Argumentovat tím, že výroba filmu je drahá a rozbíjí se v něm auta to je fakt mazec. Nejlepší by bylo kdyby se za kopírovače považovali všichni, kteří mají zavedenou elektřinu, ale ještě v tom kterém týdnu nekoupili ani jedno dvd za 1500 Kč. Obdoba filozofie akcí plaťte za rozhlas a knižních klubů. A kdo by nekupoval dvd / týden musel by zajít na nějaký nově vytvořený úřad sponzorovaný bsa a pcu a firmami a tam vyplnit 30ti stránkový formulář, že je slepý a hluchý, nemá ruce ani nohy, že ho ty filmy nezajímají a proč a jaké má náklady na domácnost jaktože si nemůže dovolit uvalit 1500/měs za dvd. Pak by komise vydala posudek proti, kterému se nejde odvolat, že stejně musí platit, protože mu funguje vylučování stolice a může tedy filmy hodnotit jako kritik.
matlas paty pres devaty, michas BSA (microsoft, adobe, autodesk) s IFPI, OSA, RIAA, filmovejma distributorama (kteri urcuji ty ceny DVD) a koncesionarskejma poplatkama a to vsecko kvuli tomu, ze ti nedovoli krast?
No vsak si zkus zajit do obchodu a ukrast dvdcko nebo treba natankovat bez zaplaceni .. dyt je to to samy. My sme prece vychcanej narod my za nic platit nemusime, dyt se to da ukrast. Tvuj pristup mi pripomina 90. leta, kdyz ceske rodinky delaly najezdy do rakouskejch supermarketu a cpali si za tricka zbozi .. proste proto ze tam bylo. Dela se mi z lidi jako ty zle. Hlavni je vsechno mit - ma to soused musim to mit taky, nemam na to prachy tak si to ukradnu. Zlaty cesky rucicky co?
Ty tomu nerozumíš protože nechceš. Představ si, kdyby ti někdo ukradl auto tak, že by si z něj udělal kopii stejnou jako máš ty a tobě by se na tvém autě nic nezměnilo. Pokládal bys toho člověka za zloděje? A co když někdo vyrábí repliky veteránů, je to taky krádež? Nesrovnávej ukradení šišky salámu z obchodu s okopírováním CD. Škoda vznikne, když někdo kvůli kopírování nekoupí originální CD, ne když někdo něco zkopíruje. Tudíž pro potrestání by bylo potřebné dokázat že pachatel chtěl koupit CD a zaplatit za něj, ale pak to místo toho vypálil. Trestat někoho za kopírování není trest za krádež, neboť o krádež nejde, ale o poškocení autorských práv.
tento stát zadlužil každého človíčka, již po narození pro letošní rok skoro 80 000,- dluhem, tak že ho tím pádem okradl, a to špatným hospodařením a tunelováním, mafie různých zemí na nás vydělávají miliardy a najednou je potřeba někam odvést pozornost, tak kam jinam než na českého človíčka, znásilňují tu naši vůli a svobodu, komu ty vole v obchodě kradeš dvd a kde tankuješ za darmo? vždyť ty podle toho cos tu napsal jsi již natolik zmanipulovaný, že nevíš ani co děláš z vlastní vůle a co ne, mám dojem že bez povolení si ani sám venku neprdneš,ono to není o zlatých českých ručičkách ale o tom kolik co stojí, a to o čem je tu řeč je unás mnohonásobně předražený a víš kdo ty ceny dělá daleko větší zloději než ti co sdílí P2P.
Reakce na výrok "..My sme prece vychcanej narod..":
Tak ono stahování a kopírování CD a DVD je českej vynález, kterej provozujou jen Češi, jo?? Tak to jsem vážně nevěděl.. Vážně nevim jak s tim souvisí národ. Zjevně si, Hukane, pleteš pojmy a dojmy, příčiny a důsledky..
A argumentace českými rodinkami 90. let je tak směšná trapná a hloupá, že na to ani nemá smysl reagovat..
Ono je nějak důležité rozlišovat zloděje konkrétně, když je notoricky známo, že nás okrádají všichni? Jak je možné, že CD, koupené přes internet v USA a poslané poštou jako jeden kus stojí polovinu toho, co totéž CD, koupené v našem ,,kamenném" obchodě? Tak kdo koho okrádá? A když může mít něco soused - zloděj, který si vydělal peníze okrádáním zákazníků, proč bych si já, kterého odrbává stát i zaměstnavatel, nepomohl k témuž stejným, byť i přímočařejším způsobem? Pokud mohou Levné knihy prodávat CD za 40 - 100 Kč, není jediný důvod pro to, aby někdo jiný měl vyšší ceny. A pokud je má, jde o lichvu!
Pokud má někdo přemrštěné ceny, tak nakupujte tam, kde jsou ceny nižší. Když to tak bude dělat dostatečně hodně zákazníků, první obchodník zkrachuje, v čem je problém? Ale kde berete právo říct "u nás to mají předražené, tak to ukradnu"? Zvlášť když uvažované není k životu nezbytná potřeba a první prodejce není monopol.
V samoobsluze za rohem mají většinu sortimentu až o polovinu dražší než stejné výrobky v diskontu za městem. Podle aktuální situace se rozhodnu, zda to koupím za rohem nebo půjdu 15 minut rychlou chůzí do diskontu, abych ušetřil pár korun, nebo tam jednou týdně zajedu autem a udělám větší nákup, abych neprojel víc než ušetřím. Ale nepůjdu to ukrást do samošky za rohem.
Jenomže o tom to právě je. Filmy a muzika se distribuují monopolně :) KDyž chci nové CD od Madonny, musím si ho koupit např. u SONY, když chci od goťáka, tak jedině Polygram. Když je jenom jeden zdroj, tak je samozřejmě jen netržní cena. A kdo určuje licenční poplatek za takové dílo? Trh? Nenechte se vysmát, pouze distributor. A dstributoři se dohodli, že všechny CD budou stát 699 a dvd 1299 nebo tak nějak a byli by hloupí aby z té dohody slevovali. A zákazník je nahraný a může si vybrat, buď koupit za jimi zvolenou cenu a nebo nekoupit vůbec. A to přece není tržní cena.
Na rozdíl od té elektřiny nebo dopravy, které jste uváděl v dalším příspěvku, není CD od Madonny nebo Gotta k životu nezbytná potřeba. Když vám nevyhovují podmínky, za jakých se dá koupit nové CD Madonny, tak máte možností více:
a) hledat v bazarech, časem se tam to CD třeba objeví za poloviční cenu - já takových CD mám hodně
b) počkat pár měsíců a zajít do některé velké veřejné knihovny, kde si CD můžete půjčit domů a zhotovit kopii pro osobní potřebu (je tam nějaká lhůta, nevím jestli 6 nebo 9 měsíců, po kterou knihovna nesmí nové CD půjčovat domů, pouze na prezenční přehrání - já jsem to již několikrát využil
c) nahrát si jednu nebo dvě písničky, které z toho alba omílají v rádiu či televizi
d) koupit si v levných knihách CD s velkým nápisem "Madonna Geatest Hits" a s malinkým nápisem "performed by..."
e) poslouchat jinou zpěvačku
f) neposlouchat hudbu vůbec - jak jsem uvedl, skutečně to není k životu nezbytná potřeba
g) stažení z internetu zatím jako porušení autorského práva v zákoně uvedeno není, ale na rozdíl od možností a) až f) nevyžaduje, aby přitom někdo jiný zákon porušil.
Samozřejmě že cenu určuje distributor, respektive všichni, kteří na té ceně participují, tím, jakou částku z každého prodaného nosiče si nárokují. Trh do toho mluví taky - právě tím, že za 499 Kč je to alespoň nějak prodejné, za 799 Kč výrazně méně a za 1999 Kč za jedno CD jen pro pár snobů nebo sběratelů, když to bude očíslované a každý kus ručně podepsaný; samozřejmě že za 199 Kč by to bylo prodejné ještě víc, ale to je taky tržní princip - za tu cenu není nabídka, protože se to zřejmě prodávající straně nevyplatí.
Jinak DVD za 1299 Kč jsem neviděl už dlouho, zato za 299 nebo 499 Kč celkem běžně. Pokud ovšem nemyslíte nějakou exkluzivní nebo čtyřdiskovou edici.
je jeste jedna moznost - muzete se dohodnout treba 100 lidi, a to CD koupit spolecne.
Pak si ho muzete navzajem pujcovat.... Treba posilat postou.
Nebo vlozit do cd mechaniky, a tu zpristupnit v ramci virtualni site (treba pres hamachi). Pak je vlastne jen jedno originalni CD, kterou si muze kazdy z majitelu spustit..... (podle mne je to pak legalni)
Btw. až dopravní podniky zvýší cenu za jízdenku na 250 za kus nebo elektrárenská za kWh, taky budete tvrdit, že má každý možnost buď koupit a nebo nekoupit? Chápu že hudba není natolik nezbytně nutná k životu, ale princip jste doufám pochopil, přežít se dalo i bez MHD i bez elektřiny ještě nedávno.
V obou případech jste vedle, buď se nejedná o monopoly (ať už přirozené, nebo zákonem dané), nebo jsou ceny regulovány.
Až dopravní podníky zvýší cenu z 20 Kč na 250 Kč, najde se jiný dopravce, který rád začne jezdit za 30 Kč - bude mít zajištěn odbyt a slušně vydělá. Pokud ani 30 Kč není reálná cena, pak je cena 20 Kč dotovaná tím, kdo si dopravní obslužnost v tom kterém území objednal, a ten obvykle cenu nebo její horní hranici stanovuje.
Alternativní distributoři elektřiny existují a na cenu to nemá příliš velký vliv, protože využívají stejné vedení a často stejný zdroj.
Je vidět, že jste pochopil fungování tržního systému, zato tento příklad ne. Tak tedy uvažujme ve velice krátkém období, kdy na trh nestačí vstoupit konkurenční dopravce a v tomto období se musíte rozhodovat, zda pojedete za 250 Kč nebo ne.
Co se týče nahrávacích společností, tak ty opravdu mají monopol, protože 1 desku Gotta vydá vždy jen jedna firma a nikoli třeba dvě nebo tři, které by si navzájem při jejím prodeji konkurovaly...
Já jsem váš příklad pochopil velmi dobře, za to vy zřejmě nechápete rozdíl mezi nezbytnými potřebami, kterými je dostatečná dopravní obslužnost v sebemenší vesnici a v dnešní moderní době i elektřina, a potřebami zbytnými, kterými je cokoliv, co produkuje zábavní průmysl. Elektřinu potřebujete, abyste si mohl v noci svítit a nekazilo se vám v teple jídlo, zatímco Gotta poslouchat nemusíte.
A pokud už potřebujete mít k dosažení osobní pohody puštěnou hudbu, je spousta jiných možností než Karel Gott. Nejsem si vědom toho, že by vám některý právní předpis dával vymahatelný nárok na hudbu Karla Gotta. Není jen jedno hudební vydavatelstvi, není jen Karel Gott a není zákon, který by přikazoval hudebníkům šířit své nahrávky výhradně prostřednictvím velkých vydavatelství.
V noci ludia nemaju co vysvecovat - v noci maju spat, rano tak vacsinou stihnu do prace aj bez MHD
V byvalom Ceskoslovensku nie je ziadne mesto tak velke, aby ludia museli pouzivat MHD
Ak je, mozu pouzivat bycikle, auta, kone...
Ludia strasne spohodlneli, este prednedavnom si boli schopni spievat sami, takze Gottove piesne si mozu (samozrejme so suhlasom autorov a mozno nejakym smiesnym poplatkom) naspievat na CD aj sami.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).