Vlákno názorů k článku Velké problémy neznámého portálu od P. B. - Co se týče mě jako obyčejného uživatele tak...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 3. 2005 9:26

    P. B. (neregistrovaný)
    Co se týče mě jako obyčejného uživatele tak i mě se zdá PVS zcela nedotažený do konce - navigace mi přijde celkem zbrklá a při první návštěvě se mi portál zdál nepřehledný - a to se pohybuji na internetu již několik let a pochybuji, že by z toho byl rozumný "začátečník" na Internetu. Myslím že dnes je velmi hodně lidí, kteří internet navštěvují ale umí napsat e-mail a občas se jim náhodou povede něco najít - nevím jak by se oni tvářili na PVS.

    Já osobně občas PVS použiji (tedy pro mě není adresa problém), ale o tom, že je tam možné komunikovat se státní správou či provádě nějaké elektronické úkony jsem se dozvěděl až z tohoto článku, kde je to jasně napsáno. Na úvodní straně PVS jsem nikde nenašel informace o tom co lze na portálu najít či provádět - uživatel je prostě odkázán na to že klikne na nějaký odkaz a někam se dostane (na to že to stojí takové peníze by se tvůrci mohli slitovat nad běžnými občany a portál jim přizpůsobit.

    Co se týče ceny tak si nedokáži představit co strojí 4 miliony za měsíc - přitom výsledek vůbec neodpovídá vynaloženým financím (stejně jako u spousty dalších projektů, které financuje stát - asi bych se divil kdyby nějaký státní projekt nebyl něčím podobným postižen). IMHO si na tomto projektu někdo slušně rejžuje, ale rozhodně ne občané.

    Taky jsem se osobně setkal s případy, že jsem dostal chybové hlášení - to že na to MI reaguje tím, že je to chyba prohlížeče mi přijde jako nestoudná drzost - nebo si ministerstvo myslí, že obyčejní občané si sami napíší HTTP požadavek, oděšlou ho a výsledek si přeluští sami bez prohlížeče - to asi ne! Takže by bylo asi vhodné to za ty prachy udělat tak aby s tím žádný normální prohlížeč neměl problémy! Sám jsem se setkal se stejnou chybou jako popisuje autor a žádná hláška že je to vada prohlížeče tam nebyla, takže jak se mám dozvědět, že je to muj problém, když to podle MI můj problém je?!? Byl bych taky rád, kdyby mi nějaký počítačový odborník vysvětlil jak se může stát, že když uložím jako HTML soubor chybové hlášení na disk tak jej můj počítač změní v nějaký dokument, který jsem požadoval - buď jsem padlý na hlavu já nebo ministerstvo informatiky. Nakonec to IMHO bude ministerstvo - proč by jinak měnilo odpověď. Který úředník psal to s tím prohlížečem? Už ho vyhodlili nebo si ho jako daňoví poplatníci platíme dál za kecy, kterými nás bude krmit?

    No a co je ještě větší drzost, že PVS nesplňuje standard přístupnosti, který MI vydalo. Nechápu jak mohl ministr Mlynář na dotaz o nesplnění kritériií tak jak odpověděl. Portál není normální web (www stránky)? A co to teda je? Je to listí na stromě, nebo stránky v knížce. IMHO to web je. Nebo snad portály jako seznam, atlas atd nejsou www stránky? Zajímalo by mě proč nejsou pravidla pro PVS uplatnint - není to náhodou proto, že se tím nikdo vůbec vážně nezabýval a jen sebral peníze? Jaké jsou technické limity - tomu moc nerozumím, ale nějak se mi to nezdá. Hlavně že se podařilo vymyslet nějakou odpověď aby vám dal redaktor pokoj.

    Co se týče kampaně tak si myslím, že si zase někdo namastí kapsu a IMHO z lidí co na portál přijdou tak většina z nich zase odejde, protože IMHO to bude širší veřejnost, která má obecně nižší zkušenosti s internetem a stránky pro ně budou nesrozumitelné. Takže IMHO ta kampaň tomu moc nepomůže.

    Taky se mi nelíbí, že když se pan ministr dozví, že většina návštěvníků se na portál vrací, že není nutné ho zkvalitňovat. Ano na PVS jsou celkem zásadní informace a proto se tam lidé vrací, ale že musí překonávat navigační nástrahy to už ministerstvo nezajímá. I já sám znám ze svého oboru jeden významný web s příšernou strukturou a navigací, ale také se na něj vracím, protože poskytuje zásadní informace a tak prostě ty navigační bariéry překonám, ale lidi co na něj odkáži se mi ptají jak se tam k něčemu dobrat (shodou okolností je to také web jedné státní organizace). Není to na PVS podobně? To asi nikoho nezajímá, hlavně že se lidé vracejí, ale jak se jim na portálu líbí a jak se v něm orientují.

    O hodnocení navigace si říkejte co chcete, mě osobně to příliš jednoduché nepřijde.

    Souhlasím s autorem článku (kterému za něj také děkuji - a uvítal bych kdyby se těmto problémům v naší státní správě stále někdo věnoval), že je to plýtvání penězi - asi jsme holt bohatý stát, tak si to můžeme dovolit - no proč ne půjčíme si na úkor budoucnosti, on to pak odskáče někdo jiný :-).

    Podle samotného PVS, ale zejména podle některých odpovědí v tomto článku se mi zdá, že zaměstannci ministerstva buď pravidelně při příchodu do zaměstnání odkládají mozky do popelnic před ministersvem.


    Jinak si myslím, že PVS není jediný problém z oblasti informačních technologií. Co takhle rozvoj připojení k Internetu - IMHO na bodu mrazu - telecom fungje jako slušná brzda s podporou státu (jistě státní úředníci to asi vidí jinak, ti si mohou zasurfovat v práci za peníze daňových poplatníků, ale pokud někdo bydlí někde na venkově tak má s internetem obrovské problémy). Taky mi přijde, že takový pojem opensource je pro naší státní správu neznámý pojem - ani ho nevyužívá a ani se ho nesnaží nijak propagovat - zde naprosto selhává i resort školství!!! Prostě a jasně úředníci peníze mají ministři taky tak co by se namáhali!

    Co jinde funguje úplně normálně, v našem státě fungovat nemůže, protože jsou v tom peníze a ty už zkazlily tolik věcí, že je z toho normálnímu člověku špatně!

    Vážení úředníci vyvodíte z tohoto článku nějaké důsledky? Vyhodíte toho kdo vypustil větu o tom prohlížeči? Prošetříte tuto situaci? Vyzvednete si mozky z popelnic a zamyslíte se jak to udělat co nejefektivněji a nejlépe pro občany, které vás platí ze svých daní?
  • 25. 3. 2005 10:04

    bitf (neregistrovaný)
    Chápu vás, i já jsem naštvanej. Ale nevěříte snad, že se tímto článkem opravdu něco změní, že ne?
  • 25. 3. 2005 20:52

    P. B. (neregistrovaný)
    Ne to nevěřím, byl by to velký zázrak, ale rozhodně by to tak fungovat mělo! Když jim cpeme daně a oni si myslí, že nás oblafnou kecama o prohlížeči. Bohužl u nás jsou úředníci tak prohnilí, že to s nimi nic neudělá a na nás prostě jen kašlou - vsadím se, že kdyby v tom nebyly takový prachy tak by se tam necpali takoví blbci, kterým jde ve většině případů jen o svý prachy. Odpovědi ministerstva některým z vás připadají k smíchu, ale IMHO by to mělo být spíše k pláči (stejně jako další věci co už podělali a zě jich neni málo).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).