V zahraničních e-shopech nakupujeme hlavně kvůli nižší ceně a šíři sortimentu

22. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Nedostupnost konkrétních značek na českém trhu a cena, to jsou podle výsledků průzkumu firmy PayPal hlavní důvody, proč Češi nakupují online v zahraničí.

Obliba nákupů u zahraničních obchodníků na Internetu stále roste. Z průzkumu, který mezi svými zákazníky v regionu střední a východní Evropy provedla společnost PayPal, vyplývá, že nejčastějším důvodem pro nákup v zahraničních e-shopech či na aukčních portálech je nižší cena a bohatší sortiment. 

Téměř polovina Čechů (48%) volí nakupování v zahraničí zejména kvůli nižším cenám. Toto je charakteristické také pro obyvatele ostatních států regionu. Druhým nejdůležitějším důvodem pro nákup v zahraničním e-shopu je skutečnost, že produkty, o které mají zákazníci zájem, nejsou na českém trhu k dostání (30%). Mezi ostatní důvody patří touha koupit poslední verzi produktu, která u nás není dostupná (11%) a také to, že zákazníci chtějí koupit specifickou verzi produktu, která se v Česku neprodává (10%).

Průzkum, kterého se účastnilo 12 tisíc uživatelů z Česka, Polska, Maďarska a Rumunska, dále odhalil, že roste obliba nákupů zboží v asijských e-shopech. V závislosti na kategorii zboží nakupuje virtuálně v Asii až 25% Čechů a ostatních obyvatel regionu.

V případě elektroniky nakupují Češi online nejvíce v Asii (34%), EU (29%) a USA (16%). U oblečení preferují EU (26%) a USA (24%). Češi, Slováci, Rumuni a Maďaři nemají problém nakoupit zboží v zahraničních e-shopech, naopak Poláci mnohem více preferují svůj vlastní trh.

Češi v zahraničí nakupují online nejvíce elektroniku, software a oblečení.

Třetina Čechů, kteří nakupují online v zahraničí, utratí na tamních e-shopech či aukčních portálech více než 5350 korun za rok. Pětina pak utratí 600 až 1750 korun. 

Více než třetina všech respondentů nakupuje online v zahraničí nejméně dvakrát za tři měsíce.

Zdroj: tisková zpráva

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).