Zbytečné jsou především všecky autorské zákony platné ve světě. Je naprosto nemorální aby někdo byl placený třeba za písničku ještě 70 let po své smrti! Povolil bych to na maximálně jeden rok po prvním zveřejnění díla! A i s tím bych měl značné osobní problémy, protože normálního člověka taky nikdo neplatí celý rok za jednu odvedenou práci!
Jenze to je porad jiny priklad. Vy mu platite kazdy mesic za jeden byt ktery uzivate. Ne za 50 virtualnich bytu, kdyz si v nem 50x uprdnete a mate tedy jeho "kopie".
Kopie neznamena (nema znamenat), ze ji v jednom okamziku vyuziva vice lidi. Je to pouze technicky prostredek, jak jiz zakoupene dilo zvukove interpretovat k posluchaci. Kopie tak vznika i v mozku poslechem ze zakoupeneho CD, mate to povoleno ve smlouve ? Nebo mate po poslechu ihned spachat sebevrazdu ? Podle Vasi teorie je tedy treba 500 strankova smlouva, kde je presne specifikovano, kdy, jak a s kym je mozne si ono uzasne CD nakonec pustit.
Zatimco vetsina pouziva neco, cemu se rika zdravy rozum. Ostatne by bylo dobre znat nazor samotnych autoru, co si o tom skutecne mysli.
Predstava ze nekdo bude platit extra castku za to, aby si mohl vytvorit kopii CD v jinem formatu vhodnem pro prenosna zarizeni je chora. Je to uplne stejne jako zaloha obsahu pevneho disku (protoze bezpecnost a spolehlivost), na to se taky nebudete nikoho ptat.
Fajn. Takže já si vyrobím z analogového nosiče digitální kopii, vypálím si své CD a budu ho přehrávat na nějakém jezevčíku, přičemž počítač, na kterém to budu dělat není a nedokáže se připojit k internetu. A teď jsem zvědav, co s tím britská OSA bude dělat! (chechtací smajlík).
Autor není za jednu práci placen vícekrát – ta platba se jen rozdělí na delší časové období. Ale nic vám nebrání koupit od autora rovnou veškerá autorská práva – a pak už nebude dostávat nic. Je to stejné, jako kdybyste si stěžoval, že majitel domu postavil barák jednou, ale vy mu pak nájemné platíte každý měsíc. Princip je úplně stejný – to měsíční nájemné je řádově nižší, než kdybyste ten dům/byt koupil.