V červenci nejvíc stoupala ČT 1, meziročně pouze skupina Nova

16. 8. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
UVNITŘ TABULKY – Prima ani první prázdninový měsíc nezastavila pád, její hlavní kanál si v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let meziročně pohoršil o 5,13 procentního bodu

Atmedia meziročně zdvojnásobila podíl u D15+

Letošní červenec hrál do karet prvnímu programu České televize. V průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let si oproti červnu polepšil nejvíc ze všech českých televizí. ČT 1 o prvním prázdninovém měsíci vykázala podíl 16,56 procenta, což bylo o 1,38 procentního bodu více než v červnu. Naopak největší pokles potkal zpravodajskou ČT 24, která v červnu dosáhla historického rekordu díky mimořádnému povodňovému zpravodajství a pádu vlády premiéra Petra Nečase. Na tyto události nestačila ani pokračující politické krize v červenci, takže ČT 24 si oproti červnu pohoršila o 2,89 procentního bodu na hodnotu 6,24 procenta, která je ale i nadále pro tento program nadprůměrná.

V meziročním srovnání s červencem loňského roku nejvíce stoupaly televizní stanice zastupované agenturou Atmedia. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si polepšily rovnou na dvojnásobek: z 2,11 na 4,22 procenta. Z jednotlivých televizí pak nejvíce stoupala ČT 24, která oproti červenci 2012 stoupla o 0,34 procentního bodu na podíl 6,24 procenta. Největší meziroční pokles potkal hlavní kanál Primy: pohoršil si o rekordních 5,13 procentního bodu na hodnotu 13,37 procenta, vůbec nejhorší v letošním roce. Výrazný meziroční pokles o 2,16 procentního bodu na hodnotu 2,91 procenta potkal i ČT Sport, která však loni v červenci vysílala část fotbalového Eura.

Widget obrázku #116271 (přidáno skriptem)

Autor:

I v červenci pokračoval silný meziroční pokles hlavního kanálu Primy, což byl jeden z důvodů odvolání programového ředitele Petra Vladyky

Nově meziročně pomohl Fanda, Smíchov a Telka

Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku v červenci zvítězila skupina Nova, která dosáhla hodnoty 30,26 procenta. Oproti červnu si ale pohoršila o 0,85 procentního bodu, meziročně však stoupla – jako jediná – o 3,90 procentního bodu (nutno dodat, že loni v červenci se jí ještě nezapočítával Fanda, Smíchov a Telka, které za letošní červenec dosáhly společného podílu 4,39 procenta). Na druhé pozici skončila Česká televize s podílem 29,86 procenta, o 0,54 procentního bodu horším než v červnu a meziročně nižším dokonce o 2,03 procentního bodu.

Na skupinu Prima zůstalo třetí místo s podílem 21,97 procenta. Oproti červnu klesla o 0,41 procentního bodu a meziročně o 3,10 procentního bodu (klesla by ještě víc, ale letos v červenci se jí už započítával podíl Primy Zoom - 2,19 procenta – která ještě loni nevysílala). V červenci si oproti červnu i meziročně polepšily menší televize. Skupina Atmedia ve srovnání s červnem posílila o 0,70 procentního bodu na hodnotu 4,22 procenta, meziročně pak vystoupala dokonce o 2,11 procentního bodu. Ostatní neměřené televize ve srovnání s červnem vystoupaly o 0,93 procentního bodu na podíl 9,12 procenta. Meziročně to znamenalo stagnaci – růst o jedinou setinu procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za červenec 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
ProgramMěsíční podíl D15+Oproti červnu 2013Meziroční vývoj
ČT 116,56+ 1,38- 0,10
ČT 24,15+ 0,37- 0,11
ČT Sport2,91+ 0,60- 2,16
ČT 24 6,24- 2,89+ 0,34
Nova21,21- 2,00+ 0,06
Nova Cinema4,65+ 0,15- 0,56
Fanda2,00+ 0,35- nevysílal -
Smíchov1,34+ 0,35- nevysílal -
Telka1,05+ 0,28- nevysílala -
Prima family13,37- 0,90- 5,13
Prima Cool3,91- 0,03- 0,12
Prima love2,49+ 0,31- 0,05
Prima Zoom2,19+ 0,20- nevysílala -
TV Barrandov4,56+ 0,17- 0,90
Atmedia4,22+ 0,70+ 2,11
ostatní TV9,12+ 0,93+ 0,01
Průměrné celodenní podíly TV skupin za červenec 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
SkupinaMěsíční podíl D15+Oproti červnu 2013Meziroční vývoj
ČT Group29,86- 0,54- 2,03
Nova Group30,26- 0,85+ 3,90
Prima Group21,97- 0,41- 3,10

Zdroj: ATO - Mediaresearch

ČT 1 v červenci rostla nejvíc i u diváků od 15 do 54 let

U mladších diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí skupina Nova a je atraktivní pro zadavatele reklamy, vykázala v červenci (oproti červnu) největší růst opět ČT 1. Polepšila si o 1,32 procentního bodu na hodnotu 12,88 procenta, zatímco zpravodajská ČT 24 pro změnu nejvíce klesla – o 2,70 procentního bodu na podíl 3,51 procenta. Poměrně velké poklesy vykázaly i hlavní kanály Novy a Primy. Konkrétně 1,83 procentního bodu v případě Novy (podíl 24,36 procenta) a 1,76 procentního bodu u Primy (podíl 9,94 procenta, kterým se přiblížila sesterské Primě Cool s červencovým podílem 6,11 procenta). Pro Primu to znamenalo jeden z nejhorších měsíčních výsledků za poslední léta.

V meziročním srovnání s červencem loňského roku si u této cílové skupiny opět nejvíce polepšily televizní stanice zastupované agenturou Atmedia – jejich souhrnný podíl rostl o 1,18 procentního bodu na hodnotu 4,12 procenta. Z jednotlivých televizních programů rostla nejvíce Prima love, a to o 0,20 procentního bodu na podíl 3,24 procenta. Největší meziroční pokles u publika od 15 do 54 let v červenci zaznamenal hlavní kanál Primy: pohoršil si o rekordních 6,23 procentního bodu na zmiňovanou hodnotu 9,94 procenta. O 2,25 procentního bodu si oproti červenci 2012 pohoršila ČT Sport (na podíl 2,83 procenta) a o rovný procentní bod na hodnotu 4,08 procenta klesla TV Barrandov.

CIF25

A jak v téhle cílové skupině dopadl červencový souboj tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů? S velkým náskokem zvítězila skupina Nova s podílem 35,78 procenta, který byl ale oproti červnu horší o 0,61 procentního bodu. Meziročně šlo ale o nárůst o 5,19 procentního bodu (Fanda, Smíchov a Telka dohromady oslovily 5,49 procenta publika). Česká televize skončila na pozici dvojky s podílem 23,13 procenta. Ve srovnání s červnem klesla o 0,61 procentního bodu, meziročně pak dokonce o 2,65 procentního bodu. Skupina Prima byla stejně jako u skupiny D15+ třetí s kumulovaným podílem 21,83 procenta. Oproti červnu klesla o 1,18 procentního bodu a meziročně o 3,40 procentního bodu (nepomohl jí ani nový program Prima Zoom s letošním červencovým podílem 2,54 procenta).

Průměrné celodenní podíly televizí za červenec 2013 (D15-54, %) a jejich vývoj
ProgramMěsíční podíl D15-54Oproti červnu 2013Meziroční vývoj
ČT 112,88+ 1,32- 0,43
ČT 23,90+ 0,33+ 0,17
ČT Sport2,83+ 0,43- 2,25
ČT 24 3,51- 2,70- 0,15
Nova24,36- 1,83+ 0,19
Nova Cinema5,92+ 0,02- 0,50
Fanda2,38+ 0,38- nevysílal -
Smíchov2,12+ 0,52- nevysílal -
Telka0,99+ 0,28- nevysílala -
Prima family9,94- 1,76- 6,23
Prima Cool6,11- 0,18+ 0,08
Prima love3,24+ 0,46+ 0,20
Prima Zoom2,54+ 0,31- nevysílala -
TV Barrandov4,08+ 0,17- 1,00
Atmedia4,12+ 0,76+ 1,18
ostatní TV11,06+ 1,48+ 0,68
Průměrné celodenní podíly TV skupin za červenec 2013 (D15-54, %) a jejich vývoj
SkupinaMěsíční podíl D15-54Oproti červnu 2013Meziroční vývoj
ČT Group23,13- 0,61- 2,65
Nova Group35,78- 0,61+ 5,19
Prima Group21,83- 1,18- 3,40

Zdroj: ATO - Mediaresearch

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).