Mam z toho rozhovoru divny pocit. Redaktor se minimalne 2x ptal na to, jstli planuji nejak regulovat VOIP provoz jinych operatoru a pan generalni na to ani jednou primo neodpovedel.
Jestli budou nejak omezovat VoIP na IP vrstve, jiny nez jejich, tak koncim, neinvestoval jsem do Sipury abych platil 220.- pausal.
Proč bychom se divili? UPC je v kabelu stejný monopol jako O2 na drátech, tak se podle toho chová. Kdybyste byl Vy panem ředitelem, choval byste se stejně.
Monopol nemá, telefonování je, podobně jako kabelová televize a do značné míry i internet, pro domácnost zbytná záležitost. Zákazník má možnost předražené nebo nekvalitní služby přestat používat.
Těch otázek na které pán velkomožný neodpověděl bylo víc, zaujalo mě především to že neřekl jaká část přípojek je "aktivních". Byl jsem poměrně dlouhou dobu zákazníkem Karnevalu, teď jim kabel končí ve zdi a nemají ze mě (díky vlastní nenažranosti) ani korunu...
No ale tady jde o to, že zákazník právě o tu možnost rozhodnout se, zda používat nějakou službu, přijde - UPC mu ji jednoduše zatrhne. Já investoval do IP telefonu, mí známí přešli ke stejnému VoIP operátorovi, takže volám téměř zadarmo a bez měsíčního paušálu. Těžko nyní přistoupím na paušální cenu 220 Kč/měs nebo kolik + poplatky za volání do cizí VoIP sítě...
Když UPC ve své síti zaškrtí cizí VoIP packety, odhlaste kabel a internetujte přes DSL, beztak je to už nějakou dobu (zhruba rok, zejména pro vyšší tarify) výhodnější.
Presne tak 4096/512 bez fupu a limitu od O2 za cca 2500
od CRa budete s cenou tak na pulce nechapu jak si nekdo muze poridit internet pres kabelovku... Vsude samy limity, bezlimitni nabidka je za 5tisic. fuj fuj!