Takový kanál (odpad) přestávám sledovat.. Tak jako jsem v podstatě přestal sledovat NOVU po kauze 10 mld Kč.
Jinak si myslím, že se to dá považovat za zasahování do autorského díla a není mi známo , že by televize s nákupem pořadů pro odvysílání si zároveň kupovaly možnost do tohoto díla zasahovat (krom loga stanice).
No, vzhledem k tomu, že experty na podobné grafické skopičiny jsou hlavně americké televize, tak se obávám, že autorům děl je to zjevně fuk, stejně jako ustřihávání závěrečných titulků, které mě osobně vadí mnohem více..
Od začátku do konce mi tento článek podsouvá názor, že grafika na obrazovkách je špatná. Já mám opačný názor. Nejen, že mi nevadí, ale přivítal bych jí mnohem víc. Televize je přece zábavné médium. Nudy jsme si užili za komunistů dost v podobě Azimutů, Hospodářského zápisníku a monoskopů. Líbí se mi nápad Primy s kalendářem, jen bych ho klidně rozšířil na celý program dne. je to výborná reklama. Odpočítávání reklam mě napadlo samotného. Zvlášť teď, v době, kdy se reklamní bloky rozmnožili, by to byla skvělá věc. A ještě jedna poznámka k podivné anketě. Proč tam z tolika možností není možnost zaškrtnout, že mi grafika nevadí, nebo naopak, že ji vítám?
Volba, že vám grafika nevadí, v anketě je - Je mi to jedno. A že tvůrce nepředpokládal, že by někdo mohl vítat další příval reklamy je myslím celkem pochopitelné.
Z uvedených věcí bych řekl, že divák může přivítat pouze upozornění na změny programu a ono odpočítávání do konce reklam.
Jinak přemíra grafiky na hudebních stanicích mě už otrávila tak, že jsem je víceméně přestal sledovat - na obrazovce chci vidět klip tak jak byl natočen a ne jen čtvrtinu z něho. A už vůbec nechci sledovat slaboduché vzkazy různých úchylů přes půl obrazovky jak to předvádí Očko.
To je pak kanál jako Retro Music s naprostou absencí podobných vylomenin opravdu balzám na duši (a to nejen stylem hudby - docela bych uvítal i třeba rozumně placený kanál s hudbou typu Očka, kdyby byl zcela bez té grafiky)
Neviem kde je väčšina českých, ale väčšina slovenských divákov je práve na 0,8°W... A pre FTA stanicu je asi lacnejšie platiť za prenájom kapacity telenoru ako Astre....
Na tomto článku je mi podivné uplně něco jiného.Totiž množství různých manažérských funkcí v Radě,řekl bych že na každý pšouk mají funkci.Jejich efektivnost je podprůměrná vzhledem k jejich pravomocím.Proč tedy vůbec je zřizují?Že by různé trafičky.Můj názor na tyto grafiky je neutrální,když sleduji pořad vypouštím automaticky rušivé vlivy,naučil jsem se to celkem rychle.Pokud se týká poznámky o Azimutech a dalších pořadech z doby před r.90,myslím že v současné době je podobných pořadů mnohem víc, v podstatě celá ČT2.Jediná rada použít DO.
trochu mně to vadí, ale nesrovnatelně více mne štvou ty hrátky se zvukem v reklamních blocích. Když koukáte v 22 hodin v paneláku na komorní sénu ve filmu, zvuk máte puštěný přes 5.1 audio a do toho se spustí reklama, tak těch pár vteřin než nahmatám DO ... to bych vraždil.
Ano, to je mnohem horší nešvar. A dělá to bohužel i ČT. Mně osobně nejvíc vadí sponzorské spoty, které nejsou ničím oddělené od vlastního pořadu. Poznají se hlavně podle toho, že jsou podstatně hlasitější než pořad samotný. Nejspíš je účelem téhle čuňárny vzbudit klimbajícího diváka na reklamní blok, ale napadlo někoho z těch bezohledných chamtivých hovad, že občas vzbudí kromě diváka třeba i "pracně" uspané dítě?!
Presne tak. Vymlouvaji se, ze reklamam predchazi nejaka ticha pasaz a proto to clovek vnima tak rozdilne.
No ja tedy nevim ale strilecka s revem motoru, vybuchu a padajicich domu je i presto mnohem tissi nez nasledujici reklama.
Mě doprovodná grafika nevadí. Nova, Prima, RTL, ProSieben nebo Sat.1, to vše jsou komerční kanály, které jen dělají reklamu na pořady, které budou vysílat.
Komerční televize vysílají to, co se masám líbí. Pak je tu skupinka lidí, kam patříte vy nebo já, kteří raději shlédnou ČT2, National Geographic nebo Discovery. Na druhou stranu, když se podíváte do programu, co vysílají německé komerční programy jako RTL, RTL 2, Vox, ProSieben, Sat.1 nebo Kabel 1, tak zjistíte, že sra*ky se vysílají už všude.
Neuvěřitelné - Rada sama neví, co dělá (cituji z článku: ...ředitelka odboru analýz televizního vysílání RRTV Martina Šotková. Podle jejích slov však tento regulační orgán zatím žádnou takovouto stížnost řešit nemusel...) Ovšem stačí se například podívat do Zápisu ze zasedání Rady z 21.9.2010: "Souhrn podání k televiznímu vysílání pro zasedání 17/2010 - Rada se seznámila s následujícími podáními k obsahu televizních programů doručenými v období 7.–30. srpna 2010: ...CET 21 spol. s r. o./Nova, logo Talentmanie do obrazu při vysílání pořadů;...". Takže Rada nefunguje, televize si dělají co chtějí (co když jednou bude to logo přes celou obrazovku a z filmu zbyde jen zvuk? Určitě to bude zase v pořádku.), jediná šance je se na to nekoukat.
Zrovna včera jsem koukal na Primu a objevil se tam ten jejich kalendář. Že maj u loga navíc to o tom talentu, beru. Je to malé a neruší to. Ale ten kalendář vyloženě ruší. Na druhou stranu, dokud to nezačne praktikovat i ČT, tak mi to zas tak nevadí, protože komerční TV sleduji tak málo, že to nějak přetrpím. To už mi daleko víc vadí hlasité reklamy, kterých je navíc během pořadů až moc.
Mě to vůbec nevadí. Na Primě, německých a slovenských TV to je děláno vkusnou grafikou a výrazně to neruší. Snad jen ta reklama během Talentu, kdy se jakoby obraz zkroutí do jakési opony a tam se objeví logo sponzora, je kýč jako prase, ale přežiju to. Na Nově byly ty informační vpády o začátku Telemánie hodně laciné a v duchu regionální estrády. Jenže takto působí nejen ta Telemánie, ale i celá Nova, tak proč ne. Navíc se na tuhle televizi stejně dívám jen výjimečně.
Na co si nikdy nezvyknu a co považuji za mnohem větší zlo a zásah do původního díla, je ustřihávání závěrečných titulků. V Německu se to praktikuje už skoro dvacet let a Joj s Markízou už to také dělají. Divím se, že tvůrcům filmů a seriálů tohle nevadí, protože se pak divák o nich vůbec nedozví.
Docala by se mi líbila obdoba populárního pluginu AdBlock, který v prohlížečích blokuje reklamu. Doufám že s nástupem televizí jako je MagicBox (viz dnešní článek na technetu) se budou moci doinstalovat i takovéhle filtry, které by v době reklamy přeply na zvolenou TV stanic (hudbu, hodily obrázek atd).
Co si o tom myslíte kolegové diskutující?
Bylo by to jistě fajn, ale je to nereálný. Buď by to bylo nelegální anebo nějak placené. U nás je možné obojí, stačí trochu zalobovat na správných místech, mít známosti v médiích a je to. Pochybuju, že by takováto hračka nechala management televizí jen tak v klidu.
Že by pak všechny televize kromě ČT musely být placené. Oni inzerenti nejsou blbí :-). To nepůjde, ale chovat slušně (s tím zvukem a spoty jen uvnitř ohraničeých bloků) by se určitě mohli, aniž by zchudli.
Nedavno jsem o necem takovem uvazoval, konkretne tedy cilem nebylo prepnuti kanalu, ale pouze automaticke ztlumeni zvuku behem reklamniho bloku. Bylo by to celkem snadno realizovatelne pomoci rozpoznavani audia znelek reklamnich predelu (zrejme by postacovalo mereni vykonu rozdilu signalu).
Pak by všechno byly sponzorské spoty. Ty jsou totiž mimo reklamní blok (před a za znělkou) a hlasitost mají samozřejmě taky vysokou. Už dneska jsou občas i tři za sebou. Je to normální podvod. Jak na diváky, tak na RRTV.
Mě většinou nevadí, až na ČT24. Protože tam je spodní lišta pořád, i v nezpravodajských pořadech. Tvůrci natočí nějaký pořad (třeba Retro) a nakonec jim kus obrazu nikdo neuvidí. To mi přijde trochu postavené na hlavu.
No, zrovna Retro ale není dělané pro ČT24. To že se na něm několikrát protočí je věc jiná. Možná by bylo lepší, kdyby se u takovýchto pořadů, které nejsou přímo pro ČT24 ta lišta nevysílala. Ostatně, Z1 také při dokumentech lištu nemá.
docela měto štve člověk se kouka na film a v rohu je logo a za logem ještě nějak blbovina kazi mě to sledovaní některych pořadu měly byto zrušit když maji pořad reklamy všude