Uvědomte si, že zde mluvíme o postupném nárustu sledovanosti Barrandova v desetinách procent, z čehož nelze v podstatě vysledovat nějaký trend. Důležité také je kolik lidí v peoplemetrovém vzorku má možnost přijímat nové digitální kanály. S tím jak bude růst penetrace settopboxy, bude růst i podíl těchto stanic a příjmy z reklamy. Jinak Barrandovu se musí v získávání reklamy dařit, protože původně chtěli do peoplemetrů vstoupit až koncem tohoto roku. A v Cannes nakupovaly ze všech českých TV nejvíc nové pořady.
..aneb, nevěřím statistikám, které jsem si vlastnoručně nesfalšoval, že? Nicméně, pořád je to jen a jen vzorek lidí, skutečnost může být naprosto jiná...
No každopádně ta čísla budou srovantelnější, než jsou teď. Zatím je Barrandov zařazen jen mezi tzv. "Ostatní" tv stanice a na základě týdenních výsledků se prakticky nedá vysledovat žádný posun. Když se podíváte na týdenní výsledky (http://www.digizone.cz/texty/tydenni-sledovanost-televizi/), tak jediné, co se dá jakž takž s přimhouření oka vysledovat ve sledovanosti od ledna, kdy Barrandov začal vysílat, je vzestup u ČT 24 (u ČT 2 to záleží, zda se vysílají nějaké sportovní akce), malilinkatý vzestup u Novy Cinemy a u ostatních televizí, včetně těch v "Ostatních", se jedná víceméně o stagnaci. Jeden týden to vyleze, další zase spadne. Takže je otázkou, komu tedy Barrandov ty diváky bere. Z toho se dá jen hádat, že je to asi jen v rámci těch "Ostatních".
Pro 14. týden, který v tabulce ještě není uveden, platí tato čísla: ČT1-19.33, ČT2-5.22, ČT24-3.61, ČT4-0.89, Nova-39.22, Nova Cinema-1.41, Prima-16.62 a Ostatní-13.70.
Jste na omylu. Peoplemetrové měření provozuje firma Mediaresearch na objednávku pro ATO, což je sdružení ČT+Nova+Prima. A než do ATO přijmou Barrandov, objednala si tato TV samostatné průzkumy, takže uvedená procenta jsou ta samá jako budou mít od května už jako řádný člen ATO. Hlavní rozdíl je v detailech a předpokládám, že teď se Barrandov nedostane k číslům sledovanosti konkurence.
V únoru si podobný průzkum objednala i Z1, ale čísla byla asi tak mizerná, že se žádným sharem nepochlubili.
Je otázkou, na kolik se dá věřit průzkům dělaným na zakázku a na kolik se dá věřit vyjádřením PR managerům. Je to obdobné, jako s volebními průzkumy dělanými agenturou STEM na základě zadání ČSSD nebo od MEDIÁNU pro ODS.
Ač mám jisté pochybnosti o výběru respondentů pro peoplemetrová měření prováděných ATO, tak přeci jen jejich výsledkům věřím o něco více, než tomu, co prezentuje Mediaresearch. Protože od května už ale bude Barrandov zařazen také do měření ATO, tak se snad dočkáme přeci jen porovnatelnějších výsledků.