Náskok před Novou v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku z prvních dvou měsíců letošního roku v březnu neudržela Česká televize. V souhrnném podílu všech svých programů oslovila v průměru 29,07 procenta publika staršího 15 let, zatímco skupina Nova dosáhla kumulovaného podílu 31,05 procenta. Pro ČT to znamená meziměsíční propad o 1,40 procentního bodu, zatímco skupina Nova si bez čtyř setin polepšila o rovné dva procentní body. Skupina Prima zůstala na třetí pozici se souhrnným podílem 24,03 procenta, o 0,72 procentního bodu horším než v únoru.
K TÉMATU: Česká televize se v lednu i únoru držela nad Novou. Nepomohl Fanda ani Smíchov
Nova bodovala i mezi jednotlivými televizními stanicemi. Její hlavní kanál si v březnu oproti únoru polepšil nejvíc – o 0,62 procentního bodu na hodnotu 23,72 procenta. Růst přitom vykazuje stabilně již od ledna. Naopak největší meziměsíční pokles postihnul Primu Zoom. Nový dokumentární kanál skupiny Prima si pohoršil o 0,97 procentního bodu na hodnotu 2,37 procenta. V meziročním srovnání s březnem 2012 nejvíc rostla ČT 1, která si polepšila o 0,44 procentního bodu na podíl 16,15 procenta, naopak nejvíc klesala Prima family (o 2,90 procentního bodu na hodnotu 15,51 procenta).
ČTĚTE TAKÉ: Nova oponuje: v lednu i únoru jsme v naší skupině diváků od 15 do 54 let vedli
V meziročním srovnání výkonu televizních skupin v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let si polepšila pouze Česká televize, která rostla o 0,63 procentního bodu. Komerční skupiny Nova a Prima klesaly i přes to, že oproti loňskému březnu provozovaly o několik stanic víc (Nova o tři, Prima o jednu). Nejvíc klesala skupina Prima, a to o 0,62 procentního bodu, Nova vykázala pokles o 0,39 procentního bodu. V jejím případě nejvíc klesal hlavní kanál, který si meziročně pohoršil o 2,73 procentního bodu. Pokles o procentní bod vykázala i TV Barrandov.
Program | Březen 2013 | Oproti únoru 2013 | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,15 | – 0,72 | + 0,44 |
ČT 2 | 4,04 | – 0,47 | + 0,18 |
ČT Sport | 3,71 | – 0,59 | – 0,39 |
ČT 24 | 5,17 | + 0,38 | + 0,40 |
Nova | 23,72 | + 0,62 | – 2,73 |
Nova Cinema | 4,28 | + 0,23 | – 0,71 |
Fanda | 1,33 | 0 | – nevysílal – |
Smíchov | 0,86 | + 0,25 | – nevysílal – |
Telka | 0,86 | – nevysílala – | – nevysílala – |
Prima family | 15,51 | - 0,18 | - 2,90 |
Prima Cool | 4,16 | + 0,48 | + 0,19 |
Prima love | 1,99 | – 0,05 | – 0,28 |
Prima Zoom | 2,37 | - 0,97 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,27 | + 0,12 | – 1,01 |
Atmedia | 1,96 | – 0,02 | + 0,07 |
ostatní TV | 9,62 | + 0,06 | + 1,32 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
Televizní skupina | Březen 2013 | Oproti únoru 2013 | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT Group | 29,07 | – 1,40 | + 0,63 |
Nova Group | 31,05 | + 1,96 | – 0,39 |
Prima Group | 24,03 | – 0,72 | – 0,62 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
Z pohledu mladší cílové skupiny diváků od 15 do 54 let v březnu vedla a zároveň si nejvíc polepšila oproti únoru skupina Nova, pro niž je tento divácký segment hlavním publikem. Všechny programy Novy za minulý měsíc oslovily po celý den 36,21 procenta publika v této věkové kategorii, což bylo o 2,21 procentního bodu více než v únoru. Na druhou příčku se vyšvihla skupina Prima s kumulovaným podílem 23,89 procenta, která si ale oproti únoru pohoršila o 0,88 procentního bodu. Nejvíc klesala Česká televize: o 1,20 procentního bodu na hodnotu 23,61 procenta.
Pohledem jednotlivých televizních stanic v březnu nejvíc stoupal hlavní kanál Novy, a to o 0,74 procentního bodu na hodnotu 26,66 procenta. Naopak největší pokles vykázala stejně jako v cílové skupině D15+ Prima Zoom, která si pohoršila o 1,15 procentního bodu na podíl 2,67 procenta. Oproti únoru, kdy tento program zahájil vysílání, tak přišel o třetinu publika. Meziročně oproti březnu 2012 si v této cílové skupině nejvíc polepšila ČT 2, která rostla o 0,48 procentního bodu na hodnotu 3,89 procenta, naopak největší pokles zaznamenala Prima family – o 2,98 procentního bodu na hodnotu 12,27 procenta.
V meziročním srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let vedla a jako jediná si polepšila skupina Nova, která vykázala nárůst o 0,92 procentního bodu na hodnotu 36,21 procenta. Česká televize klesla o 0,10 procentního bodu na průměrný podíl 23,61 procenta a skupina Prima si pohoršila o 0,45 procentního bodu na hodnotu 23,89 procenta. Meziročně si pohoršily všechny plnoformátové televize s výjimkou ČT 1, která i v této „komerční“ skupině diváků vykázala mírný růst o 0,16 procentního bodu na hodnotu 12,73 procenta.
Program | Březen 2013 | Oproti únoru 2013 | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 12,73 | – 0,09 | + 0,16 |
ČT 2 | 3,89 | – 0,63 | + 0,48 |
ČT Sport | 4,19 | – 0,51 | – 0,63 |
ČT 24 | 2,80 | + 0,03 | – 0,11 |
Nova | 26,66 | + 0,74 | – 2,34 |
Nova Cinema | 5,55 | + 0,12 | – 0,74 |
Fanda | 1,67 | + 0,01 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,39 | + 0,40 | – nevysílal – |
Telka | 0,94 | – nevysílala – | – nevysílala – |
Prima family | 12,27 | - 0,24 | - 2,98 |
Prima Cool | 6,45 | + 0,66 | + 0,26 |
Prima love | 2,50 | – 0,15 | – 0,40 |
Prima Zoom | 2,67 | - 1,15 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 3,74 | + 0,10 | – 1,22 |
Atmedia | 2,89 | – 0,01 | + 0,49 |
ostatní TV | 9,66 | – 0,22 | + 1,39 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
Televizní skupina | Březen 2013 | Oproti únoru 2013 | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT Group | 23,61 | – 1,20 | – 0,10 |
Nova Group | 36,21 | + 2,21 | + 0,92 |
Prima Group | 23,89 | – 0,88 | – 0,45 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch