Vlákno názorů k článku Vávra a ztrátový SimpleCell chtějí získat stovky milionů přes Xixoio, které připomíná letadlo od xls - Nechtěl bych se k tomu vyjadřovat z hlediska...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 2. 2022 16:06

    xls

    Nechtěl bych se k tomu vyjadřovat z hlediska financí nebo tokenů, to si každý může vyhodnotit sám, spíš mě zaujal ten příběh o "chytrých elektroměrech". Podobných chytrých měřáků elektřiny, vody, plynu aj. s různými technologiemi jsou už vyvinuté mraky, ani cena nebývá problém. Problém je v tom, že se nějaké šetření tím, že budete každou hodinu kontrolovat počítadlo, nedostaví, to vás dřív přestane bavit (anebo to jednoduše přestane fungovat). V podstatě jediná šance je v tom, že si distributor el., plynu... spočítá, že se mu vyplatí investovat do bezdrátu místo pochůzkářů a ty peníze do toho dá. Ani v tomto případě to nemusí být úplně výhra, protože místo placení sítě se mu možná vyplatí, aby to 1-2x ročně pochůzkář projel nebo prošel s přijímacím odečtovým zařízením (dosah desítky-stovky metrů).

    17. 2. 2022, 16:07 editováno autorem komentáře

  • 17. 2. 2022 16:37

    jlmd

    A pokud už chce někdo šetřit, tak jedině např. tím, že má rozdílné sazby (d25d, D26d apod). a když ví, kdy je nízký tarif, tak pustí pračku, myčku, sušičku apod.

    Ale tyhle rozpisy zapínání/vypínání má distributor k dispozici, takže není problém se podle nich řídit.

  • 17. 2. 2022 19:03

    PF

    Ani ty rozpisy časů nemusíte hlídat. Pokud máte dvoutarif, máte obvykle k "velkému spotřebiči" přiveden signal HDO z elektroměru, který vám jej vypíná v době VT a můžete si jej "napojit" na další spotřebiče jako je pračka, atd.

  • 18. 2. 2022 7:57

    jlmd

    No na moderní pračky, myčky nebo sušičky, které nemají mechanické programátory, to bohužel nejde.

  • 17. 2. 2022 19:17

    Jiří Eischmann

    Elektroměr s hodinovým odečtem má smysl, pokud jedete na spotu a máte tak i hodinové sazby. Pokud totiž máte klasický elektroměr s odečtem jednou do roka, tak se vám účet za elektřinu vypočítává podle spotřební křivky pro daný typ zákazníka. Můžete tak nakrásně spotřebovávat přes noc, ale stejně vám to rozpočítají do denních hodin s vyššími sazbami. Pokud máte elektroměr s hodinovým odečtem, tak se to počítá ze skutečné spotřeby v danou hodinu.
    Ale to je záležitost distributora, nevím, jaký má smysl elektroměr, který bych si někde instalovat já sám.

  • 18. 2. 2022 9:34

    Lukas1500

    Mně by třeba stačilo, kdybych věděl, za kolik právě elektřinu nakupuji nabo za kolik jsem ji nakoupil. Dostat z těch distributorů či obchodníků vyúčtování je někdy nadlidský úkol. Standardně nám je posílají jednou ročně v červenci, čili půl roku po konci zúčtovacího období. Do té doby nikdo netuší, kolik byla skutečná cena za kWh. Na žádost o mimořádné vyúčtování k 1.1. dosud nebylo reagováno, na urgence rovněž a na infolince můžete nanejvýš poslouchat automat...

    Potíž některých "vizionářů" je, že nabízejí něco, co nikdo nepotřebuje a snaží se po takové službě uměle vyvolat poptávku, zatímco užitečné věci je nezajímají.

  • 18. 2. 2022 23:18

    MichalH

    Máte v tom trochu zmatek, pokusím se vysvětlit:
    - elektřinu nakupujete za cenu, kterou jste si s OBCHODNÍKEM (nikoli distributorem) domluvil ve smlouvě a nebo podle ceníku (máte-li smlouvu na dobu neurčitou)
    - obchodník Vám posílá vyúčtování v červenci, protože máte termín odečtu někdy v červenci (možná v červnu). Nejde tedy o zaslání vyúčtování půl roku po konci zúčtovacího období (tj. zúčtovací období != kalendářní rok). Termíny odečtu jsou rozvrstveny do celého roku tak, aby je někdo fyzicky byl schopen provést. Max. doba, kterou byste měl mít mezi dvěma odečty je tuším cca 18 měsíců, ale většinou jde o +- 12 měsíců.
    - nevím sice k čemu by vám bylo mimořádné vyúčtování k 1.1., ale možná by spíše bylo vhodné požádat (distributora nikoliv obchodníka) o mimořádný odečet k 1.1. (na toto máte zdarma nárok 1x ročně), nicméně ani tak nevím, čeho byste tím dosáhl.
    - s posledním souvětím souhlasím :-)

  • 21. 2. 2022 9:56

    Lukas1500

    Děkuji za vysvětlení a popis současného stavu. Pokud potřebujete provést rozúčtování za celý kalendářní rok, musíte k tomu znát veškeré výdaje za toto období. Počítat je podle ceníku / ceníků není tak snadné, jak to vypadá. Faktura zaslaná v červenci znamená, že byste musel do července čekat s rozúčtováním. Proto ten mimořádný odečet a mimořádná fakturace dříve než za půl roku.

    Úplně nejlepší by bylo vidět na displeji elektroměru částku, která byla spotřebována a která se také objeví na faktuře. To by samozřejmě vyžadovalo obousměrnou zabezpečenou komunikaci s elektroměrem a na to si asi ještě pár desítek let počkáme. Stačilo by tedy aspoň zjistit tuto částku přes webové rozhraní distributora nebo obchodníka. Samotné vydání faktury by mělo probíhat automaticky, nezávisle na fyzických schopnostech zaměstnanců. Odečet stavu může probíhat klasicky nahlášením stavu, případně sofistikovaněji vyfocením nějakého QR kódu z displeje a nebo úplně nejlépe datovým přenosem.

  • 18. 2. 2022 11:24

    SB

    „Hodinovým odečtem“? „Na spotu“? To jsem nikdy neslyšel. Co by to mělo být?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).