ked sa znizovali prepojovacie poplatky v CR o 0,40 Kc zareagovali len dvaja, Ufon a 802VOX, ktori znizenie premietli v plnej miere do znizenej ceny volani. Ostatni borci boli nenezrani, slusne povedane. Uz vtedy vsak CTU tvrdil, ze znizenie PP povedie v prvom rade k moznosti znizenia koncovych cien. Na to, aby to aj presadil, uz nemal guraz alebo bol druhou stranou uspaty.
Teraz, uz plati aj direktiva EK, podla ktorej operatori musia ceny volani stanovit na zaklade skutocne nutnych nakladov a kalkulacneho vzorca. Ked sa znizuje jedna z nakladovych poloziek /PP/, musi sa to prejavit aj v konecnej cene. Bolo by to teraz CTU aj operatorom opat dorazne pripomenut a hlavne zo strany odbornych redakcii ich sustavne bombardovat neprijemnymi otazkami a ziadat na ne v zmysle informacneho zakona odpovede a tie predkladat uzivatelom, aby sa konecne pohli. Inak v stade zostane vsetko po starom.
Ani organizacie na ochranu spotrebitelov nie su 2x aktivne v tomto smere, takze bude to zavisiet od redaktorov a prispievatelov lupy, mobilmanie, telefonujeme, mobilu, dsl, atd. atd. Lebo cesky a slovensky obcan bude nadalej ochotny platit 3-4 krat viac za tie iste sluzby tych istych operatorov ako Holandan, Dan, Rakusan, Cypercan ap. pri polovicnych zarobkoch oproti spominanym. Utecha, ze Bulhar plati este viac, je slaba ale pre vacsinu z nas, zrejme, postacujuca.
CTU ako aj TU SR takymi su a myslel som predovsetkym na ne. Ani regulatorom ani operatorom by ale nebolo prijemne sustavne poukazovanie na nase deformovane trhy a prirovnavanie ich cien s cenami napr. v spominanych krajinach, kde funguje konkurencne prostredie.
operátorů, kteří reagovali na snížení propojovacích poplatků je z oblasti VoIP více. Například v síti Mikrotech je momentální cena volání do mobilních sítí 2,29 Kč za minutu hovoru při sekundové tarifikaci od první sekundy. Pokud projdete ceníky VoIP operátorů, určitě naleznete více příkladů.
Nejen jim nešel web, ale i některé ceny (např. do zahraničí) nebyl zrovna žádný šlágr. Tak jsem s firmou skončil taky od 802 u IPVOX, kde se ty změny terminačních poplatků taky promítají.
Ano, pan kolega Mencner. Mikrotech v sucasnosti je tahun poskytovatelov VoIP, v spominanom obdobi vsak znizovali len ti dvaja. A vtedy CTU vyhlasil, ze to robi v zaujme znizovania koncovych cien pre klientov jednotlivych sieti.
Průběžně reagujeme na snižování propojovacích poplatků, při prvním snížení v roce 2008 jsme určitě ceny snížili. Nedovedu bez přípravy odpovědět s jakým zpožděním, bylo nutné upravit propojovací dohody. To jen pro doplnění, pravděpodobně jsme v té době nebyli první operátor, který reagoval snížením koncových cen.
Prý jste nejlevnější, ale ten váš web, to myslíte vážně?
Chtěl jsem u vás zřídit firemní účet, ale když jsem viděl "Pri psani nepouzivejte, prosim, uvozovky, apostrof a znaky ? & ; \ Pokud mate v nazvu nejaky z techto znaku, kontaktujte po uspesne registraci infolinku a nazev vam bude spravne opraven." tak jsem si to rozmyslel. To u vás funguje všechno takhle?
Když už chcete moje peníze, tak se chovejte jako operátor a ne jako nějaký joud. Nakonec to mám u 802, protože jsou sice dražší, ale tváří se jako profesionálové a ne jako nějaký Franta z vesnice, který může zítra zavřít krám.
určitě je vždy co zlepšovat. Děkuji za Váš názor, budeme se snažit naši službu internetové telefonie dále rozšiřovat a vylepšovat.
Služba 802, resp. RIO media je jistě kvalitní, otázkou je, jak se bude tato služba dále rozvíjet pod vedením nového vlastníka, případně po dalším prodeji.
Našim cílem není prodej sítě, ale stabilní VoIP služba s příznivou cenou pro koncového zákazníka.
nemalým problémem je už pouhé porovnání ceníků hovorného, neboť ty jsou účelově nepřehledné. Mimo poplatku za přidělení čísla (= za zřízení linky) mohou obsahovat: měsíční paušál, v některých sítích tzv. minimální hovorné, tarif pro hovory do pevné sítě ve špičce a mimo špičku, tarif pro hovory do mobilní sítě (zpravidla stejný pro období špičky i mimo špičku), v některých sítích pak speciální tarif pro hovory ve vlastní sti a tarif pro hovory do "spřátelených" sítí. K tomu všemu přistupuje způsob tarifikace od 1+1 sec až do 240+240 sec, což velmi nenápadně zvyšuje cenu hovorného až o 71%. Nepřehledné ceníky dále obsahují i ceny za hovory do zahraniční a řadu cen za hovory na různé speciální služby.
Jediná možnost, jak ceníky vzájemně porovnávat, je vytvořit si reálné modely měsíčních hovorů pro domácnost a malou, středí i velkou firmu a pomocí těchto modelů vypočítat modelové měsíčná výdaje za telefony. Do výpočtu navíc musí být zahrnuto i navýšení vlivem různých způsobů tarifikace. Výsledné porovnání 355 ceníků tuzemských tel. sítí je zveřejněno zde: http://www.xphonet.cz/index.php?tc=registr&t=1&m=1&pc=porovnani-ceniku&p=4 Tabulku si lze srovnat kliknutím na záhlaví jednotlivých sloupců. Z porovnání je dobře vidět, jak různá může být faktura za stejné množství hovorů ...
> "Nařízení ČTÚ přišlo skutečně neočekávaně, nebylo ani předběžně nebo obecně anoncováno".
Alespoň na pravidelných setkáních předsedy ČTÚ s novináři to bylo avizováno hodně dopředu, s tím že půjde o metodu půlročních skoků v řádu 30 haléřů. Přesné částky ale byly zveřejněny až s nynějším cenovým rozhodnutím.
Opravdu si myslíte, že by čtvrtý operátor nepřinesl konkurenci? A proč žehráte na málo frekvencí, když část frekvenčního pásma byla zcela nesmyslně "rozdána" stávajícím operátorům loni? Není "práce" pana Dvořáka ve prospěch našeho mobilního oligopolu spíše odsouzeníhodná?
Možná máte čísla jak si navzájem opové "dluží" ohledně terminačních polatků.Imho jste to s tou stovkou ale přehnal.
To by zabilo neomezené tarify, bó žadný z opů by do nich nešel.
Navrhuji Ufonovi vylepšit zásadně pokrytí, udělat ppředplacenku,klidně zavést roumnou cenu v jeho síti(ne zdarma) snížit volání "ven" a hned by se ledy pohli.Sice ne hhned, ale do dvou let určitě.
Ufon je dobrá vysílačka, ale tím to taky končí. Mizerná síť a nestandardní mizerné přístroje (a v tom se nic nezmění) to nezvrátí, ani kdyby měli tarify a účtování jako VoIP operátoři. Bohužel.
Snížení telefonních propojovacích poplatků, hovory do mobilních sítí pod magickou hranicí dvě koruny, bez paušálu.
Český telekomunikační úřad pokračuje k 1.7.2010 ve snižování regulovaných cen za terminaci hovorů v mobilních sítích V návaznosti na snížení těchto propojovacích poplatků, zareagovala opět jako první firma Mikrotech snížením svých cen volání pro koncové zákazníky z 2,19 Kč na 1,94 Kč bez DPH a to od 1.7.2010. Tato cena platí při sekundové tarifikaci již od první sekundy.
Firma Mikrotech uplatňuje politiku snižování cen propojovacích poplatků průběžně a zůstává tak stále nejvýhodnějším VoIP operátorem v České republice. Změna se také postupně projeví ve snížení velkoobchodních cen pro cca 50 partnerů firmy Mikrotech v celé České republice.
zdroj: http://voip.mikrotech.cz/tisk/ http://voip.mikrotech.cz