Je otázkou, na kolik se dá věřit průzkům dělaným na zakázku a na kolik se dá věřit vyjádřením PR managerům. Je to obdobné, jako s volebními průzkumy dělanými agenturou STEM na základě zadání ČSSD nebo od MEDIÁNU pro ODS.
Ač mám jisté pochybnosti o výběru respondentů pro peoplemetrová měření prováděných ATO, tak přeci jen jejich výsledkům věřím o něco více, než tomu, co prezentuje Mediaresearch. Protože od května už ale bude Barrandov zařazen také do měření ATO, tak se snad dočkáme přeci jen porovnatelnějších výsledků.
No každopádně ta čísla budou srovantelnější, než jsou teď. Zatím je Barrandov zařazen jen mezi tzv. "Ostatní" tv stanice a na základě týdenních výsledků se prakticky nedá vysledovat žádný posun. Když se podíváte na týdenní výsledky (http://www.digizone.cz/texty/tydenni-sledovanost-televizi/), tak jediné, co se dá jakž takž s přimhouření oka vysledovat ve sledovanosti od ledna, kdy Barrandov začal vysílat, je vzestup u ČT 24 (u ČT 2 to záleží, zda se vysílají nějaké sportovní akce), malilinkatý vzestup u Novy Cinemy a u ostatních televizí, včetně těch v "Ostatních", se jedná víceméně o stagnaci. Jeden týden to vyleze, další zase spadne. Takže je otázkou, komu tedy Barrandov ty diváky bere. Z toho se dá jen hádat, že je to asi jen v rámci těch "Ostatních".
Pro 14. týden, který v tabulce ještě není uveden, platí tato čísla: ČT1-19.33, ČT2-5.22, ČT24-3.61, ČT4-0.89, Nova-39.22, Nova Cinema-1.41, Prima-16.62 a Ostatní-13.70.
..aneb, nevěřím statistikám, které jsem si vlastnoručně nesfalšoval, že? Nicméně, pořád je to jen a jen vzorek lidí, skutečnost může být naprosto jiná...
Uvědomte si, že zde mluvíme o postupném nárustu sledovanosti Barrandova v desetinách procent, z čehož nelze v podstatě vysledovat nějaký trend. Důležité také je kolik lidí v peoplemetrovém vzorku má možnost přijímat nové digitální kanály. S tím jak bude růst penetrace settopboxy, bude růst i podíl těchto stanic a příjmy z reklamy. Jinak Barrandovu se musí v získávání reklamy dařit, protože původně chtěli do peoplemetrů vstoupit až koncem tohoto roku. A v Cannes nakupovaly ze všech českých TV nejvíc nové pořady.
Jste na omylu. Peoplemetrové měření provozuje firma Mediaresearch na objednávku pro ATO, což je sdružení ČT+Nova+Prima. A než do ATO přijmou Barrandov, objednala si tato TV samostatné průzkumy, takže uvedená procenta jsou ta samá jako budou mít od května už jako řádný člen ATO. Hlavní rozdíl je v detailech a předpokládám, že teď se Barrandov nedostane k číslům sledovanosti konkurence.
V únoru si podobný průzkum objednala i Z1, ale čísla byla asi tak mizerná, že se žádným sharem nepochlubili.