A TV zase nemá právo nutit diváky, aby na ten debilní sajrajt koukali. Já osobně chytám terestriku a reklamy řeším tak, že uteču na jiný kanál, nebo debilgraf rovnou vypnu. A dokud budou mít debilbedny vypinač a volič kanálů, není co řešit. Až o tyhle dvě vymoženosti přijdou, vytáhnu síťovou šňůru ze zásuvky, TV odvezu do sběrného dvora a přestanu platit koncesionářské poplatky.
Takže ještě jednou. Tady se s Vámi nikdo nedohaduje co je nebo není běžné v zahraničí. Znovu se ptám, Vy znáte smlouvy mezi poskytovatelem a zákazníkem v zahraničí? Jak mají nastavené podmínky pro zpětné přehrávání? Protože jinak je Vaše argumentace jenom plácnutí do vody. U nás se bude jednat o novou věc a poskytovatel na ní bude určitě smluvně reagovat. Tady se jedná pouze o boj mezi dvěma obchodními partnery, kdy jeden nabízí produkt a druhý ho prodává. Problém je, že ten kdo nabízí zároveň chce určovat, jakým způsobem se musí prodávat. V základní nabídce by měly být programy veřejnoprávní televize a ostatní ať si určí poskytovatel sám. Chceš do základní nabídky, tak si připlať, ne obráceně. Spíše mi to připadá, že se Prima připravuje na budoucnost, kdy skončí pozemní vysílání a ona přijde o cca 50% trhu. Co se týče reklam, tak s nimi nemám problém, beru je jako nutné zlo. Nejsem fanatik s ovladačem na klíně, který hned přepíná nebo posouvá program. Ale pokud sama Prima přiznává reklamní blok na 27%, tak to je cca 16 minut, k tomu si přidejte upoutávky na pořady, sponzory pořadu atd., a jste na 20-22 minutách. To znamená, že v průměru z každé hodiny vysílání je jedna třetina reklama. To Vám přijde normální? Mě tedy ne. A že bych měnil poskytovatele kvůli vyřazení této televize z nabídky určitě nehrozí, zase tak exkluzivní program nenabízí. Jako normální chlap 50+ mám trochu jiné priority.
Ano, pokud by to bylo aktuální.
Ale já to uvádím hlavně proto, abych ukázal, že minimálně někteří zákazníci "remcají" právem. To, že mohou bez sankcí odstoupit od smlouvy jim ale funkčnost nevrátí - tedy z jejich pohledu je to rozhodně zhoršení. Nejde vždy o dožadování se něčeho, co není smluvně zaručena, ani neznalost možnosti odstoupit od smlouvy.
Není to jedno, jak to funguje ve světě, protože ČR není nějakým zapomenutým ostrůvkem kdesi v Tichomoří, ale je evropským státem, takže u celé řady věcí prostě přebírá zvyklosti z ciziny.
A co by nemělo být v souladu s legislativou? Zamezení přetáčení reklam (stejně jako třeba zamezení nahrávání) rozhodně nic neporušuje a ostatně divák na možnost přetáčet reklamy žádný zákonný nárok nemá.
A vy máte smluvně garantováno, že si reklamy přetáčet můžete? Pak kontaktujte svého poskytovatele služeb, resp. můžete bez udání důvodu odstoupit od smlouvy, pokud dojde k její změně.
Co se týká zahraničí, tak vůbec nejste v obraze, protože nemožnost přetáčet reklamy je tam poměrně běžná věc a nikdo se tomu nediví jak jo-jo na provázku...
Zákazník "remcá" vždy při nějaké změně k horšímu, např. při zvýšení ceny, vyřazení některých programů, teď zase u toho přetáčení atd. Ale tak jde život a všechno se mění, takže skutečně jedinou volbou pro zákazníka při nespokojenosti je odstoupení od smlouvy. Tady se prostě nic lepšího vymyslet nedá.