Jestli budou dráhy řešit spíš daňovou uznatelnost režijních jízdenek nebo co si to zase odbory vymyslely, tak se internetu ve vlacích zcela jistě nedočkáme... Možná to drahám nedochází, ale pro spoustu lidí by to bylo zajímavé a přitáhlo by je to k cestování (aspoň těmi čistšími) vlaky.
BTW, nevíte, jak prakticky vypadá použití internetu v autobusech např. Student Agency? Jde to? Dře to?
To je sice taky možné, ale já jsem tím chtěl říct, že ČD jsou do sebe zahleděný na cestující se neohlížející moloch. Něco jako třeba O2 nebo spořka. A raději bude řešit pseudoproblémy typu "zdanit režijky nebo nezdanit režijky", než "co bychom mohli udělat pro cestující, aby s námi rádi jezdili".
Brečíš na špatném hrobě. Zdanění režijek je výmysl Kalouse Ušatého, který stále řeší, jak to udělat, aby nemusel bohatým brát a sehnal peníze. Potíž je v tom, že z těch chudých už se nedá vyždímat skoro nic a když se to zkusí, tak to začne smrdět stávkou. Není to žádná novinka, na dráze už se stávkovalo jednou, trvalo to týden a brzy na to padla vláda. Další stávka má začít 12. ledna a pokud Kalous nedostane rozum, tak se opět nejméně týden nehne na dráze ani kolo, na to se můžete spolehnout.
A směl bych se zeptat, proč zaměstnanec, který dostane do permanentního užívání služební auto, musí tento příjem normálně danit, zatímco železničář, který dostane režijku, nikoliv? Proč jeden ano a druhý ne, když oba používají dopravní prostředky zaměstnavatele?
Checht. Spořka je tak v háji, že už dává leasing i lidem, kteří mají ošklivý záznam v Solusu. Jako mému kolegovi, který předloni nedoplatil spotřební úvěr, protože dostal infarkt a strávil 6 měsíců v nemocnici, podvodník jeden. 5 leasingových společností (bank) ho odmítlo, ČS nezaváhala a dala mu. Tedy ten leasing, samozřejmě.
Ale účet bych u nich zatím neprovozoval ani za nic. :)