Vyplývá to ze statistik, které dnes v rámci Global E-commerce Summit v Barceloně zveřejnilo sdružení Ecommerce Europe. Tržby z prodeje zboží a služeb na Internetu dosáhly loni v Evropě 363,1 miliard eur (10 bilionů Kč). Z toho 54 % připadlo na zboží a 46 % na služby. Většinu z této částky utratili zákazníci ze zemí Evropské unie. Na evropskou osmadvacítku totiž připadly tržby ve výši 318,1 miliardy eur (8,7 bilionů Kč).
Největší meziroční nárůst zaznamenaly státy východní Evropy, mezi které Ecommerce Europe řadí i Rusko. V tomto regionu vzrostly tržby v e-komerci ve srovnání s rokem 2012 o 47,3 % na 19,3 miliardy eur (530 miliard Kč). Druhým nejrychleji rostoucím byl region střední Evropy, kterým se pro účely studie rozumí Česká republika, Polsko, Slovensko, Rakousko, Německo a Maďarsko. V těchto zemích došlo k meziročnímu nárůstu o 22,7 % na 93,3 miliard eur (2,6 bilionů Kč).
Největší byl loni z hlediska výše tržeb britský trh (107,157 miliard eur, 2,9 bilionů Kč), následovaný sousedním Německem (63,4 miliard eur, 1,7 bilionů Kč). V Česku lidé na Internetu za zboží a služby utratili podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zhruba 70 miliard Kč.
V letošním roce očekává sdružení Ecommerce Europe další růst. Jeho šéf Wijnand Jongen věří, že v roce 2014 utratí Evropané na Internetu 425,5 miliard eur (11,7 bilionů Kč). Koncem roku 2016 by se částka měla vyšplhat až na 625 miliard eur (17 bilionů Kč).