Dobře, a nebude to zamyšlení těch konstruktérů někde chybět? Proč myslíte, že ti co o tom rozhodli, že ví co je optimální v dané chvíli. Ví houby. To ví jen trh za cenu mnoha více či méně úspěšných pokusů. Taková nežádoucí synchronizace individuí je vždy poruchou. Není patologické, když politici usměrňují konstruktéry? To přece bylo jen v nacismu a komunismu.
A neni to skôr o tom, že ma ktosi chce obmedzovať v mojej slobodnej volbe a nanucovať mi, že čo je pre mňa akože dobré a zlé. Takáto bezmyšlienkové presadzovanie zhowadilosti bez zodpovednosti (ale k prospechu a upevneniu moci tých tam hore) tu už bolo ... príklad - keď budeš mať kdesi záplavy a rozpadne sa celá hyper-super-online infraštruktúra (nič mimoriadne) a budeš potrebovať odviezť ludí do bezpečia, tak všetky (aktuálne preferované) elektromobily budú len kopa šrotu, do starého dieslaka traktora naleješ pár flašiek repkového oleja z prvého supermarketu a ideš ...
A to je cíl, aby šly elektromobily vypnout z jednoho centra. Skýtají i jiné technologické možnosti, nabíjecí interface mobilu může zpracovávat i informace naklíčované na nabíjecí proud a účtovat cenu podle majitele vozidla popřípadě nabití odmítnout, když v sociálním kreditu ala Čína nemáte na to dost bodů. Umělá podpora elektromobilů má i vedlejší cíle. Nejde jen o obchod. Dejte si to dohromady s tlakem na odzbrojování svobodných občanů s teoriemi udržitelného rozvoje (úpadku) a jste doma.