Já časopisy o IT nekupuji již nějakých 8 let, ale využil jsem nabídky vydavatelství Thomas Taylor a asi rok jsem dostával zdarma magazín UPGRADE IT! Moc jsem ale nepochopil, pro koho takový časopis vychází.
Tento časopis obsahuje mnoho článků zaměřených na velké společnosti a organizace, ale zpracováním, hloubkou a zejména rozsahem tomu naprosto neodpovídá. Pro mě, jako pro pěšáka v IT, je zajímavé si ho prolistovat. Získám tak přehled s čím si hrajou velcí kluci v opravdovém IT světě. Ale nic z toho si nikdy nekoupím! Jednak na to nemáme, ale hlavně by to bylo plýtvání penězi.
A rozhodně odmítám uvěřit tomu, že by správci rozsáhlých systémů čerpali informace z podobného plátku, když věci, o kterých se zde mohou dočíst, musí být zákonitě jejich denním chlebem.
Skutečně si někdo vybere groupware systém na základě 4 stránek A4, kde polovinu zabírají ilustrační obrázky? A pro koho je třeba článek seznamující s pojmem IPLMS na dvou stranách, když sami tvrdí, že pro podniky se stovkami až tisíci počítači je to naprosto běžná věc?
To je tak, kdyz nekdo nemluvi jak mu zobak narostl a pak se divi, ze ho CEO usadi. Ale jak bylo na zacatku zmineno tak vlastne za vsechno muze ten IT press. Ty tlaky se proste nedaji vydrzet. Musite by in, mit free mind, byt happy a pak mate money, ehm, prachy.
glosista bude mít radost a šéf obou informatiků jasnou hlavu
P.S. co se mne týče, dozvěděl jsem se něco z Computerworldu a z Data Communications, ostatní mi připadaly, slabé - reklama tam měla stejný prostor, jako články, vžycky daleko lepší formální úrověň a někdy i tu obsahovou :-(
O čem to proboha je?
Nějaký správce sítě je pitomec. Je to pitomec, protože se vzdělává z nablýskaných časopisů, je to pitomec, protože si sám udělí nablýskaný titul. A je to pitomec, protože neví pod koho jeho oddělení spadá, kdo je jeho nadřízený.
A tento pitomec vypracuje strategii svého oddělení, což je úplně normální a ta je zamítnuta, což je také úplně normální (skoro bych řekl, že je to i běžné).
Svévolně změněnou cedulku na dveřích správce budovy nahradí správnou, což je taky normální.
A nakonec zamyšlení, že výrobci prodávají své produkty (podléhající do jisté míry módě) pomocí marketingových fíglů a snaží se vyvolat dojem, že tyto jejich výrobky potřebujeme a nabízejí je v krásném kabátku. Což je prostě realita dnešního světa.
Takže o čem ta banalita vlastně byla, co jsme se měli dozvědět? Bylo cílem prostě ukázat, že na světě jsou alepoň tři pitomci? Tedy ten CIO, já jakožto čtenář a v neposlední řadě autor. Opravdu mi uniká proč tahle glosa existuje.
Opravdu krásná glosa. Splňuje nejen to, co si pod literárním termínem glosa představuji, ale má i potřebný odstup od věci, postřeh a potřebné ponaučení.
btw. Nečekám, že to někteří CIO či aspiranti na tento titul, pochopí.
jj. niekedy sa az musim smiat, aky je tento IT svet drbnuty. Existuje tzv. vysoky svet IT (vzorom je telco sektor) a maly IT svet (SME segment). Oba by mali tazit z rovnakych vyhod, ale nie je to tak. Smutne - velmi smutne je, ze ak sa snazite do velkeho sveta IT tahat to dobre z maleho IT sveta, tak vas nakopnu, poslu do prdele a hotovo. Tam sa proste take veci nenosia. Je tam prisatych kopa konzultantov, ktory predavaju soljúšns a operuju prave s pojmami ako SOA, ER, Killer application, Sector driven atd. ktorym chypa prakticky zmysel.
Ale tak to je. Treba pockat, kym sa na miesta, kde sa rozhoduje o peniazoch dostanu aj ludia, ktory IT rozumeju a vedia posudit. zatial to tak moc nie je.