Vlákno názorů k článku Ve Spojených státech se očekává zdražení e-booků od Martin Hruška - Domníval jsem se, že hlavní výhodou e-knih je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 2. 2010 9:10

    Martin Hruška (neregistrovaný)
    Domníval jsem se, že hlavní výhodou e-knih je cena, která je nízká díky tomu, že odpadají náklady na tisk, distribuci a řetěz překupníků.

    Díky nízké ceně se vyplatí investovat do relativně drahé čtečky.

    A ono to tak asi není?
  • 16. 2. 2010 9:31

    pepak (neregistrovaný)

    Domníval jsem se, že hlavní výhodou e-knih je cena, která je nízká díky tomu, že odpadají náklady na tisk, distribuci a řetěz překupníků.

    Bohužel ne. Ceny e-booků jsou v drtivé většině případů odvozovány od ceny hardcoverů, takže jsou dokonce vyšší než to, za co můžete koupit papírový (paperbackový) produkt.

    Díky nízké ceně se vyplatí investovat do relativně drahé čtečky.

    Do relativně drahé čtečky má smysl investovat z úplně jiných důvodů než cena knihy. Vhodnost čtečky se pojí zejména s množstvím čtených knížek za jednotku času, víc než s jakýmkoliv jiným faktorem.

  • 16. 2. 2010 13:54

    xyz (neregistrovaný)
    Vhodnost čtečky se pojí zejména s množstvím čtených knížek za jednotku času, víc než s jakýmkoliv jiným faktorem.
    No a ještě velikost obydlí (skladovacích prostor) čtenáře. ;)
  • 16. 2. 2010 13:47

    Petr K. (neregistrovaný)

    Domníval jsem se, že hlavní výhodou e-knih je cena, která je nízká díky tomu, že odpadají náklady na tisk, distribuci a řetěz překupníků.

    Standarně ano, náklady na elektronickou knihu jsou řádově zcela někde jinde než u papírového kusu. Jenže když si chce někdo nahrabat na "novince", nezáleží na nákladech... :-P

    Díky nízké ceně se vyplatí investovat do relativně drahé čtečky.

    Doba drahých čteček pomalu končí. Minimálně 5 velkých firem ohlásilo na 2Q tohoto roku 2-3 zařízení v ceně lehce nad 100 USD, což znamená že zákazníky už nákup čtečky bolet nebude. Tak proč toho nevyužít zvýšením ceny e-knih?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).