Velká Británie se rozhodla při přechodu na zemské digitální televizní vysílání podpořit prodejce spotřební elektroniky tím, že týmy prodejců posílí o speciálně vyškolené informační pracovníky, jejichž úkolem bude proškolit personál prodejen s elektronikou tak, aby byl schopen zákazníky upozorňovat na vypínání analogového televizního vysílání a současně jim pomáhat s výběrem vhodných přijímačů. Digital UK, organizace koordinující přechod na zemské digitální televizní vysílání, se tak rozhodla na základě výsledků vypnutí analogového vysílání ve Whitehavenu.
Zkušenosti z Whitehavenu totiž ukázaly, že právě prodejci spotřební elektroniky byli jedním z nejdůležitějších vlivů, které se podílely na úspěchu vypnutí analogového vysílání v oblasti. Digital UK ve spolupráci s marketingovou agenturou Gekko nyní proto vytvoří tzv. Retail Support Team, který bude vysílat asistenty do obchodů s elektronikou vždy rok před plánovaným vypnutím analogového vysílání v dané oblasti. Asistenti budou mít na starosti komunikaci vedení prodejen a jejich personálu, dodají jim potřebné informační materiály a budou školit pracovníky obchodů.
K již existujícímu tzv. Digital Tick logu, kterým jsou ve Velké Británii označeny přijímače digitálního televizního vysílání, přidá Digital UK ještě další logo. Tentokrát budou logem “Easy to Install” označovány přístroje, které je snadné uvést do provozu. Snadnost instalace bude posuzovat nezávislý úřad Ricability. Digital UK tak opět navazuje na výsledky vypínání analogu ve Whitehavenu, kde si s instalací digitálních přijímačů nevědělo rady 58 % obyvatel a mezi seniory se toto procento ještě zvýšilo na 74 %.
Zdroj: Digital TV Group