Je to jediná široká skupina, ve které se dají všechny televize porovnávat. Dělá to tak i ATO. U jednotlivých pořadů Novy už uvádíme i data za D15-54, ale u týdenních a měsíčních dat jedeme podle D15+, tedy na zásah všech dospělých diváků. Je to i kvůli možnosti porovnání dat z minulosti, tady na DZ je máme od roku 2008. Chápu, že Nově se to nemusí líbit a že její primární cílovka je D15-54, ale u nás to má tenhle praktický důvod.
A z toho, že Nova prodává reklamu na věkovou skupinu 15-54 se dá usuzovat úspěšnost televize? Spíše úspěšnost zacílení na vybranou, reklamně zajímavou skupinu. Proto jsem také pro porovnávání 15+. Kdo vlastně stanovil strop 54 roků? Starší lidé neperou prádlo pracími prostředky? Nebo nekonzumují jogurty? Budete se divit, ale takoví lidé si dokonce kupují i nová auta. Že se parta buz.n dohodla na hranici 54 přece o ničem nevypovídá. Už jste trapný s obhajováním Novy za každou cenu. Víte, kterou televizní stanici preferuji já??? Takovou, která mi nabídne něco zajímavého. A Nova to bohuželuž dlouho není.
ach, být takhle trapnej, to je fakt až přespříliš :DDDD vám to vyhovuje jenom proto, že Prima od ČT probrala prostárlé publikum :DDDDDDDDDD a tak se utěšujete, že se Primě daří :DDDD blábol nad blábol :D to, že po celém světě je hlavní cílová skupina 18-49 nebo 15-54 nezapřete i kdyby jste se roztavil :DDD
ale chápu, je smutné, že Prima nedokáže zaujmout mladé publikum
porovnávat můžete, ale psát na základě čísel 15 + o tom, že Nova klesá a jiná televize stoupá, nebo že nějaká televize Nově dýchá na krk, to je silně mimo a úplně zbytečné a vyznívá to nijak jinak než tendenčně
Nova prodává reklamu na skupinu 15-54 a ze sledovanosti v této skupině i žije, používá prodej reklamy na najbonitnejšiu skupinu diváků, tak jak to funguje na nejdůležitějších televizních trzích jako Anglie, Německo nebo USA, porovnávání v 15+ je prostě v případě Novy irrelev. a nemá vypovídací hodnotu