Názory k článku Večerní nákupy přes Internet rostou

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 7. 2008 16:58

    Krakonoš (neregistrovaný)
    Nakupování přes internet je prýma věc:) akorát to poštovné je drahý :) Chtělo by to slevnit ČP !!škoda jen, že nejsou jinší alternativy:( jen ppl ale to je ještě dražší:)
  • 31. 7. 2008 17:51

    Jiří Macich
    Poštovné - nevím, nevím. V poslední době mám pocit, že na Internetu nakoupím lépe (levněji a s větším výběrem) než v některých kamenných obchodech i pokud připočítám poštovné i u drobnějších objednávek. Ale záleží na typu zboží. Třeba teď jsem si kupoval lampičku k pracovnímu stolu a i při připočítání poštovného vyšla o skoro stovku levněji než úplně ten stejný typ v kamenném obchodě, kde jí navíc měli jenom v jedné barvě, která mi zrovna neladí s nábytkem ;-)
  • 31. 7. 2008 17:59

    Karel Wolf
    Je to drsne, ale mam podobnou zkusenost. Kdyz ma e-shop centralu v Praze, tak preferuji osobni odber, nekdy je vsak postovne prijatelnejsi nez casova ztrata a nervy s transportem MHD domu :)
  • 1. 8. 2008 6:05

    Patrik Chrz
    Ono poštovné není až tak drahé, to spíš obchody částečně z pohodlnosti a částečně z neznalosti nevyužívají plně možností co ČP nabízí.
    Většinou využívají služby Obchodní / Profi balík, přestože tu samou službu by (levněji) poskytl cenný balík. Navíc poštovné zbytečně zvyšují o DPH, protože ho počítají paušálem a ne dle skutečných nákladů :-(
    Takový cenný balík do 2 kg stojí 51 Kč plus 15 Kč za pojistku na 30 000 Kč. Firmy si ale většinou účtují 100 až 150 Kč :-(
  • 1. 8. 2008 7:11

    Petr (neregistrovaný)
    Tady tomu koukám zase někdo rozumí...

    Obchodní balík se jmenuje obchodní proto, že je speciálně určen pro posílání většího množství zboží od obchodů. Takže obchodník sám dostane štítky s čárovým kódem, sám si je připraví a předá je najednou přímo k 'zadnímu vchodu' pošty. Navíc to neplatí každý den samostatně ale jednou měsíčně najednou.

    Pokud by to obchody posílaly jako Cenné psaní, tak s tím musí jako normální klient na přepážku. A představte si, jak by to asi na poště vypadalo kdyby si k okýnku nějdřív někdo donesl 20-30 balíků různé velikosti a pak minimálně hodinu čekal u okýnka než po pošťačka jedno po druhém převezme, každý zváží a zapíše do svého systému...

    Myslím že bys byl první kdo by nadával, proč takhle obchodník brzdí provoz na poště, že ty chceš jen koupit známky a musíš tam zbytečně čekat hodinu.
  • 1. 8. 2008 8:49

    Patrik Chrz
    Náhodou rozumí a dost :-)
    Já jsem 3 roky byl právě ten "obchodník co brzdí provoz na poště" :-). U nás to ale bylo částečně vynucené, Obchodní balíky mají omezený obsah a mimo jiné nesmí obsahovat výrobky z drahých kovů, což u velkoobchodu se švýcarskými hodinkami byl dost problém. I limitní částka pojištění 100 000 Kč byla moc malá. A k zablokování přepážky na hodinu jich nemusí být ani 20-30, stačí tak 15-20 :-). A ti, co si jsou koupit 2 známky, by si měli uvědomit, že firmy jsou tím, co poštu živí, nebýt jich, nebude tam ani pro ty dvě známky :-))

    A i obyčejné/cenné balíky, cenná psaní lze podávat hromadně - občas vypomáhám v nové firmě když toho má recepční moc. Prostě se to dá do přepravky a na poště se to šoupne do okýnka (normálně se předběhne fronta), oni si to večer "přeberou" a druhý den nám dají potvrzený podací arch když tam neseme další zásilku. To, že pošta tuto možnost moc neinzeruje, je logické, na obchodních balících vydělá víc :-)

    A co se složitosti vyplňování týče - jak co. Pravda, na cenné psaní se musí adresa napsat ručně (i když některé pošty (nesprávně) vezmou i nalepený štítek), na cenný balík se ale může nalepit normálně štítek. Záleží pak na počítačovém zpracování ve firmě. Nám stačilo zadat všechny zásilky do počítače a pak už stačilo jen stisknout "print", z jedné tiskárny vyjely adresní štítky, z druhé podací arch a hurá na poštu :-). Tisknout na speciální štítky obchodních balíků naše tiskárna neuměla (to ovšem neznamená, že se to nedá nastavit). "Opruz" bylo, že poštťačka neměla ráda, pokud se předával obchodní balík s již nalepeným štítkem - blbě se jí to scannovalo. Takže když jsme někdy vyjímečně něco posílali obchodním balíkem (chtěli jsme mít záruku, že to bude doručeno v termínu, i když cenný balík pojištěný aspoň na 30 000 došel mezi velkými městy zpravidla do druhého dne) museli jsme si ho stejně popsat (polepit štítkem), abychom věděli, který patří kam, takže úspora se rozhodně nekonala.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).