Právě jsme se nastěhovali do nových kanceláří na Praze 1 a rozhodli se pro ADSL. Tak jsme nechali zřídit pevnou linku. Volám do Nextry, že chceme ADSL a odpověď: Na žádosti musí být uvedeno vaše referenční číslo z faktury až vám přijde, bez toho to nelze (ale první faktura přijde až za měsíc). Až ho budete mít tak pak zřízení trvá do tří týdnů. Volám na ČT : toto referenční číslo nemůžeme předem sdělit, protože ho sami neznáme, to se vygeneruje až s první fakturou, ale nechtěl byste náš internet express, budete ho mít do 4 dnů.
Měl jsem na výběr ČT okamžitě vs. Nextra za dva měsíce a po tu dobu trpět v kanceláři na dialupu a zaplatit 20.000,- na telefonních poplatcích.
Postavení ČT je proti alternativním poskytovatelům (minimálně u nových linek) ve značné výhodě.
Bohužel jste špatně pochopil informace od ČTc. Ty 4 dny to bude trvat od chvíle, kdy budete mít referenční číslo. Alternativní operátor je na tom úplně stejně jako ČTc. Oba musí (zatím) čekat na první fakturu, kde se objeví referenční číslo (zatím).
Takže šlo jen o jinou formulaci a ne o znevýhodnění alternativce.
Moji rodice se ted stehuji a potrebuji prelozit linku v ramci JEDNOHO domu mezi dvema bytovymi jednotkami. Na CT se dozvedeli, ze jim to radi prelozi, kdyz si podaji zadost a zaplati 3000 (slovy TRI TISICE!) korun poplatek. Takze diky tomu moji rodice konecne po skoro triceti letech zrusi pevnou linku a prejdou na mobil v kombinaci s internetovou telefonii. Ja mam dojem, ze CT zakazniky proste nechce, zakaznik stejne jenom obtezuje a penize asi nejsou v zivote teto spolecnosti prioritou.
Vsude jinde kdyz se chci stat zakaznikem tak firmy delaji vsechno mozne aby prave ten zacatek byl pro mne co nejprijemnejsi (sest mesicu vedeni uctu zdarma, zrusena aktivace, mobil za korunu k tritisicovemu kreditu, vikendova volani prvni rok zdarma apod.), jenom Telecom nejenom ze zadnou slevu nenabidne, ale jeste napari 3000 pokutu za to ze si drze dovoluji chtit byt jeho zakaznikem.
Na mé zcela jasné dotazy jsem dostal od ČT zcela jasné odpovědi. Do čtyř dní od našeho telefonátu mi přijde samoinstalační balíček a ADSL na lince již bude aktivní. Není potřeba čekat na ref.číslo. Kdyby mi to tak zcela jasně nepopsala, tak jsem šel do Eurotelu koupit jako dočasné řešení Eurotel Data Express a objednal si ADSL u Nextry a počkal. Uvidíme jaká bude realita, rád poreferuji.
Když mi ČT oznámil jak dlouho budu čekat na zřízení tel. linky, (která v kanceláři byla po našich předchůdcích, stačilo zapojit číslo - žádný tahání kabelů), tak jsem hledal alternativu. Ale vyjádření Nextry k ménu požadavku na SHDSL od Telenor Networks bylo takové, že musím počkat až mě připojí ČT a pak mám teprve žádat, takže to opravdu nechápu.
Pobavila mě v článku informace o tom, jak Telecom pobíjí AO v počtu alternativních přípojek - bodejť by nepobíjel, když se velmi často stává, že zákazníkovi přes AO službu z "technických důvodů" odmítne zprovoznit, případně aktivace trvá z neznámých důvodů i hodně přes měsíc a přitom se stává, že zákazník si stěžuje u AO a ejhle, za skutečně několik málo minut mu volá kdosi z Telekoumu a nabízí jejich ADSL, které jim slibuje zřídit do 4dnů...to se to pak konkuruje, že Telecome?
Mel sem doma na zkousku Internet Express v te akci, co CTc delal nekdy pred 2 mesici (samozrejme sem to po 14 dnech vratil). Predpokladal sem, ze s pozadavkem na vyzkouseni "Vanocniho ADSL" me poslou nekam s tim, ze sem to uz na zkousku mel a proto me docela mile prekvapilo, ze mi to puci znovu. Aspon si tak ukratim cas do 13. prosince, kdy snad Telenor nainstaluje svuj DSLAM na moji ustrednu.
Tomu říkám atraktivní nabídka: 256 kbit za 850 Kč, 512 o 150 Kč dráž... buď jsem blbý a nepochopil jsem telekoumácký dárek správně, nebo jsou obchodní manažeři ČTc lidi z úplně jiné dimenze... vždyť 512 kbit se dá sehnat už za 700!!
Kvůli ADSL (od AO) jsme si u ČTc objednali telefonní linku a samozřejmě jsme o tom jejich obchodního zástupce informovali - že bychom rádi, aby bylo ADSL (od AO) zapojeno současně se zprovozněním linky. Prý to nejde.
Ale kdybychom chtěli ADSL od ČTc, to by to šlo zařídít hned.
Aby mohl AO ADSL objednat, potřebuje referenční číslo. Chtěli jsme vše urychlit, ale prý referenční číslo dostaneme až po zřízení linky.
Ale kdybychom chtěli ADSL od ČTc, to by to šlo zařídít hned.
Po zprovoznění linky jsme požádali o sdělení referenčního čísla. Dozvěděli jsme se ale, že naše telefonní číslo podle databáze Telecomu patří někomu jinému. (?!)
Ale kdybychom chtěli ADSL od ČTc, to by to šlo zařídít hned.
Z první faktury jsme tedy konečně referenční číslo zjistili a požádali jsme AO o zřízení ADSL. Po patřičné době Telecom žádost vrátil AO s tím, že máme zřízené špatné rozhraní.
Pak nám Telecom sdělil, že musíme požádat o změnu rozhraní (ale my chtěli ADSL od začátku!!) a zaplatit nemalou částku.
Ale kdybychom chtěli ADSL od ČTc, to by to šlo zařídít hned.
Zatnuli jsme zuby, celé martýrium podstoupili, rozhraní je změněné, AO znovu požádat Telecom o zprovoznění ADSL.
Po patřičné době Telecom žádost vrátil AO s tím, že máme zřízené špatné rozhraní.
Uplynulo několik měsíců, a kvůli obstrukcím Telecomu ADSL stále nemáme. Ale kdybychom přistoupili na to, že ho budeme mít od Telecomu, tak bychom ho bývali měli do dvou dnů.
Už vůbec nevíme, co dělat. Je to sabotáž AO ze strany ČTc nebo "jen" bordel v Českém Telecomu?
Při tomto přístupu není divu, že většina nově zřízených ADSL linek je ČTc - když AO Telecom bojkotuje.
v zadnem pripade se nechci zastavat CTc, ale oni vysli z ceniku, ve kterem je prelozeni stanice za nejakou sumu. Do tohoto ceniku bohuzel nejde zakomponovat to, ze u Vas slo o prelozeni v ramci domu. Jde totiz o to, ze kdyby se nastehovali na druhy konec mesta a CTc k nim musel tahat treba stovky metru kabelu, tak se cena nemeni.
Zaplatil byste v tomto pripade desetitisice, tedy skutecne naklady ??
Vyuzivam presne tu sluzbu o ktere se zminujes a jsem celkem spokojen. Rychlost cca. 420 kbps, online uz nehraju ale kdyz jsem zkousel CS tak byly pingy do 50 ms.
Zridil jsem si tel.linku od CT a hned nato ADSL od Nextry, referencni cislo jsem nemel, ale Nextra ho bez problemu do 1 dne zjistila od CT sama a poslala mi navrh smlouvy následující den od telefonicke objednavky.
Zajimave je, ze moje zkusenost je v tomto smeru naprosto opacna.
Tady je moje zkušenost s intalačním balíčkem -
5.října jem žádal telecom o instalační balíček
inernet expres start na 14denní zkoušku
8.řijna mi byla služba aktivována
5.listopadu mi přišla smlouva
Od doby objednání volám každý týden do telecomu
že to ještě nemám doma (že prý nemají odpověď z centra)
Dnes je 13listopadu, telecom vesele rozdává balíčky
k vánoční akci a já stále čekám.
Takže když vám operátor řekne že vám to pošlou do
5 dnů moc mu nevěřte protože pěkně kecá.
A kdyby mu dali slevu, tak by jiny zakaznik na ne dal zalobu, ze on to musel platit, to je nevyhoda dominantnich operatoru.
Kdyz je to v ramci domu, tak si ty draty muze natahnout sam, jestlize tam jsou jiz 30 let, tak to pravdepodobne majetek Telecomu neni a s draty si muzete delat, co chcete (zalezi, co je to za dum).
Mě to přišlo rychle, zapojil jsem a jelo, po stažení asi 250MB se to zpomalilo na 64kbps, po 13 dnech jsem to vrátil. Logistika celkem bez problému. Jistě, v těch tisících pár % selhání bude.
Prodávat za levno umí každý, ale dělat zisk jako dělá telecom ne. A že k tomu použijí všech dostupných prostředků, dokud to bude státní podnik, tak to bude stále já na bráchu.
Hodnota ADSL pripojeni 256/64 a jeste ke vsemu s 250MB/tyden limitem na snizeni rychlosti je tak 300,- Kc i s DPH. Vic za to, at se na me nikdo nezlobi, fakt nemuzou chtit. Vzdyt to je jen jako 2x (a neco) rychlejsi dialup (64+64=120, modem=50).
Presne tak, na to, abyste mohli vyuzit LLU u tech 2 operatoru (Telenor a Bluetona-CRA), tam si musite nejprve za 3500 bez DPH zridit "drat" od Telekomunistu, pak cekat na to referencni cislo a nasledne, po 2 mesicich mozna vam to operatori premeni.
Infolinka BT se netaji, ze Telecom jim to zdrzuje a proto dosud nevedi (resp. mi to ani po 4 dotazech nesdelili), do jakych ustreden (dekad) umisti sve DSLAMy (pro LLU - pronajem mistni smycky), prestoze to jeste zacatkem listopadu inzerovali, ze termin spusteni bude rijen, nyni inzeruji, ze termin spusteni je listopad a presto nevi, do jakych ustreden to daji? Trochu zvlastni.
Je sice nasnade, ze Telecom se tomu LLU bude branit, ale to se ti operatori toho nemohou ujmout trochu razantneji? Asi ne.
Proč? Protože na to nemám nervy a čas. Ale jestli se to takhle potáhne dál, tak už asi něco podniknu.
Mě to totiž vůbec nepřekvapuje - kdykoliv jsme něco od Telecomu chtěli, tak to byl problém táhnoucí se měsíce, ať šlo o opravy linek, fakturaci za neexistující a zrušené linky, odstranění sloupu z našeho pozemku, atd.
Takže s tím, že budou problémy, vlastně počítám, a víc by mě překvapilo, kdyby vše fungovalo hladce.
Jen kdysi dávno LLNET a zřízení tarifu Internet 99 fungovalo dobře.
Škoda samozřejmě vzniká, ale je těžké prokazatelně vyčíslit snížení produktivity.
Relevantni duvod je jediny. Pravdepodobne dochazi k poskozovani Tve firmy. Pokud skutecne veris tomu, ze Te poskozuji, je ve Tvem zajmu, aby to prestalo.
To, ze na neco nemas ani nervy ani cas, je presne to, s cim CTc kalkuluje - tedy nekalkuluji samozrejme primo s Tebou, ale s chovanim trhu. Pokud s tim neco neudelas, bude se s Tebou vyjebavat tak dlouho, dokud si to nechas libit.
Mohl by mi prosím někdo podat odbornější informaci, na čem že záleží dostupnost ADSL v určité lokalitě? Bydlím na vesnici kousek od Prahy a kolem dokola je ADSL již dostupné, ale na vesnicích prostě ne. Myslel jsem, že když se zprovozní určité předčíslí, tak to pojede. Takhle mi to připadá, jakoby to zprovozňovali extra pro každé město nebo vesnici. Nerozumím tomu... :/
Dostupnost závisí v prvé řadě na (ne)vybavenosti místní ústředny Telecomu zařízením pro ADSL - D-Slam - i když už v ústředně nějaký bude, ještě není vyhráno, protože tel linka musí splňovat určitá kvalitativní kriteria - délka vedení od ústředny k vám nesmí aktuálně být větší než 3,8km (ale leckdy to nelze zřídit ani při menší délce - viz dále), ověřují se i kvalita linky, odpor, zarušení atp, linka dále nesmí být podvojná a tuším že překážkou je i zapojení do tzv. PCM.
Mě u Nextry řekli, že ČT jim ref.číslo sdělit odmítá. A ČT tvrdí, že ref. mi nemůže sdělit protože se vygeneruje až při vytváření první faktury, ne dřív.
Co by ne: mam ADSL od zacatku, ted 512/128/10GB za 1200 bez DPH a jen cekam na 24.11., kdy slibuji kolokaci na me ustradne, abych presel k Telenoru na 2048/384/20GB za 1100 bez DPH.
Pri tom porovnani si zridit ted ADSL pres Telecom je blbost, je to jen dano tim, kdy ta kolokace bude.
Překládat linku je blbost, a za blbost se platí! Správný postup je tento:
1/ linku zruším (měsíc předem) - to je zdarma.
2/ Pokud jsem pako a pevnou musím mít, přihlásím si ji na nové adrese; to je za 1 Kč.
3/ Pokud mám jakoukoli jinou možnost, tak už se k Telecomu nikdy nevrátím!
Neztrácejte čas s ADSL a raději se podívejte po nějaké wifině (levnější a bez FUP). Okolí Prahy už je pokryté celkem slušně. (www.internetprovsechny.cz - Wi-Fi sítě).K pokrytí signálem:
Připadá Vám to naprosto správně. Na ústřednu se signál přivádí optikou a pokrytí je pak do 3 km kolem. Kdo je vně tohoto ,,magického kruhu´´ nemá šanci. Takže pokrytí není plošné a není vázáno na očíslovací plán, ale na geografickou polohu ústředen. Pokud bydlíte dál než 3 km od ústředny (a ta může být klidně ve vedlejší vesnici 6 km daleko), tak...
Tak tomu říkám vrchol zvrhlosti! Oni se ještě chlubí s tím, jací jsou darebáci! Nechápu, jak je možné, že někdo má ještě chuť si s nimi něco začínat, nebo od nich něco chtít. To je stejně absurdní, jako kdybych zbožňoval svého pekaře za to, že mi prodává tejden starý plesnivý housky za 10 Kč/ kus! Je vidět, že těch 23 melounů pokuty, co dostali bylo opravdu směšně málo. Panebože, nakopej jim všem p...l, když to tenhle ubohej stát nedokáže! Nejvyšší čas, aby je někdo zprivatizoval a vytuneloval. Ten, komu se to povede by zasloužil státní vyznamenání.
To není ,,dělání zisku´´ ale prachsprostá zlodějna! Navíc Telecom není státní podnik, ale A.S. a stát je majoritním (51%) držitelem akcií, takže pouze pobírá dividendy a do řízení firmy má nejvíc co mluvit. Bohužel v tomto případě do řízení Telecomu buďto nemluví nikdo a nechává management škodit (proč asi a za kolik?), nebo do toho někdo mluví a mluví blbě. (pravděpodobnější je první možnost). V obou případech je to ke škodě zákazníků Telecomu a následně i firmy, protože kdo může a není padlý na hlavu, ten rychle uteče. (za letošek přes 60.000 linek).
Řešení:
Využijte přísloví: když se dva perou, třetí se směje, a zkuste wifinu (www.netron.cz)- Ostrava a okolí, nebo někoho jiného, kdo je poblíž. Přítomnost wi-fi sítě poznáte podle typických antén na střechách nebo v oknech. Telefonní provoz pak lze zajistit dvěma způsoby:
1/ IP telefonií (Fayn, Skype) - www.fayn.cz, www.skype.cz - vhodné pro firmy, pracující v rámci definované lokality.
2/ VPN u mobilního operátora - (Business služby). Vhodné pro firmy, které mají větší podíl mobilních zaměstnanců (míněni obchodní cestující). Obě možnosti (ta první zejména!) jsou mnohem levnější, než pevné linky Telecomu! Vaši komunikaci s AO a Telecomem doporučuji poslat na antimonopolní úřad, protože za tohle si Telecom zaslouží důkladný kopanec!
Pevná linka Telecomu = nejhorší možné řešení jakéhokoliv telekomunikačního problému!!!
Díky za informace!
Jsem od Prahy tak 20 km, do 10 km ode mne není nikde nic, už po tom pasu několik let. Informoval jsem se techniků a ústředna je opravdu mimo dosah, aby ADSL bylo možné zřídit. Zbývá tedy snad jen připojení přes mobilního operátora, což už je asi ta největší nouze, i když pořád lepší než dialup. Snad se to ještě trochu vyvine :/
Dostupnost ADSL je závislá hlavně na dvou podmínkách -1. na ústředně, ke které jste připojený musí být instalovány dislamy -2.na vzdálenosti od ústředny resp.délce vedení k Vám do tlf. zásuvky. Ta je ještě závislá na rychlosti a průřezu vodičů.Tj.při rychlosti 512/128 a dobrém vedení 5 km.
Dále Vás musím upozornit že Č.T. a.s. negarantuje přenosovou rychlost, pouze uvádí maximální viz. obchodní podmínky. Já na Vašem místě s ohledem na stále větší bordel a tunelování Telekomu bych se raději ohlédl po jiné možnosti připojení.
Operátor nekecá, ale má od vedení předepsaný postup, aby zákazníka dostal na první dojem. To ostatní už není, tak důležitý. Musíte si uvědomit že v současné době Č.T. a.s. v "žádném případě" nejde o Vás. Jde o to vytunelovat společnost před prodejem.
S tou rychlostí - oficiálně CTc tvrdi, ze rychlosti jsou
do 3 km - 1024/256
do 3,4 km - 512/128
do 3,8 km - 256/64
takze o 5 km lze asi pochbovat. jedine ze by CTc kazal vodu a pil vino.
Drobné doplnění: jediná garance Telecomu spočívá v garanci minimální datové propustnosti tel linky - což je stejná hodnota jako pro dial up - tzn pár kbit (6-7?)
...referenční číslo se s konečnou platností přiřazuje při realizaci objednávky (tj. při sw realizaci zřízení tel.stanice, případně ISDNky)...není třeba čekat na doručení 1."papírové" faktury....
asi mas pravdu, ze ref. cislo prideli ihned pri zpracovani pozadavku na zrizeni linky, ale neni zadna (legalni) moznost se toto cislo dozvedet driv, nez z prvni faktury...
Vzdálenost co jsem uvedl je při optimálních vlastnostech vedení,tj.vodiče o průměru 0,6 mm a hluku menším než 6 dB.Žel v rámci ceny se delší dobu dávají kabely s vodiči o průměru 0,4 mm a tím se vzdálenost zkrátí při 512/128 na 3km. No a v kombinaci těchto vodičů je možno uvedených vzdáleností dosáhnout,také kabely nikdy nevedou přímo.S ohledem na to že příslušný zaměstnanec Č.T. a.s., který žádosti vyřizuje nemá většinou přístup k těmto informacím /o obchodních zástupcích nemluvě/, je lépe uvést vzdálenosti kratší.
Tak tady je to spis jejich silou a velikosti reklamni kampane co si mohou dovolit. Jejich telefon 800 123456 zna snad kazdy a kdo zna bezplatne cislo nejakeho jineho operatora. Ne vse je nekala soutez a kdyz da Telecom do reklamy na IE mnohonasobne vic nez ostatni operatori na svoje produkty, nekde se to projevit musi.