Měl jsem v posledních dvou týdnech 3 obchodní balíky od České pošty a ani jeden nebyl doručen do druhého dne. Vždy se objevilo toto: "Pokus o doručení neuskutečněn z technických důvodů na straně České pošty - zásilka připravena k opětovnému doručení.". Jiné dva balíky u DPD byly sice doručeny v pořádku, ale jeden z nich byl uvnitř poškozen. Takže si člověk moc nevybere, všude je něco.
5. 12. 2011 Balík z online obchodu předán poště (sms z pošty) - doručení na poštu, kde má být garantováno dodání na druhý den. 7.12.2011 Balík na poště (taktéž sms). Naprostá spokojenost, to, že balík přišel o den později, to mi ani tak nevadilo, stejně jsem si ho mohl vyzvednout až 7.
No a druhá zkušenost: Obchodní balík předán poště 14. 12. 2011, dodnes marně čekám. Sledování na webu ČP naprosto prázdné. No, jsem zvědavý, co se bude dít...
Zeptejte se vedoucí u vaší pošty. Zajisté vám tajně prozradí, že zaměstnancům pošt přestali proplácet přesčasy. Balík je tedy z balíkové pošty (zhruba každá pátá, svého druhu oblastní) doručen pouze do meziskladu na vaši poštu doručovací, která vám pouze hodí francli do schránky. Tuto francli totiž nosí pěší doručovatelé, zatímco balíková pošta jezdí autama. Pošta pak tajně spoléhá na to, že si pro zásilku přijdete a oni to nebudou muset doručovat vůbec. Pokud si ovšem zažádáte o náhradní doručení, jistě se o něj "pokusí" - a pokud si i hodně lidí bude na tyto praktiky stěžovat, třeba to manažeři přehodnotí.