezmu. Nechapu proc by to mela byt hned reklama, ze nekdo vyjadri svuj nazor a navrhne reseni klidne i podle sebe sama?
To je masakr.... cim to, ze pokazde, kdyz nekdo zacne neco kritizovat a navrhne jine, podle jeho nazoru lepsi reseni, tak se okamzite jedna o PR, reklamu a podobne bludy....
To je naprosto absurni myslenka. Podle vas, by to vlastne melo vypadat, tak, ze by se melo jen pokrytyzovat, ze je to vlastne vse spatne, vsichni to delaji blbe a tim skoncit. Jo, to je totiz idealni reseni vsech radoby chytraku.... vsechno spatne, vsechno blbe, ale sami nenavrhnou lepsi reseni. Napiste prosim svuj vlastni clanek, navrhnete svoje vlastni reseni nechte jej zhodnotit....
Je hodne problemu, je zaroven hodne reseni, stejne jako cest k nim. Nekdy jsou to reseni dobra, nekdy lepsi a nekdy vyborna az genialni. Ale tvrdit, ze se jedna vzdy o PR, je ubohe a lacine.
Ano, jistě by to šlo napsat s menším důrazem na sebepropagaci, což je nakonec Honzova hlavní specializace, ale to nemění nic na pravdivosti absolutní většiny obsahu.
Firmy a státní instituce vydávají obrovské prostředky na neefektivní weby, protože projekty zadávají a řídí nekompetentní pracovníci, jenž si ani nechtějí nechat poradit. Musíte mít dost odvahy na to, říci jim do očí, že se mýlí, protože vás to může stát celou zakázku.
Jistě by se dalo polemizovat zdali v článku nejsou některé současné trendy v návrhu webu povyšovány na obecné pravdy, ale od toho je zde bohudík čas a jeho soud.
se článkem souhlasím, sám jsem už několik set webů v posledních deseti letech udělal. Líbí se mi zkratky MRD a PRD, ty jsem neznal.
Jinak ovšem jde taky o to, pro koho se web dělá - 90 % webů se pohybuje v řádu desítek tisíc Kč, a tam prostě není prostor pro to dělat nějaké průzkumy a persony, je to o štěstí a výběru firmy, která má cit, řádně to s klientem probere a pak to trefí na první dobrou. U těch malých webů to ani není takový problém.
Větším problémem jsou firmy, které mají ty své PRDy a MRDy a celé provedení pak předají své sekretářce, která ničemu nerozumí, její jediná kvalifikace je to, že má jako jediná ve firmě dost volného času a buzeruje toho realizátora, když se návrh odchyluje od těch PRDů a MRDů, jakkoliv je to třeba pro dobro věci.
Takže z mých zkušeností myslím, že z pohledu realizátora je klíčové správně nastavit komunikaci s klientem a od prvního okamžiku jej přesvědčit, že já jsem ten odborník, kterému on musí věřit, protože to prostě dělám každý den půlku svého života. Když se to podaří, tak to funguje, když ne, tak už jsem se naučil, že je lépe od takové (ne)spolupráce utéct.
Pan Rezac je jeden z mala lidi v CR, kteri jsou schopni podobny "PR zblept" sepsat. Proste proto, ze tomu ani velka cast oborniku zatim stale nerozumi. A to se deje zkratka kvuli tomu, ze delat weby, ktere slouzi dobremu ucelu (potazmo vydelavaji penize) je velice tezke.
@Jan Řezáč
>> Potřeba redesignu je z mého pohledu objektivní . . .
Z tvého pohledu nic nemůže být objektivní. Tvůj pohled muže být jen(!) subjektivní.
Web http://www.kultura-brno.cz/ který považuješ za "skutečně špatný," je skvělý web v porovnání s tímto webem http://www.iaaf.org/competitions/iaaf-world-championships Web IAAF stál 700.000 eur. Na první pohled lahodí oku. 80% webu je nepoužitelných bez JavaScriptu. Web s JavaScriptem je pomalá a bolestivá mučírna. Mohl bych pokračovat ve výčtu dalších špatných aspektů.
Studie, dokumentace procesů, zápisy rozhovorů a pohovorů, hodnotící protokoly jsou excelentní věci, když zadavatel potřebuje zdůvodnit třetím stranám -- novinářům, šéfům, občanským sdružením -- náklady na tvorbu webu. IAAF ti s radostí poskytne 120 stranovou dokumentaci. Dokumenty různého druhu nejsou zárukou kvality.
pekny clanek, takhle to opravdu casto funguje. Casto je ten problem hloubeji, provozovatel nevi ani co chce a dela zmeny jen pro zmeny. Brno nema vizi co turistum nabidnout. A tak web tomu bude odpovidat.
A pak jeste jedna poznamka. Malo webu se dela na zelene louce, vetsinou se navazuje na neco, co uz je a jde take o to nebourat to, co funguje.
Problem ... to je prace ... a tu musi nekdo delat.... a zadarmo to nebude ...
Kolikrat ja jen tohle zazil ...(zdaleka nejen web) ... vzdycky prvni co rikam "a kde vemete ty data" ... a odpoved "o to se nestarejte a udelejte to" ... nu coz, ja prachy dostanu ... a at si pak to prazdny cosi uzivaj.
Na vlastni oci sem videl "investici" do upravy SW, aby u zakazniku bylo ... 40 zaskrtitek "zajmy a konicky" ... ty informace nikdy samo neziskali ... (nehlede na to, ze dneska by sber takovych dat byl i nezakonny).
Já v tom teda samoreklamu nevidím.
Každý si z toho vezme svoje, aneb: "Kdo by teda měl psát články o webdesignu? Zmrzlináři? Plavčíci? Soustružníci?".
Osobně si teda mnohem radši přečtu článek od někoho, koho dané téma slušně živí než od někoho, kdo se bude tvářit, že tomu rozumí a bude jen sprostě teoretizovat, protože prakticky nedokázal nic.
Já si myslím, že každý nějak oficiální web by měl obsahovat odpovědi na otázky občanů, poskytovat rady, doporučení a návody pro řešení jejich problémů, nabízet potřebné kontakty, informovat o tom, co se stalo, co se děje a co se chystá... to vše s důrazem na návštěvníka a pak samozřejmě informace o nás, o instituci - na základě čeho a s jakými výsledky pracujeme. A pokud je dobré technické zázemí, tak volit úspornou grafiku podobně jako u Google, kde všechno najdete, a nikoli žadné věčně se inovující unylé či pitoreskní grafické předsádky :-) Tohle by měl úvodem říct generál společnosti, respektive jeho webový zmocněnec...Z mých zkušeností hlavy dané ad hoc dohromady nikdy nic pořádného nedaly dohromady, jen byly poctěny důvěrou, že jako do toho mohou mluvit :-)
Koukam,ze uroven clanku na Lupe se zacina snizovat kvuli podobnym PR zbleptum jako je tento. Chapu,ze je asi "tvurce smysluplnych webu" pan Rezac nastvany,ze nebyl prizvan k tvorbe tohoto webu (mimochodem jsem si vsiml,ze jeden svuj zblept smeroval uz jednou proti vznikajicimi webu TIC uz na iDnes.cz a tady na Lupe dostal -predpokladam zdarma- jeste vetsi prostor pro seberealizaci a sdeleni,ze on je ten,ktery tomu rozumi), ale to mu podle me nedava pravo zasirat (prominte) tento web PR zpravou zhmotnujici Rezacovo ego. Zkusme pockat,jak web dopadne a pak tu, pane Rezaci, vydavejte neplacene PR zpravy.
Prd i Mrd jsou stejne jako persony vhodnou [rozumne vypadajici a pochopitelnou] dekoraci komunikace zadavatele a dodavatele webu pro sirsi verejnost. V realu je jejich efekt horsi nez na prd, protoze zaslepuji obe strany. Jedine split testing a lean pristup (experimenty a rychle iterace) odhali jak verejnost = zivy, promenny a komplexni uzivatel web prijme
No, ja tedy nevim, ale pokud si napr. necha zaplatit 100 kKc a usetri 400 kKc, tak bych z toho spatne svedomi nemel.
A ze se managori nevyznaji v IT, presneji ve webovych technologiich? Jak moc se Vy racite vyznat kuprikladu v biotechnologiich? Pokud se radite mezi polyhistory, pak se omlouvam, ale ziji v domeni, ze posledni zemrel nekdy koncem 17. stoleti ...
ok, to je takovej článek ve smyslu ,,když je venku pěkně, je super se koupat,, Všechno je to pravda. Weby pro weby se dělaj a žádný ne že ne, takže edukace zadavatelů je žádoucí.
Autor místo zaplacení reklamy sepsal článek, opět naprosto legitimní záležitost. Buďto na ní nemá, anebo mu to přijde účinnější.
Co už mi ale tak legitimní nepřijde a považuju to dokonce za vyloženou prasárnu je nabádání ke kompletnímu grafickýmu návrhu ve výběrových řízeních. Rovnou jste mohl napsat, že je web potřeba do VŘ vyrobit a pak se uvidí, to přece dává taky velkej smysl. Tohle doporučení nemůže napsat člověk z oboru, to bych přesně čekal od sekretářky.
Celý koncept lze přeci poznat z homepage a hlavně z analýzy. Takže místo tohoto nesmyslu, který jenom plýtvá energii bych doporučil toto: prostě sepsat do VŘ požadavky a nápady zadavatele s touto poznámkou: v rámci VŘ je zvažte, udělejte analýzu, navrhněte řešení a toto řešení přijďte obhájit. Co nám bude dávat největší smysl, tak vybereme. Jak po stránce funkční, tak po stránce vzhledové (homepage)...
Předně. Od začátku není jasné, zda se bavíme o prezentačních (v podstatě reklamních) webech, které mají zhruba stejnou funkci, jako reklama v časopise, nebo má web poskytovat určité služby - e-shop (náhrada podnikové prodejny), přístup k dokumentaci (náhrada tištěných manuálů kupříkladu), unifikované rozhraní k technické/obchodní podpoře (vstupní bod callcentra), protože už celá příprava projektu bude jiná, vnitřní procesy budou jiné a potřebné studie budou jiné. Namísto toho popisuje jak banda zcela neschopných psychopatů hrajících si na manažery (bohužel i s odpovídajícími platy) debatuje o něčem ANIŽ si položí základní otázku - "Potřebujeme to vůbec?". A pokud si ji položí, dojdou k odpovědi "mají to všichni". Dále zcela jasně ignorují weby, které se dělají BEZ vize zisku či hmotného přínosu, který však může být přínosem pro uživatele - ticbrno je imho přesně tímto případem. Autor je patrně významným konzultantem, který dokáže udílet "neocenitelné" (dobře se z toho žije) rady nekompetentním manažerům. Je to úžasný zdroj příjmů, ale asi bych následně neměla klidný spánek. Je to ojeb, nic víc,,,
Ano - výběrová řízení a jejich zadání jsou pokřivená. Buď na to přistoupíme nebo ne.
Já se weby živím a pokud bych to dělal tak, jak vím že je 100 % správně, umřu hlady, takže jsem se musel přizpůsobit. Dělám to, za co je klient ochoten platit.
Ano - vím jak bych to dělat měl, ale to mi nikdo nezaplatí...někteří tvůrci webů se stáří, že s....li Šalamounovo Ho..no a pak mi volají jestli nemám volný kšeft!
Tak nevím - já dělám weby, abych se uživil, neonanuji pak nad nima...
Tenhle příspěvek přesně vystihuje podstatu místní postbolševické mentality. Projekty ve státní správě často fungují na bázi "přizvání", ne na bázi odbornosti a kvality. Podle toho také ty projekty vypadají. Weby buďto nefungují nebo jsou k ničemu. Není divu, když projekty dělají kamarádi úředníků na "přizvání" a ne odborníci v oboru.