Stížnosti jsou na kvalitu, tyhle čísla ale vypovídají jen o kvantitě. Na kvalitu se používají jiná měřítka a i dle mých zkušeností by dopadla ne moc lichotivě.
Ale mizernou podporu nemůžeme vyčítat, to za tyhle ceny nemůžeme požadovat. Lidi si také často neuvědomují hranici mezi podporou a poradenstvím.
Naše podpora je k dispozici skutečně 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jsme k dispozici i o svátcích a můžete nás testovat třeba i o půlnoci na Silvestra.
Ve firmě nás pracuje 29 a z toho cca 1/2 lidí se podílí na zákaznické podpoře. Primárně vše řešíme přes chat a již jsme jich vyřešili za celou dobu 247.508 a za poslední rok máme průměr přes 181 chatů za den. Všechny jsou online, jsou archivované a kontrolované vedoucím zákaznické podpory. Jakékoliv nedostatky řešíme a pracovníky školíme.
Abychom ušetřili čas zákazníkům, tak máme detailně zpracovanou znalostní bázi, na kterou je odkazujeme. Pokud si nevědí zákazníci rady, tak jim pomáháme a kdykoliv nám mohou znovu napsat a požádat o pomoc. Často pomáháme i nad rámec toho, co máme ve smluvních podmínkách a toho, co slibujeme klientům na webu. Máme například k dispozici specialistu na CMS, který se věnuje zákazníkům individuálně.
Investice do datacentra (a WEDOSu), kterou jsem udělal na počátku se mi již v podstatě vrátila. Loni jsme měli malý zisk (EBITDA, což je mezinárodně uznávaná hodnota = cca 7M CZK). V účetnictví máme na časovém rozlišení (ke konci minulého roku) dalších cca 16,5M CZK zisku. Takže si nevedeme špatně a podobná diskuze je od některých lidí, kteří o nás nevědí nic... (nebo nechtějí vědět :-) ).
Další informace si každý najde na www.justice.cz, kde máme auditovanou účetní závěrku.
Provoz tedy nedotujeme. Nemáme žádné úvěry a dluhy a jsme ve vlastních prostorách (a tak neplatíme ani nájmy a ani předraženou elektřinu v komerčních datacentrech). Tohle již vysvětlujeme od počátku:
http://datacentrum.wedos.com/nizke-ceny.html
Naše náklady se ještě sníží vybudováním nového datacentra, které pomůže uspořit na nákladech na energie a zároveň budeme moci nabízet kvalitnější služby s vysokou dostupností.
neznám jejich náklady a ani počty zákazníků, nemohu tedy tvrdit, že provoz dotují.
Pod cenou lze dokázat max. prodej domén. Obecně podobné společnosti spoléhají na koš produktů, některé dotují třeba jen proto, aby budovali značku a důvěru.
Jejich ceny nejsou ve světovém měřítku nijak podstřelené a naopak řadu stejných služeb si kupuji v zahraničí za nižší ceny.
Spousta stížností je od lidí, co si koupí VPS, vůbec nic o tom neví a když jim podpora (zcela oprávněně) odmítá pomoci něco nainstalovat či nastavit, dělají zlou krev. Ještě si pamatuju na případ kluka na nejmenované diskusním fóru, co mu někdo nainstaloval a nastavil VPS u Wedosu a ejhle, něco přestalo fungovat. Velmi se rozčiloval, že mu podpora odmítá pomoci. Na druhou stranu obdivuju někoho, kdo se vydá cestou VPS a ho*** o tom ví, to chce fakt pořádné nervy a kuráž. :-)