Siegel+Gale simplicity index je zajímavé místo pro studium toho, jak lidé vnímají značky z pohledu jednoduchosti a snadnosti používání, jak na ně působí sociální média a co vlastně snadnost a jednoduchost znamená z hlediska značek a marketingu. Nejde o žádnou maličkost, dotazováno bylo přes 12 tisíc spotřebitelů v osmi zemích. Poprvé navíc Siegel+Gale do průzkumu zahrnuli sociální média.
Právě sociální média z výzkumu vyšla jako nejkomplikovanější. Nejjednodušší z nich je podle dotazovaných Instagram, nejsložitější naopak LinkedIn. Mimo sociální sítě jsou jako nejjednodušší vnímány značky Aldi, Google či Lidl (první tři místa). Nejvíce komplikované pak jsou Axa, Ryanair a Bupa (poslední tři místa).
Jak si na tom stojí v jednoduchostí IT/C a internetové značky? V následující tabulce najdete globální výběr, v pořadí od těch nejjednodušeji použitelných pro uživatele (číslo určuje pořadí v žebříčku ve výše uvedené studii):
| 2 | |
| 4 | Neflix |
| 8 | YouTube |
| 9 | eBay |
| 11 | Samsung |
| 12 | Yahoo! |
| 14 | LG |
| 15 | Amazon |
| 16 | Sony |
| 19 | Groupon |
| 22 | Nokia |
| 23 | Canon |
| 25 | HP |
| 26 | Dell |
| 30 | Epedia |
| 31 | Apple |
| 33 | Lenovo |
| 34 | Bing |
| 35 | Microsoft |
| 48 | Skype |
| 54 | |
| 56 | HTC |
| 63 | |
| 67 | iTunes |
| 72 | |
| 75 | Google+ |
| 76 | |
| 78 |
Vlastně ani nepřekvapí, že těsně před posledním (a dostatečně odstrašujícím) LinkedIn najdete Twitter, Google+ a Pinterest.
Na špičce uvedený Google vyhrává hlavně pro „perfektní“ funkčnost v podobě efektivního rozhraní a skoro nekonečného množství informací, které dokáže najít. Tedy alespoň tak zní část hodnocení. K negativnímu hodnocení LinkedIn pak přispívá to, co lze charakterizovat větou „nerozumím, k čemu to je“.
Vedle globálního hodnocení je zajímavé podívat se i na několik testovaných zemí/oblastí, konkrétní pozice se tam totiž mohou výrazně lišit, ale ukazuje se jedna zásadní věc: internetové vyhledávání hraje zásadní roli.
Na to, jak vypadá prvních pět pozic v každé sledované oblasti, se podívejte v následující tabulce:
| 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | |
| Globálně | Internetové vyhledávání | Elektronika | Maloobchod/potraviny | Internetový maloobchod | Spotřebiče |
| USA | Internetové vyhledávání | Restaurace | Maloobchod/potraviny | Internetový maloobchod | Elektronika |
| Velká Británie | Internetové vyhledávání | Internetový maloobchod | Maloobchod/potraviny | Restaurace | Spotřebiče |
| Německo | Internetové vyhledávání | Maloobchod/potraviny | Spotřebiče | Internetový maloobchod | Maloobchod/Obecně |
| Švédsko | Internetové vyhledávání | Maloobchod/potraviny | Média | Dodání zboží/pošta | Maloobchod/Obecně |
| Střední východ | Internetové vyhledávání | Elektronika | Sociální média | Restaurace | Spotřebiče |
| Indie | Internetové vyhledávání | Elektronika | Internetový maloobchod | Spotřebiče | Banky/maloobchod |
| Čína | Internetové vyhledávání | Internetový maloobchod | Elektronika | Spotřebiče | Restaurace |
Poznámka: Pod „Spotřebiči“ hledejte výrobky od značek jako Miele/Bosch. Pod „elektronikou“ pak Samsung, LG, Sony, atd.
Co se sociálních médií týče, tak v předchozí tabulce je jedna zajímavost: třetí místo u sociálních médií pro Střední východ. Globálně je přitom najdete až na sedmnáctém místě. Ve Spojených státech dokonce až na místě dvacátém druhém.