Závěr roku jednoznačně prospívá prvnímu programu České televize. Už před vánočními žněmi, minulý týden, byla ČT 1 nejvíce rostoucí televizní stanicí z těch, které měří peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku polepšila o 0,98 procentního bodu na hodnotu 17,65 procenta. To je třetí nejlepší týdenní výsledek za celý letošní rok. Naopak nejvíce klesala ČT Sport (o 1,07 procentního bodu na hodnotu 1,30 procenta) a Prima family, která si oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,90 procetního bodu a dosáhla podílu 16,27 procenta – vůbec nejhoršího za celý rok.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012
Hlavní kanál Primy byl ale výjimkou, všechny ostatní plnoformátové televize, včetně Novy a Barrandova, minulý týden podle pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO) stoupaly, i když mírněji než ČT 1. Nova si polepšila o 0,73 procentního bodu na hodnotu 26,26 procenta – vůbec nejvyšší od letošního jara – a Barrandovu stoupnul týdenní podíl o 0,26 procentního bodu na hodnotu 5,11 procenta. Viditelný růst vykázaly i programy ČT 2 a ČT 24, větší pokles zaznamenala Nova Cinema.
K TÉMATU: Skokany předminulého týdne Nova a Nova Cinema, nejvíc se propadala Prima family
Z pohledu tří největších televizních skupin uhájila vítězství v kumulovaném průměrném celodenním podílu na dospělém publiku Nova Group, která oslovila 32,36 procenta diváků starších 15 let, kteří zrovna trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu si dokonce ještě polepšila o 0,31 procentního bodu. Na druhé pozici zůstala Česká televize se souhrnným podílem 28,87 procenta (nárůst o 0,57 procentního bodu) a třetí byla Prima Group s 21,88 procenty, která jako jediná oproti předminulému týdnu klesla (o 0,80 procentního bodu).
V meziročním srovnání s 51. týdnem minulého roku si nejvíce polepšila ČT 2, jejíž týdenní podíl meziročně stoupnul o 1,46 procentního bodu (z loňských 2,97 na letošních 4,43 procenta). Naopak největší pokles vykázala Prima family, a to o celých 3,86 procentního bodu – z loňských 20,13 na letošních 16,27 procenta. Srovnání ale zkresluje fakt, že minulý rok vyšel 51. týden na vánoční svátky, kdežto letos Vánoce zasáhly až 52. týden.
| Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
|---|---|---|---|
| ČT 1 | 17,65 | + 0,98 | – 1,97 |
| ČT 2 | 4,43 | - 1,07 | + 1,46 |
| ČT Sport | 1,30 | + 0,04 | – 0,31 |
| ČT 24 | 5,49 | + 0,32 | + 0,08 |
| Nova | 26,26 | + 0,73 | + 0,23 |
| Nova Cinema | 4,75 | – 0,46 | – 0,11 |
| Fanda | 1,35 | + 0,04 | – nevysílal – |
| Prima family | 16,27 | - 0,90 | - 3,86 |
| Prima Cool | 3,78 | + 0,07 | + 0,64 |
| Prima love | 1,83 | + 0,03 | + 0,35 |
| TV Barrandov | 5,11 | + 0,26 | + 0,52 |
| Pětka | – nevysílala – | ||
| Atmedia | 2,92 | – 0,03 | + 1,09 |
| ostatní TV | 8,86 | – 0,32 | + 0,53 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch