"Zkušenosti z Whitehavenu totiž ukázaly, že právě prodejci spotřební elektroniky byli jedním z nejdůležitějších vlivů, které se podílely na úspěchu vypnutí analogového vysílání v oblasti." Toto platí a bude platit všude, tedy i u nás v ČR. Zákazník chce a hlavně očekává od finálního prodejce přijímače vysvětlení, týkající se správného napojení k televizoru, jeho ovládání, případně nastavení antény. Kdo jiný by tyto informace měl sdělovat, než-li prodejce? Z přechodové kampaně si divák odnese pouze matnou informaci, že se na něj něco chystá.
Ano, je to tak. Bylo by zajimave jak by dopadla tajna kontrola nejlepe simulaci totalne neznaleho zakaznika dotazujiciho se napr. prodavacu v Makru, OBI a dalsich "specialnich" prodejen :-). Co na to napr. redakce Cernych ovci nebo Test DNES? Obavam se, ze se tento aspekt u nas dost podcenuje. Pritom, kdyz prodavac spatne poradi a divak je digitalem zklamany treba jen proto, ze ma spatnou antenu, poskozuje to i proces digitalizace jako takovy.
Delate si legraci? Co ma je jedna vec a co fakticky dela vec druha. Pokud vim, k nakupu staci zivnostensky list jednoho clena rodiny (na cokoli, treba na uklizeni chodniku) a po vetsich balenich se prodavaji jen potraviny. Faktem je, ze uz jsem tam peknych par mesicu nebyl, ale neverim, ze by se to zase tak moc zmenilo...
obavam se, ze tomu neni tak. Pokud by byla pravda, ze zada vysvetleni, chodil by nakupovat tam, kde mu je daji. Jenze nas blbecek leze do supermarketu, kde se nic nedozvi proto ze: a) mali obchodnici zavrou kram kdyz dobre tak v 18 hodin, b) je to tam levnejsi a prece nebudu podporovat vydriduchy. Takze se velmi mylite.
To ze velke obchody nebudou "pracovat se zakaznikem" je jasne, vzdyt na usetreni za platy lidi ze zalozen jejich uspech.
ČOI a stat vubec se vyprdli na ochranu spotrebitele. Resi jen zivot a zdravi ohrozujici poklesky. Ostatni je na lidech. Jake obchodniky si budou vydrzovat, tak se budou v budoucnu mit.