Provozovatelé vlaků a autobusů by si měli uvědomit, že možnost pracovat za jízdy (oproti autu), je jejich velká přednost. A zavést tak zásuvky napájení a WiFi všude.
Momentálně ČD vpodstatě nemají žádné speciální vozy na EC/IC. I na nich začaly jezdit vozy vytažené odnkud "z kopřiv". Jakékoliv peníze na modernizaci se rozplynou, aniž by se cokoliv koupilo a nikdo neví proč :-(. Takže s těmi zásuvkami natož internet připojením to asi nebude žhavé. Možná něčím vybaví těch 7 pendolín. Operátoři samozřejmě mají možnost pokrýt hlavní tratě podobně jako dálnice. Problémy budou v hlubokých údolích s tunely (Choceň - Ústí, Blansko - Brno, Rudoltice - Zábřeh) a samozřejmě s těmo skly.
Není dokonalá, ale souhlasím s pisatelem, že soukromý podnikatel by nabídl cestujícím maximální komfort, aby jich nalákal co nejvíc. ČD dostávají ztrátu z osobní dopravy proplacenou státem, takže je jim celkem jedno kolik prodělávají.
Což je jaksi ale problém státu, že není schopen vypsat VŘ na nějaký nezanedbatelný počet tras. Soukromník vám to taky bez dotací snad vyjma trasy Praha-Ostrava nevyjezdí.
S temi zasuvkami ve vlacich je to opravdu trapne. Na jinem serveru :-) vysel pred casem clanek, kde se psalo ze funkcni zasuvky ma v EC/IC snad jen nekolik desitek vagonu.
Ohledne Internetu jsem ale takovy problem nemel, na mnoha mistech jsem dokonce mel signal "4G", zbytek tak nejak pokrylo EDGE. Samozrejme nepocitam ze to bude zcela bez vypadku, prumerne to pouzivat slo. Trasa Olomouc - Praha.