Tady jde o to, ze pan autor blaboli... Napr. na otazku "Výrobci katují kosty (cut costs), a to zcela jednoznačně na úkor zákazníků. Když shoří pár notebooků, přehrávačů nebo jiných blbinek, kdo si všimne?" je jednoducha odpoved - malokdo. Na otazku, "Kdyz bude vas prehravac o $3 drazsi nez konkurencni, kdo si vsimne?" je odpoved jednoducha - kazdej jouda. Navic nemam za prokazano, ze se tak deje "jednoznacne na ukor zakazniku" - to je jenom pane autoruv sockomousskej dohad.
To není o tom jednom postiženém uživateli. Je to o tom, že potom, co se to tomu dotyčnému stalo, udělali u Sony analýzu a přišli na to, že tam něco po.... a to co se stalo tomu jednomu by se brzo stalo více lidem.
To je snad první článek, kde s panem Bednářem souhlasím.
Ano, "katování kostů" je jednou ze zhoub dnešního světa, kde již na kvalitě nezáleží a stále zběsilejší rychlosti se otáčejí prachy. Jednou to nutně narazí na limity a sesype se to jako domeček z karet. Následná krize nebude nic příjemného...
Na vině jsou ale i zákazníci. Kdyby ten šmejd nekupovali, ti hajzlíci, kteří dnes rozhodují o výrobě by si tolik dovolit nemohli.
"Když shoří pár notebooků, přehrávačů nebo jiných blbinek, kdo si všimne?"
kdyz ten horici notebook jeho majitel lehce medialne rozplacne(nahodou natoci a posle do TV Nova napr.), vsimne si toho spousta lidi.
"Kdyz bude vas prehravac o $3 drazsi nez konkurencni, kdo si vsimne?"
Uprimne, kdyz jouda uvidi reportaz v TV s horicim notebookem a konkurencni notebook bude o $3 drazsi, myslite ze si koupi ten model ktery vcera horel v TV, nebo ten drazsi?
Pro nas, co dokazi bezna zarizeni rozebrat a potom zase slozit tak, aby znovu fongovala, byva nejlepsim metodou provest inspekci zarizeni hned po nakupou, alespon pokud neni zaplombovane nebo udelane tak, ze se vubec neda rozebrat. Casto pak staci provest minimlni upravy (napr. vyvazat draty, utahnout ci vymetit srouby, namazat loziska atd.) a zarizeni je "dekurvitkovano".
U jinych jsou treba narocnejsi upravy. Ty sice casto znamenaji konec zaruky, ale vetsinou se vyplati, protoze diky nim casto zarizeni prezije nejen onu zarucni dobu, ale jeste vesele funguje nekolik let po ni. A pritom staci casto vymenit soucastku za jen o nekolik korun drazsi verzi (ktera napr. snese vyssi napeti, vyssi proud, vetsi vykon ...) nebo ji doplnit stejne levnym prislusenstvim, ktere vyrobce nenamontoval (napr. perove podlozky).
Bohuzel, u slozitych zarizeni jako notebooky tohle provadet vetsinou nelze. I kdyz by by zrovna to sonacke kurvitko slo velmi lehce odstranit (vedenim kabelu jinudy, pridanim pridavne izolace a pod.), je vetsina notebooku velmi tezkou rozebiratelna bez specialniho naradi, nektere se dokonce nedaji bez specialniho "rozlouskavaciho" pripravku otevrit vubec. A pokud uz jde notebook otevrit, je tu zarucni pecet. A tu se u nekolik tisic az desitek tisic korun draheho vyrobku nevyplati pozkozovat ...
"staci casto vymenit soucastku za jen o nekolik korun drazsi verzi"
Při výrobě miliónu kusů už je to několik miliónů korun, o které by měl výrobce nižší zisk. Vyřešit pár záručních servisů navíc vyjde určitě levněji. Občas se to holt nepodaří propočítat (ono je to vždycky na hraně) a "kurvítko" způsobí fatální škodu, pak se svolává, aby neutrpěla image značky.
O to nejde, existuji zeme, kde by je zaloba prave toho jedineho cloveka mohla pripravit o miliardy $. Ono by se totiz pri projednavani pred soudem prislo na to, ze vyrobek ma konstrukcni vadu a co hur, ze o ni vyrobce vedel a nic s tim nedelal.
a pak je to hlavně o značce - vzhledem k tomu, že se jedná o výrobky vesměs po záruční době, tak by se třeba u nás na něco takového každý výrobce v.y.s.r.a.l s tím, ať si koupí nový výrobek. Když by tohle udělala značka jako Sony, tak by si od ní už nikdo nic nekoupil, resp. ztráta z neprodaných výrobků by násobně překročila náklady s výkupem. Navíc u potenciálních zákazníků (třeba u mně) tato aféra a její řešení vyvolává zcela opačné pocity, osobně si říkám "Sony, skvělá firma, i když najde takovou chybu, která se zatím projevila jen jednomu člověku, tak investuje svých már milionů do opravy všem zdarma, i když to je po záruce. Wow, příští výrobek bude Sony".
... je nesmysl. Většinu zisku spolknou investice do vývoje, kdyby technologické společnosti neměly obrovské zisky, tak bychom dneska byli pořád někde u 486 66 MHz.
Jak je 1, slovy jeden, případ popálení jednoho uživatele statisticky významný?
Pojišťovací společnosti, výrobci a nakonec i případné rozhodčí orgány používají statistiku.
Mohl by jste nám MÍSTO Z.A.S.R.A.N.E.J.C.H KECŮ VYSVĚTLIT O ČEM, ŽE TA BLBOST JE?
Poslední dobou se věnujete prdům a pšoukům, které leštíte a pozlacujete. A tak si honíte triko?